Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #26 Skrevet 10. september 2017 2 minutter siden, Østerdølen skrev: De fleste forsto at dette var Vigdis egen familie før søsteren skrev boken.Journalister refererte til og med til beskrivelsen av begravelsen til faren i boken,som var identisk til farens begravelse i livet.Ned til detaljer som været, datoer og beskrivelse av kirkeprogram,alt var identisk.DERFOR skrev søsteren boken,for det var ingen tvil om at boken omhandlet dem. Det var vel strengt tatt ikke noen som fikk fora kikkeren i seg før Ingunn Økland tro til og dro fram alle parallellene. Så kan man jo spekulere på hva hun fikk ut av det. Fram til da hadde folk mulighet til å lese en av de beste romanene skrevet på norsk på lang tid. Etterpå er det blitt peep show. Anonymkode: e0109...1d7
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #27 Skrevet 10. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Inntil søsteren skrev hevnboka var det ingen som visste at dette var en sann historie. Noen spekulere, men det kunne like gjerne vært fiksjon. Når søsteren svarer i egen bok er det faktisk hun som bringer saken og familiehemmelighetene til torgs.... Anonymkode: 1c3a4...db1 Følger du ikke med på noe som helst? Dette var noe "alle" visste. Én av årsakene er fordi media gikk langt i å bekrefte at det var en virkelighetstoman. Noe annet er fordi alle som på en eller annen måte er bekjente av denne familien kjente igjen absolutt alt som ble beskrevet der. Ville du like det om noen skrev en bok om deg? Som alle dine venner, kollegaer og familie kjente deg igjen i og derfor leste som "sannhetslitteratur"? Og du ble beskrevet som en overgriper mot ditt eget barn? Nei, kan ikke tenke meg det... Men så lenge det ikke rammer deg driter du sannsynligvis i om det rammer andre? Anonymkode: 87057...096
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #28 Skrevet 10. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har som sagt ikke lest Vigdis Hjorts bok, derimot har jeg lest Helga Hjorts bok. Burde kanskje ikke vært så kategorisk angående faren, selv om jeg basert på boka jeg har lest tenker mitt, men Helga Hjort er ubetvilsomt et bedritent lavmål av et menneske. Basert på hennes egne ord. Anonymkode: b9743...d00 Jøss... Og hva slags menneske er du...???? Anonymkode: 87057...096
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #29 Skrevet 10. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Følger du ikke med på noe som helst? Dette var noe "alle" visste. Én av årsakene er fordi media gikk langt i å bekrefte at det var en virkelighetstoman. Noe annet er fordi alle som på en eller annen måte er bekjente av denne familien kjente igjen absolutt alt som ble beskrevet der. Ville du like det om noen skrev en bok om deg? Som alle dine venner, kollegaer og familie kjente deg igjen i og derfor leste som "sannhetslitteratur"? Og du ble beskrevet som en overgriper mot ditt eget barn? Nei, kan ikke tenke meg det... Men så lenge det ikke rammer deg driter du sannsynligvis i om det rammer andre? Anonymkode: 87057...096 Helga? Anonymkode: 4a8c1...e0c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #30 Skrevet 10. september 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: https://www.minervanett.no/vilje-til-det-onde/ Leste akkurat denne. Spot on spør dere meg. Anonymkode: 1c3a4...db1 Jeg er uenig. Jeg har kun lest Arv og miljø, men reagerte på et punkt i boka allerede der på at Vigdis Hjorth tippet over i karakterdrap på familiemedlemmene og at de ilegges en rekke negative motiver som de kanskje ikke har. Jeg tenker at det er mulig at hovedpersonen har opplevd misbruk, men hun har ingen egentlige minner om dette, og det fremkommer i boka at hun likevel er sikker på at det må ha skjedd, blant annet fordi hennes mor alltid var mer påpasselig med henne (noe som er helt normalt å være med førstefødte) og flere liknende "eksempler". Hun tolker mye normalt som et tegn på at hun må ha blitt misbrukt. Anonymkode: bac63...445
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå