Gå til innhold

Forhåndssteker du kjøttdeig som-

Anbefalte innlegg

Skrevet

du skal ha på pizza? Litt usikker på om det er best å ha på kjøttdeigen rå eller stekt? Føles så ekkelt å legge rå kjøttdeig på pizzabunnen😂

Anonymkode: de8cd...afa

Skrevet

Ja, jeg gjør det. Vet ikke om en må gjøre det 🤔

Anonymkode: 5e628...9f6

Skrevet

Ja, jeg gjør det.

Steker den sammen med baconterninger og krydrer den med pizzakrydder, da blir den eksktra god å ha på pizzaen.

Men du må ikke, mange pizzarestauranter har rå kjøttdeig på pizzaen før den går i ovnen, men de har den gjerne oppå osten da, ikke under sånn som jeg har hjemme.

Anonymkode: 4aad7...4e2

Skrevet

Ville forhåndsstekt, men mest fordi da får jeg tilsatt ekstra krydder og får delt opp kjøttdeigen i litt mer praktiske biter å legge på en pizza. 

Anonymkode: 68a91...ca5

Skrevet

Ja, sammen med finhakket løk, hvitløk, hakkede tomater og diverse krydder og urter.

Skrevet

Varierer, men best synes jeg det er å ikke steke på forhånd. Rører kjøttdeigen med krydder (salt, pepper, hvitløk, pizzakrydder og/eller oregano) og legger små klumper på pizzaen.

Skrevet

Ja, jeg steker den alltid. Hvis ikke så blir mer kokt enn stekt

Anonymkode: 47bf9...46d

Skrevet

Trodde man måtte det jeg 

Anonymkode: 4638d...254

Skrevet

Selvfølgelig må du steke den! Det står det også bak alle pizzafyll- poser du får kjøpt i butikkene. Kjøttdeig kan inneholde e- coli, og den skal alltid gjennomstekes. 

Anonymkode: e7d96...c79

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig må du steke den! Det står det også bak alle pizzafyll- poser du får kjøpt i butikkene. Kjøttdeig kan inneholde e- coli, og den skal alltid gjennomstekes. 

og det blir den etter 15-20 minutter i stekovnen på over 200 grader ;)

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Med 200 gram ost på toppen? Det hadde ikke jeg turt

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mer kokt enn stekt

Anonymkode: 47bf9...46d

Skrevet

Sjølvsagt steiker eg den.  Det er sterkt fråråda å legge den rå på pizzaen, for den må steikast tvers igjennom, og det er ein ikkje sikker på at den blir når det ligg ost på toppen.

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Osten skal da ikke på toppen. Da koker du alle ingrediensene under.

Osten skal på som nummer to etter pizzasausen. Så kjøtt og det grønne tilslutt.

Anonymkode: ef246...f01

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Legger toppingen oppå osten. Deig, saus, ost, topping.

Men i den grad jeg bruker kjøttdeig er det rester etter taco. Derfor er den stekt.

Anonymkode: e0019...935

Skrevet

Jeg er utdanna kokk, og kan si dere at rå kjøttdeig kan du fint ha på pizza før du steiker den, så lenge du ikke legger den på i digre klumper. Samme med biffstrimler, de er best når man legger dem på rå. Men husk, først tomatsaus, så ost, deretter sprer man resten av toppingen. Med mindre du vil ha kokt pizza. Beste pizzarestauranten i byen her jeg bor krydrer og mixer kjøttdeig, triller kuler av den og legger den rå oppå pizzaen før den stekes. Perfekt.

Anonymkode: 27289...b5a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂 Jeg elsker argumentet ditt: "det står på pizzafyll-posen".

Ps: kjøttdeig er ikke immun mot stekeovn-varme. Den blir gjennomstekt i ovnen sammen med resten av pizzaen.

Anonymkode: 4b8bd...ff6

Skrevet
1 time siden, soleia skrev:

Sjølvsagt steiker eg den.  Det er sterkt fråråda å legge den rå på pizzaen, for den må steikast tvers igjennom, og det er ein ikkje sikker på at den blir når det ligg ost på toppen.

Uff....om det bare var en måte man kunne unngå at det lå ost OPPÅ kjøttet....tenke, tenke....

Anonymkode: 4b8bd...ff6

Skrevet

Steker selvfølgelig ikke kjøttdeigen først. Og til hu pizzafyll-dama: mye lettere å bare bruke tomatpure altså (gjerne blandet med litt olje, krydder, hakkede tomater..)

vi bruker svært lite ost på pizza men for de som liker å dekke hele pizzaen med ost så er det bare til å legge garnityr oppå osten..

Skrevet

Med jevne mellomrom leser jeg artikler i aviser (VG?;-)) om at kjøttdeigen skal stekes først selv om den skal i stekeovnen etterpå, for å få den trygt og godt gjennomstekt.

Anonymkode: 17b15...a6c

Skrevet

Jeg gjør ikke det, blander krydder og hvitløk i deigen og lager små kjøttboller. 

Anonymkode: 909a6...063

Skrevet

Her er kjøttdeigen alltid stekt først. Mest fordi pizza her i huset er restemat.

Lager forresten ofte pizza helt uten ost. ;)

Anonymkode: 6443f...ff3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...