Gå til innhold

8 barn og avhengig av NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem søren setter 8 barn til verden når man er avhengig av støtte fra NAV? Akkurat som når man låner penger i banken må man ta høyde for at renten kan øke. Her går hele familieøkonomien i grøfta fordi man ikke har tenkt på at trygden kan endres. 

http://www.tv2.no/nyheter/9314663/

Anonymkode: 303f1...f90

Fortsetter under...

Skrevet

Les artikkelen. Dama er alvorlig syk. Stygt å  henge de ut. Alle kan støte på alvorlig sykdom som setter hele fremtiden opp ned. Skam deg! 

Anonymkode: 1780b...b91

Skrevet

Poenget mitt er at man ikke bør få flere barn enn man klarer å ta vare på økonomisk. Spiller ingen rolle om man er syk eller ei. Skulle man bli syk, er det viktig å ha gode forsikringer som sikrer økonomien. 

Anonymkode: 303f1...f90

Skrevet

De hadde ikke valgt å få de to- tre siste barna om de visste at barnetillegget ville falle bort? Altså hvorfor få åtte barn?? Alle normalt oppegående mennesker vet at det er DYRT å ha barn. Overbefolkning er kanskje det største problemet verden står ovenfor, hvorfor tenker noen at de skal befolke verden alene? 

Beklager, men her er det null sympati fra min side. Ikke få flere barn enn du vet du kan klare å forsørge selv. (Ufør eller ei, du skal ha rimelig høy inntekt om du ikke er avhengig av staten for å gå det til å gå rundt med åtte barn.)

Anonymkode: 78d97...e14

Skrevet

Vi har god råd..men 8 barn? Wow bare skobudsjettet deres må jo være enormt! 

Ikke kunne vi bodd i huset vårt. Ny bil.. . Og mat til 10 stykker hvert måltid?!

Å ikke kunne feire bursdag hvert år som barn hørtes veldig stusselig ut..

Anonymkode: 54474...938

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De hadde ikke valgt å få de to- tre siste barna om de visste at barnetillegget ville falle bort? Altså hvorfor få åtte barn?? Alle normalt oppegående mennesker vet at det er DYRT å ha barn. Overbefolkning er kanskje det største problemet verden står ovenfor, hvorfor tenker noen at de skal befolke verden alene? 

Beklager, men her er det null sympati fra min side. Ikke få flere barn enn du vet du kan klare å forsørge selv. (Ufør eller ei, du skal ha rimelig høy inntekt om du ikke er avhengig av staten for å gå det til å gå rundt med åtte barn.)

Anonymkode: 78d97...e14

Så enig!

Dette er jo galskap! De har lagt hele økonomien på nav. 

Anonymkode: e005a...90b

Annonse

Skrevet

Fryktelig egoistisk! Moren sier det er livsglede for henne med mange barn. Det er trist hun ikke setter barna sin livsglede foran! 

De ha rukke råd til hverken å ha eller sende barna i bursdager, så vondt for barna! Men samme det bare mor fikk mange barn sim for henne er livsglede.

egoistisk å få fler barn enn man kan forsørge, barna blir taperne her. Utrolig trist

Skrevet

Kor uansvarlig. Det er godt politikken har blitt endra, så ikkje folk får fleire barn enn dei kan håndtere. Er til å grine av. Ser ei skriver at dama har blitt sjuk.  Men kor mange folk i full jobb har egentlig råd til 8 unger. 

Anonymkode: b7580...0ba

Skrevet

Latterlig! 

De er snurt for at staten ikke lenger betaler for barna sine. 

Ikke få barn til verden hvis du ikke kan betale for dem!

Anonymkode: ad890...7a2

Skrevet
21 minutter siden, Juliea ruger skrev:

Fryktelig egoistisk! Moren sier det er livsglede for henne med mange barn. Det er trist hun ikke setter barna sin livsglede foran! 

De ha rukke råd til hverken å ha eller sende barna i bursdager, så vondt for barna! Men samme det bare mor fikk mange barn sim for henne er livsglede.

egoistisk å få fler barn enn man kan forsørge, barna blir taperne her. Utrolig trist

Enig! Ser ikke helt for meg barnas livsglede når de nektes fritidsaktiviteter, bursdager, skikkelig mat etc. Men fint for mor da.....

Anonymkode: 79b95...66c

Skrevet

De for jo 8000 barnebidrag i tillegg. Dette er helt sykt at de for så mamge barn når EE visste at hun var syk. Det vil si at hun  KE syk før eller mellom noen av disse barna og de da med viten og vilje fikk så mange

Anonymkode: 3a399...368

Skrevet

Jeg er alene med et barn, og liten inntekt.

Jeg har heller ikke råd til dyre ferier og har ikke hatt mer en en ukes ferie på 3 år nå, og eneste ferien jeg har hatt råd til er biltur til pappa der han spanderer aktivitetene på oss. Jeg spinker og sparer til en utenlandstur til neste år for jeg vil at datteren min skal få oppleve det. Og da blir det neppe mer en 2 ukers ferie totalt til neste år. Mamma handler en del av det vi trenger også, fikk beskjed, betal regninger først så hjelper vi med resten (hun vil ikke at jeg skal i inkassofellen).

Skal jeg sette meg ned og syte i media også?

Synes helt ærlig ikke så synd på de...

Anonymkode: 0f20d...8f0

Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men jeg klarer ikke å mobilisere sympati. 

Hvorfor i huleste skaffe seg åtte unger? Det er en grunn til at de fleste av oss bruker prevensjon, liksom. Trøbbel man ene og alene selv er skyld i fortjener ikke sympati. 

Anonymkode: bb135...1d6

Annonse

Skrevet

Å ikke feire bursdagen til ungene hvert år høres ille ut. Hvor mye koster det å bake en langpannekake og kjøpe en first price pakke med is?

8 barn hadde vært et løft for enhver familie med to alminnelige inntekter, så å basere en så stor familie på stønad fra NAV er vannvittig uansvarlig. 

Anonymkode: 430f2...2db

Skrevet

Ingen sympati fra meg heller. Setter man 8 barn til verden, så bør man ha både en plan B og C for hvordan man skal forsørge dem. Det er ikke staten sitt ansvar. Jeg kan være med på at det kan være synd på barna da, men det er også foreldrenes ansvar.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Les artikkelen. Dama er alvorlig syk. Stygt å  henge de ut. Alle kan støte på alvorlig sykdom som setter hele fremtiden opp ned. Skam deg! 

Anonymkode: 1780b...b91

Ja, alle kan bli syk etter at de har fått barn, men denne dama fikk unger etter at hun ble ufør. Barnetillegget er jo på drøye 3.000 kr i måneden pr. barn, og før var det ingen øvre grense for hvor mye du kunne få, så for hvert barn hun fikk økte trygda hennes med 3.000 kr i måneden.

Men så ble det innført en øvre grense, uføretrygd pluss barnetillegg kunne ikke være mer enn 90% av hva du ville tjent i full jobb. Hun studerte til førskolelærer da hun ble syk, og får nå derfor ikke mer i trygd + barnetillegg enn 90% av en førskolelærerlønn. Det ble så stor nedgang i utbetaling at hun ble fattig.

Det er jo helt sykt. De fikk barn etter barn etter barn fordi trygda økte for hvert barn, ingen kan jo tenke sånn. Ingen vanlige arbeidere får høyere lønn for hvert barn, selvfølgelig skal det ikke være sånn for trygdede heller.

Som kronisk syk og ufør er det et veldig snodig valg å sette 8 unger til verden. At uføre også skal få lov å være foreldre er jeg enig i, livet er mer enn jobb og jeg skjønner at det å få barn og få lov til å være mamma gir henne livskvalitet og lykke, men 8 stykker?

Anonymkode: 0d499...cf1

Skrevet

Har man vanlig jobb med vanlig inntekt så har man samme lønn selv om man får barn (med unntak av barnetrygden). På den måten vil ett barn mer for en familie merkes økonomisk. Familier må ta kostnadden ved et barn ekstra med i vurderingen når man vurerer om man skal få et barn til. Når man har støtte fra de offentlige og utbetalingene (barnetillegget) øker såpass mye pr. barn at man ikke lenger trenger å vekte økonomien særlig høyt ved vurderingen om man skal ha et barn til - ja det blir det feil. Kan jo lure på hva denne familien fikk av de offentlige før reglene ble endret. Vi har gode inntekter - men hadde ikke hatt råd til 8 barn. I tillegg (og viktigere) føler jeg ikke at jeg hadde klart å følge opp 8 barn på en god nok måte med to foreldre i full jobb. Men der er man jo forskjellige.

Anonymkode: b8728...6e8

Skrevet

Jeg har full forståelse for at disse to foreldrene er fortvilt og at de ikke vet hvordan de skal få det til å gå rundt. Jeg vil tro at de kjenner på fortvilelse og håpløshet. Stor sympati for det. Likevel er noe veldig galt med holdningene deres.

Når det er snakk om at de kanskje kunne valgt anderledes så svarer han at det handlet om "Et livsvalg for å ha et fullverdig liv". Det er jo bare sprøyt. De kunne hatt fullverdige liv - og trolig bedre liv - om de valgte å få færre barn. Når de snakker om at de ikke kunne hatt et fullverdig liv uten åtte barn (som de færreste har råd til), da mister de min sympati som personer. For det viser at de egentlig er egoistiske og ikke har hatt tanker for hva deres egen egoisme har å si for barna deres. Fordi de selv ønsket seg så mange barn så må ungene deres vokse opp med å ikke feire bursdager, ikke være en del av det sosiale livet andre unger har.

Dette har de kun seg selv å takke for og det synes jeg de bør stå for også. Å få så mange barn når man ikke jobber er det glade vanvidd av egoisme. Når de sier de ikke kan ha et fullverdig liv uten så mange barn, da inntar de i tillegg en martyrrolle som bare forsterker deres egen egoisme.

Det er synd barn må lide for foreldrenes egoisme. Jeg håper de greier å være gode foreldre utenom.

Anonymkode: c0c88...5bf

Skrevet

dette kunne du spart deg for..

Skrevet
56 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

dette kunne du spart deg for..

Hvem kunne spart seg for hva?

Anonymkode: 256b2...de0

Skrevet

Mange barn koster mye, dyrere og dyrere blir det for hvert barn. Noe de fleste forstår. Jeg kan forstå at de merker det godt at barnetilegget er borte med så mange barn. Vi med to helt ok lønninger hadde ikke hatt råd til 8 barn. De har selv valgt en livsstil med så mange barn. Ikke godt å være fattig. Veldig spesielt å sette seg i en slik situasjon.

Anonymkode: 699e7...47f

Skrevet

Vi har valgt å kun få to barn, blant annet for å kunne unne oss det vi synes vi må ha av fritid og velstand. Skulle jeg fått åtte barn, hadde det blitt både travelt og trangt økonomisk, så da velger jeg bort flere barn. Slike sutreoppslag fra folk som selv har satt seg den situasjonen de er, og ikke makter å prioritere livene sine "riktig", er bare tragisk.

Anonymkode: 3d23d...43b

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan en førskolelærer og en lærer har råd til åtte barn uansett jeg. Mulig jeg er dum. 

Anonymkode: 35b3c...aaf

Skrevet

Mulig de så for deg dette:

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan en førskolelærer og en lærer har råd til åtte barn uansett jeg. Mulig jeg er dum. 

Anonymkode: 35b3c...aaf

Nei du er ikke dum. Det hadde de ikke harr om de ikke hadde vunnet i lotto.

Det er bare det at uansett hvor dumme disse to voksne er går det ut over 8 barn :( 

Anonymkode: ac247...3aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...