Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #26 Skrevet 9. september 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke hvordan en førskolelærer og en lærer har råd til åtte barn uansett jeg. Mulig jeg er dum. Anonymkode: 35b3c...aaf De hadde jo råd til det så lenge de fikk mer og mer trygd for hvert barn uten noen øvre grense. Det er mange som hadde hatt råd til flere barn om lønnen automatisk økte for hvert barn... Hun fikk jo over 3.000 kr gange 8 bare i barnetillegg før den nye regelen med en øvre grense kom, det var mye penger det. Anonymkode: 0d499...cf1
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #27 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: De hadde jo råd til det så lenge de fikk mer og mer trygd for hvert barn uten noen øvre grense. Det er mange som hadde hatt råd til flere barn om lønnen automatisk økte for hvert barn... Hun fikk jo over 3.000 kr gange 8 bare i barnetillegg før den nye regelen med en øvre grense kom, det var mye penger det. Anonymkode: 0d499...cf1 Hun mente om de skulle levd kun på lønnen etter de ykene slik vanlige mennesker må klare seg. Anonymkode: ac247...3aa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #28 Skrevet 9. september 2017 Haha. Satt og ventet på at en sneversynt surfitte her inne skulle lage en tråd om dette. Anonymkode: 1830c...a75
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #29 Skrevet 9. september 2017 5 minutes ago, Anonym bruker said: De hadde jo råd til det så lenge de fikk mer og mer trygd for hvert barn uten noen øvre grense. Det er mange som hadde hatt råd til flere barn om lønnen automatisk økte for hvert barn... Hun fikk jo over 3.000 kr gange 8 bare i barnetillegg før den nye regelen med en øvre grense kom, det var mye penger det. Anonymkode: 0d499...cf1 24.000 i mnd i barnetillegg er jo en del ja.. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å arbeide med 8 barn. 100% hadde i hvert fall ikke gått an. Anonymkode: 54474...938
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #30 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke hvordan en førskolelærer og en lærer har råd til åtte barn uansett jeg. Mulig jeg er dum. Anonymkode: 35b3c...aaf Det ville de ikke klart med mindre de bodde i ei koie i skogen og levde på selvfisket ørret, røtter, bær og sopp (satt på spissen). Vi har fem barn. Både mannen og jeg har lange utdannelser og tjener godt over gjennomsnittet. Allikevel har vi det ikke fett. Barna får selvsagt gå i selskap og feire sine egne fødselsdager. De går på de aktivitetene de vil, har gode klær og spiser seg mette på sunn mat, men vi går sjelden på kino eller ut og spise, og vi må planlegge og prioritere når det gjelder ferie. Jeg mener ikke det er riktig at man får mye mer utbetalt som trygdet enn i arbeid, men synes allikevel synd på disse barna som må stå utenfor det sosiale. Anonymkode: f9965...cb3
Marriet Skrevet 9. september 2017 #31 Skrevet 9. september 2017 Jeg synes det er et interessant fenomen at familier som dette og hun som sitter røykende på bildet og kun har råd til middag én dag i uka stikker snuta si fram media og skal fortelle den tårevåte historien sin, ikke forstår selv at de fremstår som idioter. 8 barn er en hel småbarnsavdeling. Ingen trenger 8 barn for å være lykkelig, og i hvert fall ikke når staten står for mye av forsørgingen. Det blir rett og slett for dumt.
KellyTaylor Skrevet 9. september 2017 #32 Skrevet 9. september 2017 2 minutter siden, Marriet skrev: Jeg synes det er et interessant fenomen at familier som dette og hun som sitter røykende på bildet og kun har råd til middag én dag i uka stikker snuta si fram media og skal fortelle den tårevåte historien sin, ikke forstår selv at de fremstår som idioter. 8 barn er en hel småbarnsavdeling. Ingen trenger 8 barn for å være lykkelig, og i hvert fall ikke når staten står for mye av forsørgingen. Det blir rett og slett for dumt. Ja røyk er viktig må vite! For det er billig?? Får mange middager ut av en pakke røyk, OM en gidder å legge sjela si i billige oppskrifter!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #33 Skrevet 9. september 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det ville de ikke klart med mindre de bodde i ei koie i skogen og levde på selvfisket ørret, røtter, bær og sopp (satt på spissen). Vi har fem barn. Både mannen og jeg har lange utdannelser og tjener godt over gjennomsnittet. Allikevel har vi det ikke fett. Barna får selvsagt gå i selskap og feire sine egne fødselsdager. De går på de aktivitetene de vil, har gode klær og spiser seg mette på sunn mat, men vi går sjelden på kino eller ut og spise, og vi må planlegge og prioritere når det gjelder ferie. Jeg mener ikke det er riktig at man får mye mer utbetalt som trygdet enn i arbeid, men synes allikevel synd på disse barna som må stå utenfor det sosiale. Anonymkode: f9965...cb3 Dette var nettopp poenget mitt. Dersom de ikke hadde mottatt trygd, men vært i jobb begge to så ville de likevel ikke fått det til å gå rundt med så lave lønninger som en lærer og bhglærer får. Mannen min og jeg har omtrent samme lønn, og vi har regnet på det. Det hadde gått med maks fire barn, men der er også smertegrensen. Da hadde det gått rundt akkurat, og som du sier måtte vi gitt avkall på en del luksus som dere gjør, kino og slikt. De har levd uforsvarlig og regjeringen er i hvert fall ikke skyldig i at de lever over evne og ikke tar noe som helst ansvar for sine egne dumme valg. Du kan fint være lykkelig med 2,3 og 4 barn, men 8, det gjør man kun hvis man har høy lønn og er villig til å gi avkall på en hel masse. Det er veldig betenkelig at de aldri har stoppet opp underveis for å tenke over økonomien. En baby eller treåring koster lite, en tiåring koster derimot ganske mye. Dette er bare den ene siden, den andre er det latterlige ved folk som påberoper seg sykdom så de ikke kan jobbe, men å ha åtte barn er ikke noe problem. Jeg med to barn synes det er slitsomt nok. Åtte barn ved siden av full jobb kunne jeg bare drømt å få til. Anonymkode: 35b3c...aaf
MammantilNurket Skrevet 9. september 2017 #34 Skrevet 9. september 2017 Er hun ufør førskolelærer ??? Stor logisk brist her: hun kan ikke jobbe, MEN har nesten en hel avdeling hjemme???
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #35 Skrevet 9. september 2017 Jeg har lest om denne familien i media før og der kommer det frem at denne moren har vært uføretrygdet i mange år, siden før de fikk (felles?) barn.. Enda mer urovekkende å planlegge å få hele 8 barn på en lærerlønning og en uførestønad! I tidligere artikler er de dessuten omtalt som syvbarnsfamile, nå som åttebarnsfamilie. Litt usikker på om de nylig fikk barn nr 8 eller om det eldste, voksne barnet ikke ble nedtegnet sist. Uansett er det vanskelig å få sympati med noen med den tankegangen de fremviser. Anonymkode: d5e4c...0d7
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #36 Skrevet 9. september 2017 23 minutter siden, MammantilNurket skrev: Er hun ufør førskolelærer ??? Stor logisk brist her: hun kan ikke jobbe, MEN har nesten en hel avdeling hjemme??? Haha, det tenkte jeg og på. Anonymkode: e2240...ea2
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #37 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, Marriet skrev: Jeg synes det er et interessant fenomen at familier som dette og hun som sitter røykende på bildet og kun har råd til middag én dag i uka stikker snuta si fram media og skal fortelle den tårevåte historien sin, ikke forstår selv at de fremstår som idioter. 8 barn er en hel småbarnsavdeling. Ingen trenger 8 barn for å være lykkelig, og i hvert fall ikke når staten står for mye av forsørgingen. Det blir rett og slett for dumt. De to sakene er overhodet ikke sammenlignbare! Anonymkode: c0c88...5bf
Marriet Skrevet 9. september 2017 #38 Skrevet 9. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De to sakene er overhodet ikke sammenlignbare! Anonymkode: c0c88...5bf Det er de så absolutt! Det er provoserende å se folk klage over dårlig råd når de åpenbart har en livsstil som ikke samsvarer med inntekten.
MammantilNurket Skrevet 9. september 2017 #39 Skrevet 9. september 2017 (endret) Eller kanskje de hadde sett for seg noe slikt? Endret 9. september 2017 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #40 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, Marriet skrev: Jeg synes det er et interessant fenomen at familier som dette og hun som sitter røykende på bildet og kun har råd til middag én dag i uka stikker snuta si fram media og skal fortelle den tårevåte historien sin, ikke forstår selv at de fremstår som idioter. 8 barn er en hel småbarnsavdeling. Ingen trenger 8 barn for å være lykkelig, og i hvert fall ikke når staten står for mye av forsørgingen. Det blir rett og slett for dumt. Det er jo mye snakk om politikken som "gir til de rike og kutter til de som allerede har lite" så journalistene vil jo gjerne sette noen ansikter og virkelige historier på dette, sette igang noen følelser og vise hvordan politikken rammer i praksis. Men så møter de et veldig stort problem, de som virkelig rammes av slik politikk, de som virkelig sliter og er fattige, de vil ikke stå frem i media.... De som går med på å stå frem lager jo et helt feil bilde. Synd. Anonymkode: 0d499...cf1
soleia Skrevet 9. september 2017 #41 Skrevet 9. september 2017 Vi som ikkje får auka lønna vår for kvart barn vi får hadde ikkje hatt råd til så mange barn.
Gjest Antarctica Skrevet 9. september 2017 #42 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: 24.000 i mnd i barnetillegg er jo en del ja.. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å arbeide med 8 barn. 100% hadde i hvert fall ikke gått an. Anonymkode: 54474...938 Ikke jeg heller 😂😂😂 Alle som gidder å føde så mange, uansett hvor rike eller fattige de er, bør få kongens fortjenestemedalje i gull. (Eller i ull. Så kan de strikke sokker av den.)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #43 Skrevet 9. september 2017 6 minutter siden, Marriet skrev: Det er de så absolutt! Det er provoserende å se folk klage over dårlig råd når de åpenbart har en livsstil som ikke samsvarer med inntekten. Nei, de kan absolutt ikke sammenlignes! Hun som hadde en sigarett på et bilde er en syk person som ikke har fått den traumebehandlingen hun trenger etter masse traumer i barndommen. Når hun ikke har fått og ikke får den behandlingen så er hun trolig mer avhengig av sigarettene enn mange andre er. Å ikke se det viser lite kunnskap om psykisk sykdom og avhengighet. Hun sa det jo selv, hun trenger hjelp for å få trygghet i livet for å bli frisk(ere). Den hjelpen får hun ikke. Hun er ikke en person som helt bevisst har pådratt seg flere tiår i fremtiden med enorme utgifter ved å få åtte barn. Hun forsøker å overleve og trenger hjelp for sine problemer, da vil hun helt sikkert også greie å slutte å røyke. Men å få en traumatisert person til å slutte å røyke uten at den får hjelp for traumene, det er virkelig ikke å forvente, det ville bli omtrent som å ta fra en angstpasient angstmedisinene uten å tilby noen som helst behandling for angsten. De to i den linken Hi i denne tråden refererer til har helt bevisst satt seg i en håpløs situasjon. Hun er liksom ufør førskolelærer, men hun kan ha en barnehage hjemme uten problemer og påstår at det må de ha for å ha et fullverdig liv. Disse to har helt bevisst satt seg selv i den situasjonen, en situasjon som på ingen måte kan sammenlignes med hun andre. Foreldrene i HIs link burde tatt et alvorlig oppgjør med seg selv for mange barn siden. Om hun er frisk nok til å bære frem åtte barn og ha barnehage hjemme så er hun absolutt i stand til å jobbe også. Problemet var vel at hun ikke ville hatt råd til alle barna hvis hun hadde måttet jobbe. Hun mottok på det meste 24.000 på toppen av uføretrygden - det er langt, langt, langt mer enn en førskolelærer tjener. Å belage seg på at staten skal betale alt i barnas oppvekst, det er ansvarsløst og egoistisk og viser at de to har lite kontakt med virkeligheten. Deres egoisme går ut over barna, og dessverre så kommer de sikkert til å føre holdningene over på alle åtte barna sine, at staten skal dekke alt. Anonymkode: c0c88...5bf
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #44 Skrevet 9. september 2017 De burde vite hva prevensjon er. 8 barn er jo mer enn de fleste har råd til selv med fulle jobber. Er du ufør stopper du før du må bruke to hender for å telle alle barna dine. Anonymkode: a07a8...715
Marriet Skrevet 9. september 2017 #45 Skrevet 9. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, de kan absolutt ikke sammenlignes! Hun som hadde en sigarett på et bilde er en syk person som ikke har fått den traumebehandlingen hun trenger etter masse traumer i barndommen. Når hun ikke har fått og ikke får den behandlingen så er hun trolig mer avhengig av sigarettene enn mange andre er. Å ikke se det viser lite kunnskap om psykisk sykdom og avhengighet. Hun sa det jo selv, hun trenger hjelp for å få trygghet i livet for å bli frisk(ere). Den hjelpen får hun ikke. Hun er ikke en person som helt bevisst har pådratt seg flere tiår i fremtiden med enorme utgifter ved å få åtte barn. Hun forsøker å overleve og trenger hjelp for sine problemer, da vil hun helt sikkert også greie å slutte å røyke. Men å få en traumatisert person til å slutte å røyke uten at den får hjelp for traumene, det er virkelig ikke å forvente, det ville bli omtrent som å ta fra en angstpasient angstmedisinene uten å tilby noen som helst behandling for angsten. De to i den linken Hi i denne tråden refererer til har helt bevisst satt seg i en håpløs situasjon. Hun er liksom ufør førskolelærer, men hun kan ha en barnehage hjemme uten problemer og påstår at det må de ha for å ha et fullverdig liv. Disse to har helt bevisst satt seg selv i den situasjonen, en situasjon som på ingen måte kan sammenlignes med hun andre. Foreldrene i HIs link burde tatt et alvorlig oppgjør med seg selv for mange barn siden. Om hun er frisk nok til å bære frem åtte barn og ha barnehage hjemme så er hun absolutt i stand til å jobbe også. Problemet var vel at hun ikke ville hatt råd til alle barna hvis hun hadde måttet jobbe. Hun mottok på det meste 24.000 på toppen av uføretrygden - det er langt, langt, langt mer enn en førskolelærer tjener. Å belage seg på at staten skal betale alt i barnas oppvekst, det er ansvarsløst og egoistisk og viser at de to har lite kontakt med virkeligheten. Deres egoisme går ut over barna, og dessverre så kommer de sikkert til å føre holdningene over på alle åtte barna sine, at staten skal dekke alt. Anonymkode: c0c88...5bf Men det er ikke sakens kjerne som er poenget mitt. Det er måten disse menneskene fremstår. Ingen hadde trengt å vite at den dama bruker penger på sigaretter. Det bildet burde aldri vært på trykk i noen avis. Det ser idiotisk ut. Hvorfor ble ikke det stanset hvis det var sympati og forståelse man ville ha? Jeg står ved at sakene er sammenlignbare, det er mennesker i vanskelig økonomiske situasjoner som fremstår som idioter for vanlige folk som også må tenke økonomi i hverdagen.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #46 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, Marriet skrev: Men det er ikke sakens kjerne som er poenget mitt. Det er måten disse menneskene fremstår. Ingen hadde trengt å vite at den dama bruker penger på sigaretter. Det bildet burde aldri vært på trykk i noen avis. Det ser idiotisk ut. Hvorfor ble ikke det stanset hvis det var sympati og forståelse man ville ha? Jeg står ved at sakene er sammenlignbare, det er mennesker i vanskelig økonomiske situasjoner som fremstår som idioter for vanlige folk som også må tenke økonomi i hverdagen. De er likevel ikke sammenlignbare. Sigaretten på bildet til hun første er egentlig et typisk bilde på svært mange psykisk syke som ikke får den behandlingen de trenger. Det blir en form for selvmedisinering. Da er vi tilbake til det jeg skrev over, om du ikke forstår dette så viser du mindre kunnskap om psykiske problemer og avhengighet. Å si at hun fremstår som idiot bare bekrefter din manglende forståelse for psykisk syke og avhengighet. Anonymkode: c0c88...5bf
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #47 Skrevet 9. september 2017 Ikke lurt å skaffe seg 8 barn uten sikkert økonomisk grunnlag. Men hun har jo ikke en barnehage hjemme. Den eldste er voksen og så følger resten gradvis nedover i alder. Det blir ikke det samme som å ha 8 2-åringer i stuen. Og så er de to voksne sammen. Hun står ikke alene med alle barna. Så å trekke hennes uførhet i tvil på grunnlag av artiklene blir litt søkt. Tross alt. Anonymkode: d2d67...437
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #48 Skrevet 9. september 2017 Jeg klarte meg på 19 000 utbetalt, og alene med 2 store barn. Så det går faktisk an, å klare seg på lite. Det er bare hva man gjør det til. Hadde det sånn i noen år, og barna gikk begge på fritidsaktiviteter, og de gikk i bursdager, og feiret bursdager. Men jeg skal og være ærlig, og si at det var måneder, hvor jeg levde på ris og havregrøt, for at barna skulle få det de trengte. Og i dag har vi takk og pris ca 26 000 utbetalt med alt i måneden. Og det gjør livet lettere, selv om det ikke er mye til 3 personer, og hvor 2 er tenåringer. Og jeg ble syk i svangerskapet med barn nummer 2, og ble ikke frisk etterpå. Hadde veldig lyst på barn nummer 3. Men siden jeg var syk, så var jo ikke det aktuelt. Det viktigste var jo og ta seg av de 2 barna jeg hadde. Og 2 år etterpå, gikk mannen min fra meg og, så var nok veldig fint at vi ikke fikk 3 barn. Og synes denne familien ikke er særlig smarte, er man for syk til å jobbe, så får man ikke 8 barn. Anonymkode: 7afac...bb0
Marriet Skrevet 9. september 2017 #49 Skrevet 9. september 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: De er likevel ikke sammenlignbare. Sigaretten på bildet til hun første er egentlig et typisk bilde på svært mange psykisk syke som ikke får den behandlingen de trenger. Det blir en form for selvmedisinering. Da er vi tilbake til det jeg skrev over, om du ikke forstår dette så viser du mindre kunnskap om psykiske problemer og avhengighet. Å si at hun fremstår som idiot bare bekrefter din manglende forståelse for psykisk syke og avhengighet. Anonymkode: c0c88...5bf Så en forventning i samfunnet er at alle skal ha god og inngående kunnskap om psykisk helse og avhengighet? Eller går det an å sette opp et bilde som appellerer til alle mennesker uten at det kreves dypere tolkning? Jeg blir provosert av fremstillingen. Det virker ikke som du skjønner det. Både mormor og de åtte ungene og trygda dame med sigg provoserer meg.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #50 Skrevet 9. september 2017 Kven er det som har endret reglene for barnetillegget? Honnør til dei. Eg mistenker at det er Høgre og frp siden dei er mest fornuftige i mine øyner. Men om det er Ap så klapp på skulderen og kanskje ikkje "Norges undergang" likevel om det blir regjeringsskifte. Anonymkode: b7580...0ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå