Gå til innhold

Hva når Jehovas vitne forventer at vi ikke markerer bursdagene i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en familie i barnehagen som er Jehovas vitne.  De feirer jo ikke bursdager.  

Nå har de gitt uttrykk for at de ønsker at vi ikke markerer bursdager i barnehagen,  for deres barn blir lei seg når de ikke får være med.  

Anonymkode: 50794...22a

Skrevet

Tåpelig trolletråd inspirert av hun som ikke ville lage kake den muslimske lille jenta kunne spise. 

Bedre lykke neste gang du prøver å provosere. 

Anonymkode: 5e67a...3d9

Skrevet

Syke foreldre. Dei bør jo i det minste la barna være med på opplegg i barnehagen og på skolen sjølv om dei er så hjernevaska at barna ikkje får ta del av mye av det sosiale på fritida. 

Anonymkode: 28147...224

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tåpelig trolletråd inspirert av hun som ikke ville lage kake den muslimske lille jenta kunne spise. 

Bedre lykke neste gang du prøver å provosere. 

Må kaker også lages på en bestemt måte? 😄

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syke foreldre. Dei bør jo i det minste la barna være med på opplegg i barnehagen og på skolen sjølv om dei er så hjernevaska at barna ikkje får ta del av mye av det sosiale på fritida. 

Dette er ikke ein reell tråd. Ho blei bare provosert over de som mener at man må sørge for at alle små gjester kan spise maten i selskap. 

Ingenting å hisse seg opp over. 

Skrevet

Jeg synes vi skal være tolerante medmennesker og slutte å feire noe som helst, unntatt eid da. Vi må bare ta hensyn hele veien uansett, for vi må ha respekt for andres trong da kan vi ikke feste og feire som vi vil annet enn hjemme

Anonymkode: 3680a...f44

Skrevet

Dere som svarte i forrige tråd om kaken svar da? Eller treffer vi faktisk spikeren på hodet ang forskjellsbehandling ang hvem vi må ta mest hensyn til? Virker jo slik når dette må være trolletråd som ikke krever svar engang. 

Anonymkode: 1417d...d44

Skrevet

Dere som svarte i forrige tråd om kaken svar da? Eller treffer vi faktisk spikeren på hodet ang forskjellsbehandling ang hvem vi må ta mest hensyn til? Virker jo slik når dette må være trolletråd som ikke krever svar engang. 

Dette er en tenkt situasjon. Det er ingen JV som forventer at vanlige barnehager ikke skal markere bursdager til andre barn.

Problemstillingen er kunstig og provokativ. 

Eller tåpelig, om du vil. 

Skrevet

Nei selvfølgelig krever ikke Jehovas vitner dette, for de ikke er så selvsentrerte og krevende som enkelte andre er....

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei selvfølgelig krever ikke Jehovas vitner dette, for de ikke er så selvsentrerte og krevende som enkelte andre er....

De krever vel at deres EGNE barn ikke skal feires. Slik som jøder og muslimer forventer at deres EGNE barn ikke skal bli servert svin. Hva de andre gjør er det samme.

Anonymkode: fc279...12c

Skrevet

Hvem er krevende og hva krever de? 

Skrevet

Er ikke mange år siden, Jehovas vitne foreldre, krevde at det skulle bli forbud mot nisseluer på skolen. Da de ikke feirer jul. Det beste av alt, alle mine facebook venner, som er skaprasister, la ut link til denne artikkelen, og klaget over disse håpløse muslimene som hadde gått alt for langt, når vi ikke engang kunne feire jul. Var ganske gøy å kommentere under, at de burde nok lese hele artikkelen, før de la den ut, da det dreide seg om Jehovas vitner og ikke muslimer.

Vi har våres tradisjoner, som vi feirer, bursdag, jul, påske osv. Det er ingen som kan kreve at vi skal slutte med dette. Og muslimske barn, er da med på all julefeiringen på skolen, samme med Jehovas vitner. Dette kan ikke sammenlignes med, at man skal være så sær, at man må pynte kaken sin med gelatin, så noen få barn ikke får kake.

Anonymkode: 2de9f...a09

Skrevet

Du kan ikke sammenligne en kake uten seigmenn med å ikke feire bursdag🤦🏼‍♀️

Anonymkode: fbe16...ed6

Skrevet

Jeg vokste opp med en jente hvor familien var JV.

Det var aldri snakk om at hun gikk ut når vi sang bursdagssang på skolen. 

Så jeg tror ikke på denne saken.

Anonymkode: 7ce4e...7ff

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke mange år siden, Jehovas vitne foreldre, krevde at det skulle bli forbud mot nisseluer på skolen. Da de ikke feirer jul. Det beste av alt, alle mine facebook venner, som er skaprasister, la ut link til denne artikkelen, og klaget over disse håpløse muslimene som hadde gått alt for langt, når vi ikke engang kunne feire jul. Var ganske gøy å kommentere under, at de burde nok lese hele artikkelen, før de la den ut, da det dreide seg om Jehovas vitner og ikke muslimer.

Vi har våres tradisjoner, som vi feirer, bursdag, jul, påske osv. Det er ingen som kan kreve at vi skal slutte med dette. Og muslimske barn, er da med på all julefeiringen på skolen, samme med Jehovas vitner. Dette kan ikke sammenlignes med, at man skal være så sær, at man må pynte kaken sin med gelatin, så noen få barn ikke får kake.

Hvorfor, bruker, du, så, mange, komma, når, du, skriver? 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Krevde Jehovas vitner det, eller antar man at det var de som krevde det? Eller kan det ha vært et innfall fra skolen side om å plutselig bestemme seg for å skåne disse barna? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å herregud! Det er jo forskjell på Jehovas vitne som alle andre folk! Noen Jehovas vitner lar heller barnet dø enn å ta imot blodoverføring til barnet sitt,men er likevel ikke sånn at ALLE som er Jehovas vitner hadde tatt samme valg.  Å noen Jehovas vitner bryter all kontakt med barna deres om de ikke velger å følge den troen lengre,men sånn som min egen far har valgt å likevel ha kontakt med meg og søskene mine selv om vi har fått barn uten å være gift og følger ikke troen lengre.

Anonymkode: 7a950...be2

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jehovas vitner krever selvsagt ikke dette. Jeg er et Jehovas vitne og kjenner mange. Ingen av oss krever dette 

Anonymkode: c9e59...d58

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i barnehage, og jv barna hos oss får ikke være med på bursdagssamlinger. Så jeg tror at sånne situasjoner som hi beskriver kan oppstå

Anonymkode: 02603...0a2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i barnehage, og jv barna hos oss får ikke være med på bursdagssamlinger. Så jeg tror at sånne situasjoner som hi beskriver kan oppstå

Men de nekter ikke andre å ferie 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men de nekter ikke andre å ferie 

Nei, men vi har fått tydelige kommentarer på at de ikke liker at vi feirer bursdager og synes det er unødvendig. Det gjelder bare et par foreldre, resten krever ingenting som helst. Men pga de kommentarene som kommer fra de få, så tror jeg ikke det er utenkelig at en sånn situasjon kan oppstå med de "riktige" krevende foreldrene. Men jeg mener på ingen måte at det er normalen at jv krever dette.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jehovas vitner krever selvsagt ikke dette. Jeg er et Jehovas vitne og kjenner mange. Ingen av oss krever dette 

Ja for du kjenner jo alle Jehovas vitner i hele landet..Latterlig påstand av deg,bare fordi de DU kjenner ikke krever det betyr ikke at INGEN som er Jehovas vitner krever noe sånt.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, men vi har fått tydelige kommentarer på at de ikke liker at vi feirer bursdager og synes det er unødvendig. Det gjelder bare et par foreldre, resten krever ingenting som helst. Men pga de kommentarene som kommer fra de få, så tror jeg ikke det er utenkelig at en sånn situasjon kan oppstå med de "riktige" krevende foreldrene. Men jeg mener på ingen måte at det er normalen at jv krever dette.

Postet litt fort.
Men jeg tror ikke på hi heller, fordi denne tråden kommer som en følge av svin i barnehage tråden

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja for du kjenner jo alle Jehovas vitner i hele landet..Latterlig påstand av deg,bare fordi de DU kjenner ikke krever det betyr ikke at INGEN som er Jehovas vitner krever noe sånt.

Hvis de krever at andre ikke skal feire så betyr det at de ikke er skikkelige Jehovas vitner 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de krever at andre ikke skal feire så betyr det at de ikke er skikkelige Jehovas vitner 

Nå misforstår du med vilje! Det var snakk om at de ikke ville at BARNEHAGEN skulle feire bursdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...