Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #76 Skrevet 9. september 2017 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen får penger fra NAV bare fordi de ikke gidder å jobbe. Jeg håper at du setter deg litt mer inn i politikk før du stemmer hvis du seriøst tror at de røde vil øse ut penger til folk som ikke gidder, mens de blå er flinke og setter krav. Det er litt mer nyansert enn som så. Anonymkode: 430f2...2db Jo! Faktisk. Hvor naiv kan man være? Anonymkode: e005a...90b
Marriet Skrevet 10. september 2017 #77 Skrevet 10. september 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke mye som tyder på at det er journalistikken som provoserer deg ut fra de tidligere svarene dine! Da burde du gjerne gjort det tydelig... Det er heller ikke alle som vet nok om hvordan media fungerer, som vet at man aldri bør gå med på at noe publiseres før man har godkjent endelig utkast inkl. bilder. Mange som stoler på at journalister skriver det de sier, eller viser sammenhengen i det de sier på film, ikke bare trekker ut ting som kan gi saftige overskrifter eller skape store diskusjoner ved å klippe slik at ting kan forstås på mange måter. Nå er du plutselig indignert på vegne på disse personene som "fremstår som idioter" pga. journalistikken, og du hever deg over dem og sier at noe slikt ville du aldri tillatt... dermed så fremstiller du dem igjen som idioter. Rakk ned på dem først, så kritiserer du journalistikken, for så å si at de jo egentlig er idioter som ikke sjekker alt før det frigis i media. Jah... Anonymkode: c0c88...5bf Du ilegger meg mye her... Teit å stille opp i media på den måten. Media fremstiller svakerestilte som idioter. Man er idiot som tillater det. Det er ikke vanlig å vite at man går igjennom sitatsjekk og kan trekke en artikkel før den går i trykk hvis man vil, men å ha dypere kunnskap om traumer og avhengighet det burde man? Jøss..
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #78 Skrevet 10. september 2017 12 timer siden, Marriet skrev: Så en forventning i samfunnet er at alle skal ha god og inngående kunnskap om psykisk helse og avhengighet? Eller går det an å sette opp et bilde som appellerer til alle mennesker uten at det kreves dypere tolkning? Jeg blir provosert av fremstillingen. Det virker ikke som du skjønner det. Både mormor og de åtte ungene og trygda dame med sigg provoserer meg. Det er håpløst å diskutere med røykere med tunnelsyn som mener at staten skal sponse røykinga deres, så der hadde jeg gitt opp. Anonymkode: 3951e...e2e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #79 Skrevet 10. september 2017 Og dere er så veldig mye bedre enn denne mora, der dere sitter og skriver side opp og side ned med dritt rettet mot et ukjent menneske som ikke har gjort dere noe. Virkelig fint forbilde til barna deres! Anonymkode: 3951e...e2e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #80 Skrevet 10. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og dere er så veldig mye bedre enn denne mora, der dere sitter og skriver side opp og side ned med dritt rettet mot et ukjent menneske som ikke har gjort dere noe. Virkelig fint forbilde til barna deres! Anonymkode: 3951e...e2e Usaklig. "Ikke våg å kritiser, ellers er du et følelsesløs og dårlig menneske." Folk kritiserer at hun klager over egne livsvalg og at hun utnyttet et system som åpenbart var feilaktig (og som nå er korrigert). Jeg syns det er helt riktig at det skal lønne seg å jobbe og at barna ikke øker inntekten slik at man plutselig har mer enn som man faktisk har jobbet. Anonymkode: eab12...827
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #81 Skrevet 10. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Usaklig. "Ikke våg å kritiser, ellers er du et følelsesløs og dårlig menneske." Folk kritiserer at hun klager over egne livsvalg og at hun utnyttet et system som åpenbart var feilaktig (og som nå er korrigert). Jeg syns det er helt riktig at det skal lønne seg å jobbe og at barna ikke øker inntekten slik at man plutselig har mer enn som man faktisk har jobbet. Anonymkode: eab12...827 Det er ikke snakk om å kritisere her, det er snakk om å slenge dritt mot noen som ikke kan ta til motmæle. Det går an å kritisere uten å latterliggjøre. Men mange her inne synes alt skal være så forbanna morsomt hele tiden. Anonymkode: 3951e...e2e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #82 Skrevet 10. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke snakk om å kritisere her, det er snakk om å slenge dritt mot noen som ikke kan ta til motmæle. Det går an å kritisere uten å latterliggjøre. Men mange her inne synes alt skal være så forbanna morsomt hele tiden. Anonymkode: 3951e...e2e De færreste latterliggjøre henne og familien, men er oppgitt at hun velger å klage i media. Det gjorde hun helt frivillig og det er risikosport. Anonymkode: eab12...827
Mia_73 Skrevet 10. september 2017 #83 Skrevet 10. september 2017 Jeg lurer på en ting: når familien har så lite penger per hode, har de ikke krav på supplerende stønad til livsopphold? Jeg mener det er beregnet på antall medlemmer i en husstand.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #84 Skrevet 10. september 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke snakk om å kritisere her, det er snakk om å slenge dritt mot noen som ikke kan ta til motmæle. Det går an å kritisere uten å latterliggjøre. Men mange her inne synes alt skal være så forbanna morsomt hele tiden. Anonymkode: 3951e...e2e Men synes du det er fornuftig å velge å få 8 barn når du går på uføretrygd? De har jo valgt det (i artikkelen står det at de hadde gjort andre valg om de hadde visst om de økonomiske vanskene de har kommet opp i). Det er ikke drittslenging å si at voksne mennesker må tenke over sine valg. En viktig del av å være voksen og ha barn er jo å vite at man har evne til å forsørge dem. Disse barna er kommet til mens hun er uføretrygdet. Er det riktig at man skal få utbetalt mye mer som ufør enn som arbeidende? Jeg har drømmer jeg har vært nødt til å gi opp fordi vi ikke har økonomi til det. Kanskje de burde innsett at drømmen om 8 barn burde legges bort? De bedriver total ansvarsfraskrivelse. Staten er ansvarlig for deres økonomiske situasjon, den er ikke et resultat av egne valg. Noen må rydde opp må vite. Anonymkode: a07a8...715
MammantilNurket Skrevet 10. september 2017 #85 Skrevet 10. september 2017 (endret) Jeg lurer jo litt på hva man skal med åtte barn, jeg ... man er to voksne med to fang og fire armer. En vinterdress koster lett 1000 kr. og vintersko 750 kr. Hvis barna i snitt inviteres i 15 bursdager i året utgjør det 15X8=120 bursdager i året. Hvis vi regner i snitt 100kr. i gave er vi oppe i 12.000 kr. per år. Man kan jo ikke gjøre noe som helst morsomt hvis man er 10 personer i familien. En kinotur vil eksempelvis komme på over 1500 kr. - kun regnet med billettene. Hva er poenget? Når man ikke kan ta dem med på ferie, man må ha en buss for å frakte dem fra A til B og alle må gå i arvet tøy? Endret 10. september 2017 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #86 Skrevet 10. september 2017 5 minutter siden, MammantilNurket skrev: Jeg lurer jo litt på hva man skal med åtte barn, jeg ... man er to voksne med to fang og fire armer. En vinterdress koster lett 1000 kr. og vintersko 750 kr. Hvis barna i snitt inviteres i 15 bursdager i året utgjør det 15X8=120 bursdager i året. Hvis vi regner i snitt 100kr. i gave er vi oppe i 12.000 kr. per år. Man kan jo ikke gjøre noe som helst morsomt hvis man er 10 personer i familien. En kinotur vil eksempelvis komme på over 1500 kr. - kun regnet med billettene. Hva er poenget? Når man ikke kan ta dem med på ferie, man må ha en buss for å frakte dem fra A til B og alle må gå i arvet tøy? Mine barn arver det meste av tøyet. Har flere venninner i Norge og utlandet med barn som er litt eldre enn mine. Det er miljøvennlig og kult å arve klær og utstyr. Å synes synd på noen som arver klær er bare snobbete. Anonymkode: 3951e...e2e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #87 Skrevet 10. september 2017 6 minutter siden, MammantilNurket skrev: Jeg lurer jo litt på hva man skal med åtte barn, jeg ... man er to voksne med to fang og fire armer. En vinterdress koster lett 1000 kr. og vintersko 750 kr. Hvis barna i snitt inviteres i 15 bursdager i året utgjør det 15X8=120 bursdager i året. Hvis vi regner i snitt 100kr. i gave er vi oppe i 12.000 kr. per år. Man kan jo ikke gjøre noe som helst morsomt hvis man er 10 personer i familien. En kinotur vil eksempelvis komme på over 1500 kr. - kun regnet med billettene. Hva er poenget? Når man ikke kan ta dem med på ferie, man må ha en buss for å frakte dem fra A til B og alle må gå i arvet tøy? Alle barna har jo ikke samme alder. Eldste er voksen osv. Så det er jo ikke slik at alke 8 står å plager om å komme på fanget samtidig! Anonymkode: d2d67...437
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #88 Skrevet 10. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men synes du det er fornuftig å velge å få 8 barn når du går på uføretrygd? De har jo valgt det (i artikkelen står det at de hadde gjort andre valg om de hadde visst om de økonomiske vanskene de har kommet opp i). Det er ikke drittslenging å si at voksne mennesker må tenke over sine valg. En viktig del av å være voksen og ha barn er jo å vite at man har evne til å forsørge dem. Disse barna er kommet til mens hun er uføretrygdet. Er det riktig at man skal få utbetalt mye mer som ufør enn som arbeidende? Jeg har drømmer jeg har vært nødt til å gi opp fordi vi ikke har økonomi til det. Kanskje de burde innsett at drømmen om 8 barn burde legges bort? De bedriver total ansvarsfraskrivelse. Staten er ansvarlig for deres økonomiske situasjon, den er ikke et resultat av egne valg. Noen må rydde opp må vite. Anonymkode: a07a8...715 Nei, jeg synes ikke det er fornuftig. Men jeg har heller aldri sett mennesker som gjør bare fornuftige ting hele tiden. Det jeg ikke synes er greit, er å håne og latterliggjøre noen som ikke kan svare deg tilbake. Som sagt, det er lov å gi konstruktiv kritikk uten å ha det morsomt på andres bekostning. Anonymkode: 3951e...e2e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #89 Skrevet 10. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle barna har jo ikke samme alder. Eldste er voksen osv. Så det er jo ikke slik at alke 8 står å plager om å komme på fanget samtidig! Anonymkode: d2d67...437 Sju hjemmeboende... Anonymkode: e9b16...715
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #90 Skrevet 10. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sju hjemmeboende... Anonymkode: e9b16...715 Stadig ikke et problem. Mine to er 8 og 10. Det er ikke så ofte lengre at de vil sitte på fanget. Og tenåringer er vel ikke de som sitter fanget av foreldrene til hverdags. Det er ikke slik at mennesker bare er lagd for å få to barn selvom vi kun har to armer. 😁 Anonymkode: d2d67...437
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #91 Skrevet 10. september 2017 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvem kunne spart seg for hva? Anonymkode: 256b2...de0 hi Anonymkode: 21291...7e3
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #92 Skrevet 10. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: hi Anonymkode: 21291...7e3 Fordi? Anonymkode: e2240...ea2
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #93 Skrevet 10. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi? Anonymkode: e2240...ea2 er så teit og sitte bak en skjerm og dømme folk du ikke vet noenting om... https://www.google.no/search?q=people+you+meet+fighting&tbm=isch&imgil=wPusy1IfRjB5HM%3A%3BmuwkLy-m-clprM%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.pinterest.com%252Fpin%252F570268371541760239%252F&source=iu&pf=m&fir=wPusy1IfRjB5HM%3A%2CmuwkLy-m-clprM%2C_&usg=__0UxWzQtl1FHA1_0y8zh2Tt11NHw%3D&biw=1440&bih=803&ved=0ahUKEwiS3oWDw5rWAhWmNpoKHdmnCrQQyjcIUQ&ei=MyO1WdL4Iabt6ATZz6qgCw#imgrc=wPusy1IfRjB5HM: Anonymkode: 21291...7e3
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #94 Skrevet 10. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Stadig ikke et problem. Mine to er 8 og 10. Det er ikke så ofte lengre at de vil sitte på fanget. Og tenåringer er vel ikke de som sitter fanget av foreldrene til hverdags. Det er ikke slik at mennesker bare er lagd for å få to barn selvom vi kun har to armer. 😁 Anonymkode: d2d67...437 Du gjør deg litt dum nå eller? Du skjønner poenget til nurket..? Det er faktisk ingen menneskerett å få barn. Og hvertfall ingen menneskerett å sette ÅTTE barn til verden, for så å sutre over at du ikke klarer å forsørge dem. Jeg synes forferdelig synd på disse barna. Foreldrene har jeg ikke et snev av sympati for. Anonymkode: 78d97...e14
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #95 Skrevet 10. september 2017 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du gjør deg litt dum nå eller? Du skjønner poenget til nurket..? Det er faktisk ingen menneskerett å få barn. Og hvertfall ingen menneskerett å sette ÅTTE barn til verden, for så å sutre over at du ikke klarer å forsørge dem. Jeg synes forferdelig synd på disse barna. Foreldrene har jeg ikke et snev av sympati for. Anonymkode: 78d97...e14 Når hun skriver at hun lurer på hva man skal med 8 barn når man bare har to fang og fire armer mener jeg at det er henne som trekker fullstendig uvesentlige ting inn i diskusjonen. Det var det jeg reagerte på. Anonymkode: d2d67...437
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #96 Skrevet 10. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: er så teit og sitte bak en skjerm og dømme folk du ikke vet noenting om... https://www.google.no/search?q=people+you+meet+fighting&tbm=isch&imgil=wPusy1IfRjB5HM%3A%3BmuwkLy-m-clprM%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.pinterest.com%252Fpin%252F570268371541760239%252F&source=iu&pf=m&fir=wPusy1IfRjB5HM%3A%2CmuwkLy-m-clprM%2C_&usg=__0UxWzQtl1FHA1_0y8zh2Tt11NHw%3D&biw=1440&bih=803&ved=0ahUKEwiS3oWDw5rWAhWmNpoKHdmnCrQQyjcIUQ&ei=MyO1WdL4Iabt6ATZz6qgCw#imgrc=wPusy1IfRjB5HM: Anonymkode: 21291...7e3 De har selv gått ut i media. Og forvente ingenting annet enn sympati? Det blir for dumt. Klart det er business i å få barn når man får mer og mer penger. Joda, barn koster også. Men likevel. Det er utrolig mange gode poeng i tråden. Anonymkode: e005a...90b
Mumua Skrevet 10. september 2017 #97 Skrevet 10. september 2017 Uansett hvordan man vrir og vender på det så har disse to tatt en elendig avgjørelse når det kommer til antall barn. Svært få har råd til 8 barn og det krever enormt med ressurser, tid og evnen til å gjenkjenne alles behov. Ingenting galt med arvet tøy, men det er pokker ikke ok at unger ikke får delta på noe, feire bursdagene sine hvert år og sannsynligvis ofte måtte kjenne på følelsen av å ikke bli sett. Det må være omtrent komplett umulig for et par foreldre der en er i full jobb å klare å møte alle disse barnas emosjonelle behov. At hun som ufør er istand til å ta seg av de er også voldsomt imponerende, uansett grunn til uførhet så vitner jo det om en enorm kapasitet. Jeg vil gå så langt som å si at dette her er ren egoisme, de kan umulig å tenkt på ungenes behov når de gikk for dette antallet. I tillegg lar media dem legge hodet på hoggstabben som dette her, det er bare ufattelig trist alt sammen.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #98 Skrevet 10. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: er så teit og sitte bak en skjerm og dømme folk du ikke vet noenting om... https://www.google.no/search?q=people+you+meet+fighting&tbm=isch&imgil=wPusy1IfRjB5HM%3A%3BmuwkLy-m-clprM%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.pinterest.com%252Fpin%252F570268371541760239%252F&source=iu&pf=m&fir=wPusy1IfRjB5HM%3A%2CmuwkLy-m-clprM%2C_&usg=__0UxWzQtl1FHA1_0y8zh2Tt11NHw%3D&biw=1440&bih=803&ved=0ahUKEwiS3oWDw5rWAhWmNpoKHdmnCrQQyjcIUQ&ei=MyO1WdL4Iabt6ATZz6qgCw#imgrc=wPusy1IfRjB5HM: Anonymkode: 21291...7e3 Jeg spurte bare et enkelt spørsmål Anonymkode: e2240...ea2
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #99 Skrevet 10. september 2017 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har lest om denne familien i media før og der kommer det frem at denne moren har vært uføretrygdet i mange år, siden før de fikk (felles?) barn.. Enda mer urovekkende å planlegge å få hele 8 barn på en lærerlønning og en uførestønad! I tidligere artikler er de dessuten omtalt som syvbarnsfamile, nå som åttebarnsfamilie. Litt usikker på om de nylig fikk barn nr 8 eller om det eldste, voksne barnet ikke ble nedtegnet sist. Uansett er det vanskelig å få sympati med noen med den tankegangen de fremviser. Anonymkode: d5e4c...0d7 De har syv felles barn som bor hjemme, hun har ett barn fra tidligere som ikke lenger bor hjemme. Anonymkode: 09124...25d
Mia_73 Skrevet 10. september 2017 #100 Skrevet 10. september 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Men synes du det er fornuftig å velge å få 8 barn når du går på uføretrygd? De har jo valgt det (i artikkelen står det at de hadde gjort andre valg om de hadde visst om de økonomiske vanskene de har kommet opp i). Det er ikke drittslenging å si at voksne mennesker må tenke over sine valg. En viktig del av å være voksen og ha barn er jo å vite at man har evne til å forsørge dem. Disse barna er kommet til mens hun er uføretrygdet. Er det riktig at man skal få utbetalt mye mer som ufør enn som arbeidende? Jeg har drømmer jeg har vært nødt til å gi opp fordi vi ikke har økonomi til det. Kanskje de burde innsett at drømmen om 8 barn burde legges bort? De bedriver total ansvarsfraskrivelse. Staten er ansvarlig for deres økonomiske situasjon, den er ikke et resultat av egne valg. Noen må rydde opp må vite. Anonymkode: a07a8...715 Nei, jeg syns ikke det er fornuftig å få 8 barn sånn generelt, og i hvert fall ikke når man er uføretrygdet. Det med supplerende stønad tenkte jeg kunne vært en mulighet dersom de ikke en gang har råd til mat. Barn i Norge skal ikke gå sulten pga foreldrene tar dumme valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå