Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Da er det avgjort at jeg må søke uføretrygd. Jeg venter nå på klarsignal fra nav om at alle papirer er sendt inn og at jeg skal sende søknad. Noen som har erfaring hvordan aktivitetsplanen mellom nav og meg blir nå? Anonymkode: bdfa0...f41
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Når det er kommet dit hen at du skal søke ufør, så er du jo ferdig avklart. Da kan jeg ikke skjønne at det er behov for noen aktivitetsplan lenger. Anonymkode: b8494...999
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Du trenger ingen plan da. Jeg hadde ikke det da jeg ventet på svar. Anonymkode: 95819...760
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Tusen takk for svar. Anonymkode: bdfa0...f41
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 Da får du bare aap i påvente av svar, ingen aktivitetskrav siden du er ferdig avklart. Her tok det vel 4 dager fra jeg søkte til den var godkjent. Anonymkode: afe5c...f38
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #6 Skrevet 9. september 2017 Tuller du- 4 dager?!!! Var inne og så behandlingstiden her jeg bor, den var 8 mnd.. Jeg håper jo at det går fortere i og med at alt er på plass innen jeg søker. Er det mange år siden? Jeg leste at de var utrolig effektive i Trøndelag en stund med å behandle søknad om uføretrygd. Anonymkode: bdfa0...f41
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #7 Skrevet 9. september 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tuller du- 4 dager?!!! Var inne og så behandlingstiden her jeg bor, den var 8 mnd.. Jeg håper jo at det går fortere i og med at alt er på plass innen jeg søker. Er det mange år siden? Jeg leste at de var utrolig effektive i Trøndelag en stund med å behandle søknad om uføretrygd. Anonymkode: bdfa0...f41 Det var i oktober 2016 Fikk telefon fra saksbehandler på en fredag, alle papirer i orden, nå kan du bare søke. Jeg sendte søknaden elektronisk på søndag så de hadde den mandag Torsdag eller fredag (husker ikke helt, men var ihvertfall samme uke) kom svaret i mitt nav om at søknaden var inn innvilget. Fikk svaret på papir i posten uka etter. Fikk utregningen samtidig, noen hadde innbilt meg at jeg måtte vente inntil 8 mnd på svar, også måtte de betegne hva jeg skulle ha etter det, men alt kom samtidig. Fikk uføretrygd på konto måneden etter Anonymkode: afe5c...f38
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #8 Skrevet 9. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var i oktober 2016 Fikk telefon fra saksbehandler på en fredag, alle papirer i orden, nå kan du bare søke. Jeg sendte søknaden elektronisk på søndag så de hadde den mandag Torsdag eller fredag (husker ikke helt, men var ihvertfall samme uke) kom svaret i mitt nav om at søknaden var inn innvilget. Fikk svaret på papir i posten uka etter. Fikk utregningen samtidig, noen hadde innbilt meg at jeg måtte vente inntil 8 mnd på svar, også måtte de betegne hva jeg skulle ha etter det, men alt kom samtidig. Fikk uføretrygd på konto måneden etter Anonymkode: afe5c...f38 Helt fantastisk, det må ha vært utrolig godt å bli ferdig. Jeg er på overtid med noen mnd på aap nå. Det nye vedtaket går ut i november. Har lest at en kan få 4 mnd + 4 mnd ekstra på aap under påvente av søknad blir vurdert. Har jo et lite håp at de kanskje behandler den innen november, slik at de ikke behøver å vedta forlengelse av aap. Anonymkode: bdfa0...f41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå