Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #26 Skrevet 15. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Artikkelen nr. 1, TS nr 2, pluss to til tilfeller fortalt i hemmelighet av noen jeg kjenner. Veldig få som velger å offentligjøre sånne saker. Og hvor mange tilfeller trenger du? Anonymkode: 15f81...763 Du har overhodet ingen belegg for å si at det ikke er uvanlig at pedagogene lyver om lukt av alkohol. Å stemple en hel gruppe arbeidstakere på denne måten er idiotisk og urimelig Anonymkode: acc9e...c82
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #27 Skrevet 15. september 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har overhodet ingen belegg for å si at det ikke er uvanlig at pedagogene lyver om lukt av alkohol. Å stemple en hel gruppe arbeidstakere på denne måten er idiotisk og urimelig Anonymkode: acc9e...c82 Slapp av, det er fredag :-) Ja, desverre har jeg ikke nok belegg, selv om 4 tilfeller for kjennskap av en persjon er jo allrede noe. Om jeg hadde mer, skulle jeg skrevet ikke på forum men i andre instanser. Men det er som det er: frykt og taushetsplikt overalt. De fleste som har opplevd urettferdig behandlig velger å holde munn. Anonymkode: 15f81...763
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #28 Skrevet 15. september 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slapp av, det er fredag :-) Ja, desverre har jeg ikke nok belegg, selv om 4 tilfeller for kjennskap av en persjon er jo allrede noe. Om jeg hadde mer, skulle jeg skrevet ikke på forum men i andre instanser. Men det er som det er: frykt og taushetsplikt overalt. De fleste som har opplevd urettferdig behandlig velger å holde munn. Anonymkode: 15f81...763 Da håper jeg du slutter å slenge ut løgn som fakta Anonymkode: acc9e...c82
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #29 Skrevet 15. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Bytt skolen og publiser navnet til læreren slik at andre foreldre blir orientert! Anonymkode: 15f81...763 Tilhenger av gapestokk du? Hi kan selvsagt henge ut læreren til spott og spe, men da får hun akseptere å få en anmeldelse for ærekrenkende mot seg. I et sivilisert samfunn bruker vi ikke slike straffemetoder, vi går gjennom de rette kanalene. Hvis jeg gjør en feil i jobben min så ønsker jeg at sjefen min snakker til meg om det, ikke at hun legger ut navnet mitt til skrekk og advarsel for andre. Anonymkode: 83a44...03d
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #30 Skrevet 15. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tilhenger av gapestokk du? Hi kan selvsagt henge ut læreren til spott og spe, men da får hun akseptere å få en anmeldelse for ærekrenkende mot seg. I et sivilisert samfunn bruker vi ikke slike straffemetoder, vi går gjennom de rette kanalene. Hvis jeg gjør en feil i jobben min så ønsker jeg at sjefen min snakker til meg om det, ikke at hun legger ut navnet mitt til skrekk og advarsel for andre. Anonymkode: 83a44...03d Hvis læreren løy om at hi luktet alkohol, så er det heller læreren som har gjort noe straffbart... Anonymkode: 62f80...807
amandine Skrevet 15. september 2017 #31 Skrevet 15. september 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slapp av, det er fredag :-) Ja, desverre har jeg ikke nok belegg, selv om 4 tilfeller for kjennskap av en persjon er jo allrede noe. Om jeg hadde mer, skulle jeg skrevet ikke på forum men i andre instanser. Men det er som det er: frykt og taushetsplikt overalt. De fleste som har opplevd urettferdig behandlig velger å holde munn. Anonymkode: 15f81...763 At du som person "kjenner til" fire tilfeller (hvorav ett fra media, ett fra et anomymt forum og to såkalt hemmelige) sier jo fint lite. Og at det er taushetsplikt både for lærere i skole, i barnehage, hos barnevernsansatte og mange andre er det veldig veldig mange som skal være enormt takknemlige for. Det er kjempeviktig at man har taushetsplikt. Det er et faktum at mange som tror de er verdens beste foreldre absoliutt ikke er egnet som omsorgspersoner i det hele tatt, og det er et faktum at alt for mange barn vokser opp i hjem hvor foresatte misbruker alkohol og andre rusmidler. Selvfølgelig kan man ta feil, men det viktigste er at det blir undersøkt i de tilfellene hvor noen er bekymret. Det redder barn!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #32 Skrevet 15. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis læreren løy om at hi luktet alkohol, så er det heller læreren som har gjort noe straffbart... Anonymkode: 62f80...807 Det blir jo umulig å bevise. Hvordan skal hi kunne bevise at læreren jugde? Mens læreren lett kan bevise at hun er blitt utsatt for ærekrenkelse. Det er uansett ikke lov å utsette folk for offentlig gapestokk. Om man mener læreren har opptrådd feil, så går man til rektor, fylkesmann og i siste instans advokat/til retten. Er bare usiviliserte og useriøse folk som tyr til gapestokk. Om alle skal begynne å henge ut folk som de mener seg urettferdig behandlet av i offentligheten så får vi litt av et samfunn. Anonymkode: 83a44...03d
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #33 Skrevet 15. september 2017 Synes det er rart å melde til barnevernet ved første feiltrinn også jeg egentlig. Jeg tror det er mer ved denne historien, og at dette var dråpen. Anonymkode: 06c77...d6d
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #34 Skrevet 15. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Bytt skolen og publiser navnet til læreren slik at andre foreldre blir orientert! Det er sikkert en personlig antipati som drevet henne, og det er best å holde seg unna slike folk. Anonymkode: 15f81...763 Ja, det er jo skikkelig voksent😢 Anonymkode: b475c...2d9
TinaK 1990 Skrevet 15. september 2017 #35 Skrevet 15. september 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes det er rart å melde til barnevernet ved første feiltrinn også jeg egentlig. Jeg tror det er mer ved denne historien, og at dette var dråpen. Anonymkode: 06c77...d6d Helt enig!!!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #36 Skrevet 15. september 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det blir jo umulig å bevise. Hvordan skal hi kunne bevise at læreren jugde? Mens læreren lett kan bevise at hun er blitt utsatt for ærekrenkelse. Det er uansett ikke lov å utsette folk for offentlig gapestokk. Om man mener læreren har opptrådd feil, så går man til rektor, fylkesmann og i siste instans advokat/til retten. Er bare usiviliserte og useriøse folk som tyr til gapestokk. Om alle skal begynne å henge ut folk som de mener seg urettferdig behandlet av i offentligheten så får vi litt av et samfunn. Anonymkode: 83a44...03d Skal hi gis munnkurv og pålegges å ikke fortelle til noen hva meldingen gikk ut på og at hun ikke var beruset? Når ble det forbudt å snakke med folk? Anonymkode: 62f80...807
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #37 Skrevet 15. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal hi gis munnkurv og pålegges å ikke fortelle til noen hva meldingen gikk ut på og at hun ikke var beruset? Når ble det forbudt å snakke med folk? Anonymkode: 62f80...807 Hi kan snakke med hvem hun vil. Men det var ikke det du ba henne gjøre, var det vel? Anonymkode: 83a44...03d
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #38 Skrevet 15. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hi kan snakke med hvem hun vil. Men det var ikke det du ba henne gjøre, var det vel? Anonymkode: 83a44...03d Jeg har ikke bedt henne om noen ting. Lær deg å lese anonymkodene. Anonymkode: 62f80...807
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #39 Skrevet 15. september 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke bedt henne om noen ting. Lær deg å lese anonymkodene. Anonymkode: 62f80...807 Vel, du svarte på mitt innlegg ("skal det liksom ikke være lov å snakke med folk???"). Litt merkelig ting å gjøre dersom du ikke var uenig i mitt svar. Anonymkode: 83a44...03d
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #40 Skrevet 15. september 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei. Jeg fikk desverre en bekymringsmelding fra skolen om at jeg var beruset og det luktet alkohol av meg da jeg var å så på min sønn på konsert på skolen. !!!!! 1. Jeg har ikke rørt alkohol 2. Jeg hadde tatt sterkere medikamenter pga sterke smerter i ryggen. 3 lærer til sønnen min som anmeldte dette snakket aldri med meg og mente at det luktet alkohol av meg!! Men i etter tid så ble dette meldt til Bv. Og jeg må le litt av det hele. Jeg hadde med meg bestemor til sønnen min, som har jobbet 40 år som ruskonsulent! Og far til sønnen min som har en far som døde av alkoholmisbruk. Jeg har to sterke vitner på at jeg ikke var "beruset ". Men jeg er nå inne under bv... jeg har sagt ja til alt! Jeg har ingenting å skjule. Men de var ferdig med undersøkelsessaken for 1 mnd siden. Jeg sa ja til uanmeldte hjemmebesøk. Jeg har så vidt hørt fra saksbehandler ! Vi har treffes en gang etter mange unnskyldninger fra henne om at det passet ikke slik å sånn!! Ja ja. Men så nevnte hun det: ja du har sagt ja til uanmeldte besøk....ja..det har jeg! Ja de kom 3 ganger i sommer, men du var hjemme kun 1 gang... ja sa jeg... det var da tross alt midt i ferien!!! Ja forståelig nok det sa hun. MEN HVORFOR HAR DE IKKE DUKKET OPP I ETTER TID??? Nå er vi i september. Min sak begynte i mars.. jeg vil ikke ha de på døra! Men jeg tenker hvor mange ganger er de LOVPÅLAGT å komme???? Merkelig at de kom 3 ganger i løpet av en kort periode, men ingen etter at skolestart er begynt!!! Er det noen som vet hva reglene er? Anonymkode: 6e0fd...d1c Hvis du tar sterke medikamenter, så kan du jo virke ruset på andre. Det er jo egentlig ikke bedre om du er på pillerus enn alkohol. Det med at bestemor er ruskonsulent og at bestefar døde av alkoholmisbruk er vel irrelevant og omgivelsene dine kan jo ikke vite dette. Jeg kan forøvrig ingenting om rutiner hos barnevernet. Har jeg tatt sterke smertestillende, så holder jeg meg i grunn innendørs, da jeg blir litt svingstang! Anonymkode: f41f6...b1f
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #41 Skrevet 15. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du tar sterke medikamenter, så kan du jo virke ruset på andre. Det er jo egentlig ikke bedre om du er på pillerus enn alkohol. Det med at bestemor er ruskonsulent og at bestefar døde av alkoholmisbruk er vel irrelevant og omgivelsene dine kan jo ikke vite dette. Jeg kan forøvrig ingenting om rutiner hos barnevernet. Har jeg tatt sterke smertestillende, så holder jeg meg i grunn innendørs, da jeg blir litt svingstang! Anonymkode: f41f6...b1f Det tenker jeg er helt riktig. Og når hi selv sier at hun hadde tatt så sterke medisiner at hun ikke helt var seg selv så spiller det liten rolle hva det var. Ruset var hun tydeligvis og det synes ikke jeg er uproblematisk rundt barn uansett. Anonymkode: 09a75...42f
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #42 Skrevet 15. september 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Barnevernet er BARNEvern, ikke pedagogvern. Å sende falske meldinger kan påvirke barnas psykiske helse. Pedagogen må tåle det. Anonymkode: 15f81...763 Mulig hun reagerte på at dama så ruset ut pga sterke smertestillende da. Helt greit å melde. Anonymkode: 31b8f...db4
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. september 2017 #43 Skrevet 15. september 2017 Vel, hvis du hadde tatt så sterke smertestillende at du ikke helt var deg selv, så var du jo ruset. Attpåtil i barns påsyn. Selvsagt er det bekymringsverdig.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #44 Skrevet 15. september 2017 Men hva gjør det om de kommer på besøk hvis du ikke misbruker alkohol? Jeg tenker at de må bare komme hjem til meg hvis de får en falsk bekymringsmelding. Da får de jo sjekket meg ut og sett at det ikke er noen grunn til bekymring. Anonymkode: 0fea4...439
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #45 Skrevet 15. september 2017 1 time siden, LillaGorilla♥♥ skrev: Vel, hvis du hadde tatt så sterke smertestillende at du ikke helt var deg selv, så var du jo ruset. Attpåtil i barns påsyn. Selvsagt er det bekymringsverdig. Hva hjelper det å melde henne da? At hun slutter på livsnødvendige medisiner? Anonymkode: 62f80...807
amandine Skrevet 15. september 2017 #46 Skrevet 15. september 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva hjelper det å melde henne da? At hun slutter på livsnødvendige medisiner? Anonymkode: 62f80...807 Ikke slutter på nødvendige medisiner, men tar hensyn til barnet. Hvor moro er det for barnet å stille på skoleopptreden med ruset mamma i publikum? Spiller ingen rolle hva hun har tatt eller drukket, men å være med barn i påfallende påvirket stand er ikke greit.
sug lut Skrevet 15. september 2017 #47 Skrevet 15. september 2017 Du var ruset. Du ble meldt. Enten fordi du var så tydelig påvirket eller fordi du var småfjern og dessuten har lærer lurt på om alt er som det skal hos barnet ditt - over lang tid. Vær glad det er våkne voksne rundt barnet ditt, du.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #48 Skrevet 15. september 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Da håper jeg du slutter å slenge ut løgn som fakta Anonymkode: acc9e...c82 Det var ingen løgn i mine post. Artikkelen jeg har gitt lenken til (http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/meldt-til-barnevernet-for-rus---testet-negativt/8479369.html ) handler om tre (!) pedagoger som lyvet samtidig om at dama luktet alkohol. Selv om de var orientert om sykdommen hennes, så valgte de å mobbe henne på denne måten. Om ikke rektoren hadde ringt og fortalt om bekymringsmeldingen så risikerte hun å miste barna sine. Og det viktigste er at de fikk ingen straff for dette og skolen selv har ikke beklaget. Anonymkode: 15f81...763
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #49 Skrevet 15. september 2017 *sorry, ikke tre men to pedagoger. Men likevel... Anonymkode: 15f81...763
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #50 Skrevet 15. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var ingen løgn i mine post. Artikkelen jeg har gitt lenken til (http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/meldt-til-barnevernet-for-rus---testet-negativt/8479369.html ) handler om tre (!) pedagoger som lyvet samtidig om at dama luktet alkohol. Selv om de var orientert om sykdommen hennes, så valgte de å mobbe henne på denne måten. Om ikke rektoren hadde ringt og fortalt om bekymringsmeldingen så risikerte hun å miste barna sine. Og det viktigste er at de fikk ingen straff for dette og skolen selv har ikke beklaget. Anonymkode: 15f81...763 "ikke uvanlig at pedagogene lyver om lukt av alkohol. " Dette er løgn, ingenting av det du linker til støtter din påstand. Hvor i alle dager har du en sånn latterlig påstand fra? At den sakern har to pedagoger som du mener har løyet, og du linker til en sak til med en pedagog, gjør ikke påstanden din sann Anonymkode: acc9e...c82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå