Gå til innhold

Hvordan er det på gulskogen skole?Er det bra miljø der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte med gutten min på 9 år. Hvordan tror dere han vil takle flytting,han er en sosial gutt som får lett venner.

Anonymkode: 2b084...853

Skrevet

Har barn på naboskolen og halvparten av barnehagebarna her starter på Gulskogen. Det er en stor skole med barn fra 1-10. Ganske så ny og med idrettshall i tilknytning.

Tror miljøet er ok, det er et middelklassestrøk i Drammen med en ganske stor andel fremmedspråklige barn, slik det er i hele Drammensskolen. Mye fokus på håndball/fotball i nærmiljøet da du vil bo i Strømsgodset sitt nærmiljø.

Jeg har ikke hørt noe negativt om Gulskogen og tror det er mange flinke lærere der.

Skrevet

Gulskogen er ikke et middelklassestrøk. Det er mye fattigdom der og en stor andel innvandrere og foreldre på sosialstønad. Ellers har skolen generelt gode lærere og en god ledelse. 

Anonymkode: 36996...c5d

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gulskogen er ikke et middelklassestrøk. Det er mye fattigdom der og en stor andel innvandrere og foreldre på sosialstønad. Ellers har skolen generelt gode lærere og en god ledelse. 

Anonymkode: 36996...c5d

Vel det er et område med stort sett eneboliger. Jeg vet allikevel at kommunen eier en del firemannsboliger som nok er utleid til litt forskjellig.

Det er generelt mye barnefattigdom i Drammen og mange av dem bor i sentrum hvorav noen selvfølgelig går på Gulskogen. Men det er faktisk flere andre skoler i byen som har flere elever fra typisk ressurssvake hjem.

Skrevet

Hvilken skoler er det da?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken skoler er det da?

Fjell og Brandengen. Og også Rødskog.

Gulskogen har elever fra Strømsåsen og fra Nybyen på den siden av Konnerudgata. Danvik har elever fra sentrum og fra Nybyen og Danvik, grensen går i Konnerudgata. Danvik er nok en mer middelklasseskole, men har svært store forskjeller mellom dem som bor i dyre hus i åsen og dem som leier leilighet ned på Strømsø.

Skrevet

Jeg har en 16 år gammel datter, som sier at Gulskogen skole, er den eneste bra skolen i hele Drammen. Resten er bare dritt skoler. Vi bor i Drammen, og hun gikk ikke på Gulskogen. Men hun kjenner veldig mange rundt i Drammen, og får jo høre mye om de forskjellige skolene. Og Gulskogen er den eneste skolen, hun hører positive ting om.

Anonymkode: 0ba3a...292

Skrevet

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...