Gå til innhold

Dere som bruker 1999 kroner på én vinterdress:

Anbefalte innlegg

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det handler om slitestyrke, og vanntetthet. 

Anonymkode: 5d27e...028

Du kan da ikke mene at en dress kun handler om slitasje og vanntetthet. Det handler også om passform, evnen til å holde barnet varm, tykkelsen på for, og ikke minst om det er teipede sømmer eller ikke. Du påstår at en billig Reima dress er like god som en dyr dress i et annet merke til 1999. Min erfaring er at en Reimadress til 899 kr hadde dårligere egenskaper enn den til 1500 til tross for at slitestyrken og vanntettheten ble oppgitt til å være den samme. Passformen var bedre for Stavanger dressen, den hadde tykkere for som igjen gjorde at den holdt barnet mitt varmere mye lenger.

Anonymkode: fe1b7...7d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En av de beste dressene jeg har kjøpt, er Kaxs sin fra Kappahl. Tror den kostet 400 kr eller noe sånt. Superdeilig dress.

Anonymkode: 9a332...03c

Skrevet

Min erfaring er at pris og merke har lite å si . Har hatt dyre dresser som ikke har holdt mål, og billige dresser som er helt suverene. Har aldri opplevd at viking sine sko eller støvletter er vanntette til tross for impregnering osv osv. Og heller ikke noe annet merke for den saks skyld. Det året jeg kjøpte reimadresser til ungene med reservedress fra Sparkjøp, var det reservedressene som holdt barna varme og tørre og fikk skryt i barnehage. Reimadressene ble reservedresser. Nå kjøper jeg de jeg har opplevd holder best mål til vårt bruk og klima, og det er Stormberg sine. Hvis noen har erfaring med at et merke som er svært dyrt, er det som holder barnet varmt og tørt, så forstår jeg at de kjøper det. Men man trenger ikke få god kvalitet til høy pris.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Du får vanntett, slitesterk, teknisk vinterdress fra Reima til 800 kroner.
Den er like god. Den har like god passform. Den holder seg like godt. 

Det handler bare om merket, ikke sant? Litt jåleri, ikke sant?

Selv bruker jeg 1000 kroner på vinterdresser fordi jeg ønsker en som ser spesiell ut. Det er bare jåleri, kunne like gjerne kjøpt den til 800 kroner...

Anonymkode: 5d27e...028

Hvorfor? Fordi den dressen fra Reima som du mener er like bra (eller som på papiret er like bra) - opplever jeg i praksis at revner etter kort tid, barna blir våte og holder de ikke varme nok når det er bitende kaldt ute. 

Derfor kjøper jeg heller en dress som gir de uteglede, varme, god passform, holder de tørre og ikke minst en som kan gå i arv videre til småsøsken. 

Hvorfor i all verden skal jeg kjøpe en dress til 800 kroner når jeg må ut å kjøpe ny dress etter kort tid og som ikke kan arves, når jeg kan bruke 2000,- på en dress som holder unge etter unge? 

Anonymkode: 8e45c...49e

Skrevet
1 time siden, ☆☆☆ skrev:

Vi har hatt Kaxs, Reima, Vossatassar, Friends, Didrikssons og Nameit. Alle har holdt ungane tørre og varme, og dei har ikkje klaga på ein einaste av dei. Grei passform har dei også hatt.

Eg opplever heile denne utstyrsdebatten som meiningslaus. Det aller meste funkar, og kor mykje pengar ein legg i ein dress må vere opp til kvar enkelt.

PS: Mi veske til nokre hundrelappar gjer same jobben som veskene til fleirfoldige tusenlappar også. Det er ikkje berre til barn ein kan velge mellom dyrt og billig. Lenge sidan sist snobbedebatt om vesker. Eg har dessutan ein finservise som er mykje dyrare enn tallerkenane på Nille. Knuser like lett, og maten smakar det samme på dei.

:strix:

Anonymkode: 1c3bd...112

Skrevet

Vi brukte dressen til Isbjørn i flere år, var veldig fornøyde. Jeg valgte den da den var eneste i det årets test som hadde gode pusteegenskaper. Dette kriteriet er viktig!

Anonymkode: 05929...b50

Skrevet

http://www.best-i-test.nu/vinterdress

Jeg har kjøpt inn Hummel for denne . vinteren. Blir spennende å prøve den. Fra tidligere har jeg hatt Reima tec+ Stavanger og vært strålende fornøyd med den. Bor på vestlandet hvor det sjelden er veldig kaldt, men en del vind og mye regn.

Anonymkode: 2816f...690

Skrevet

men er ikke rart du har opplevd så store forskjeller på disse to dressene. Reima Stavanger er en Reimatec dress som betyr at den skal være vanntett. Reima Kiddo er ikke en Tec dress, derfor er det heller ikke meningen den skal være vanntett :-)

Skrevet

Kort og godt fordi isbjørndressene er enormt mye bedre enn reima sin til 800kr når det kommer til vannsøyle, slitesterk, pusteevne.

Isbjørndressene kan man og legge ned en str så de varer en god del lengre enn reima sine, de går og vaske utallige ganger og de blir ikke stygge i fargen.

Og det nå da være lov for de som vill og bruke 2000kr på en dress!

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dager kan du påstå at Reima sin til 800 kr er like god? Nå vet ikke jeg hvilke dress den til 1999 er og det kan hende at Reima sin til 800 er like god som den. Når det er sagt så hadde min datter to Reima dresser ifjor. Den ene var typen Stavanger og den kostet 1500 kr og den var helt suveren. Den holdt jenta tørr, varm, god passform og den hadde veldig gode pusteegenskaper. Den andre var Reima Kiddo Seili til 899 kr og den var langtfra så god som Stavanger. Den ble våt fortere og holdt ikke jenta varm nok og den ble desidert brukt minst av disse to dressene pga den store forskjellen i kvalitet.

men er ikke rart du har opplevd så store forskjeller på disse to dressene. Reima Stavanger er en Reimatec dress som betyr at den skal være vanntett. Reima Kiddo er ikke en Tec dress, derfor er det heller ikke meningen den skal være vanntett :-)
Skrevet

Når jeg leser tråder her inne så er det altså av og til at Harald Eia sin sinte+morsomme høytleserstemme bare sniker seg inn i hodet mitt! :popcorn:

Flere som har det sånn?

Anonymkode: f6689...986

Skrevet

Nå måtte jeg lese meg litt opp på denne berømmelige dressen og endte med å bestille to stykker. Takk for tips, de så helt supre ut 😄

Anonymkode: 05f9c...b6a

Skrevet

I fare for å spore av tråden og gjøre den seriøs :nigo:: Jeg synes det er så vanskelig å finne ut hvilke dresser som er de varmeste! Alle tester ser ut til å fokusere på vanntetthet og slitestyrke, men vi bor et sted der det er kalde, tørre vintre, så vi trenger ikke helt vanntett dress, det vi trenger er isolasjon.

Er det noen som har noen tips? (Fint om dere skrive hva som er bra med dressene, forresten, ikke bare "Beste dressen noensinne", det sier meg ikke så mye...)

Anonymkode: fb20e...106

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

I fare for å spore av tråden og gjøre den seriøs :nigo:: Jeg synes det er så vanskelig å finne ut hvilke dresser som er de varmeste! Alle tester ser ut til å fokusere på vanntetthet og slitestyrke, men vi bor et sted der det er kalde, tørre vintre, så vi trenger ikke helt vanntett dress, det vi trenger er isolasjon.

Er det noen som har noen tips? (Fint om dere skrive hva som er bra med dressene, forresten, ikke bare "Beste dressen noensinne", det sier meg ikke så mye...)

Anonymkode: fb20e...106

Les den testen som er lagt link til i tråden. 

Skrevet
54 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Les den testen som er lagt link til i tråden. 

Jeg gjorde det, men ble ikke så mye klokere. Det sto jo "varm" på nesten alle sammen, inkludert den fra Bergans som det også står at man må ha flere lag klær under for at den skal være varm. Helst skulle jeg hatt et tall som kunne sammenlignes, slik som vannsøyle for vanntetthet.

Skrevet (endret)
16 minutter siden, Spurvugla skrev:

Jeg gjorde det, men ble ikke så mye klokere. Det sto jo "varm" på nesten alle sammen, inkludert den fra Bergans som det også står at man må ha flere lag klær under for at den skal være varm. Helst skulle jeg hatt et tall som kunne sammenlignes, slik som vannsøyle for vanntetthet.

Men det står jo vannsøyle for alle dressene, vinneren har 10000 tror jeg det var isbjørn har 15000 reima sin har 12000.

Det står at kjøper du reima eller vinneren bør du ha flere lag det står det, isbjørn sin trenger du ikke det. Les.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Du er jo ikke egentlig interessert i svarene, du har bestemt hvorfor man kjøper det. 

Skrevet
6 timer siden, sug lut skrev:

Hehe, så du regner Reima som billigdress... Herlig.

Ungene mine har vært ute mer enn de fleste, selv med virkelig billigdress eller arvedress. Akkurat like mye som meg da jeg var liten og vi hadde gammeldags bobledress. Eller som mine foreldre i sin tid. Unger tåler faktisk vær, tro det eller ei.

Ungene mine har gått i arvedresser som er så tilårskomne at merkene ikke eksisterer lenger og som ingen andre enn den gamle tanta di har hørt navnet på før. Har gått helt finfint, selv om de trolig ikke tilfredsstiller barn av 2017 sine behov for korrekt passform og stoff av ymse high-tec-greier.

Høydaren var en bevernylondress à la 1990-ish med ullfôr (trolig fra en sånn gammeldags politisk ukorrekt ikke-økologisk sau). Er sikker på at INGEN har klart å lage en like god dress verken før eller siden.

Anonymkode: dc58d...e63

Skrevet

Trodde Reima var dyr dress,jeg da. Har aldri kjøpt vinterdress til full pris men investerte i Reima tec med forsterket bak til denne vinteren.

Anonymkode: 423fb...f31

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ungene mine har gått i arvedresser som er så tilårskomne at merkene ikke eksisterer lenger og som ingen andre enn den gamle tanta di har hørt navnet på før. Har gått helt finfint, selv om de trolig ikke tilfredsstiller barn av 2017 sine behov for korrekt passform og stoff av ymse high-tec-greier.

Høydaren var en bevernylondress à la 1990-ish med ullfôr (trolig fra en sånn gammeldags politisk ukorrekt ikke-økologisk sau). Er sikker på at INGEN har klart å lage en like god dress verken før eller siden.

Anonymkode: dc58d...e63

Antakelig ikkeøkologisk bever også! :D og det gikk strålende! :D

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dager kan du påstå at Reima sin til 800 kr er like god? Nå vet ikke jeg hvilke dress den til 1999 er og det kan hende at Reima sin til 800 er like god som den. Når det er sagt så hadde min datter to Reima dresser ifjor. Den ene var typen Stavanger og den kostet 1500 kr og den var helt suveren. Den holdt jenta tørr, varm, god passform og den hadde veldig gode pusteegenskaper. Den andre var Reima Kiddo Seili til 899 kr og den var langtfra så god som Stavanger. Den ble våt fortere og holdt ikke jenta varm nok og den ble desidert brukt minst av disse to dressene pga den store forskjellen i kvalitet.

Reima Kiddo har stort sett en vannsøyle på 8000. ReimaTec Stavanger har en vannsøyle på 12000

Reima Kiddo Seili er heller ikke en vinterdress.

Anonymkode: 60bd4...3f2

Skrevet
4 timer siden, Spurvugla skrev:

Reima opplyser om hvor mange gram vattering vinterplaggene har.

Anonymkode: 60bd4...3f2

Skrevet

Isbjötn på salg koster mellom 1300-1500 og er verdt hver krone. 

Anonymkode: 0a7a7...23e

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du sikter til Isbjörndressen er det fordi den er uovertruffen. Den er faktisk så mye bedre enn alle andre vi hatt prøvd. Dessuten har vi flere barn. Det er gunstig både for miljø og lommebok å kjøpe kvalitet som går i arv. Ett av våre barn har vært svært lite glad i å være ute om vinteren. Siden vi er en aktiv familie er det da ekstra viktig å legge opp til maksimal komfort. Dressen har fantastisk passform, holder barna tørre og passe varme og er utrolig slitesterke. Min svigerinne med doktorgrad i bekledning i ekstreme miljø bruker samme dress til sine barn. Har prøvd flere merker, men ingen kommer i nærheten av denne. Null jåleri, bare fornuft. 

Anonymkode: 1e5a9...6d5

Jobber i barnehage og er ikke fan av den dressen til små barn, alt for smal passform. 

Anonymkode: 2ad9d...98b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jobber i barnehage og er ikke fan av den dressen til små barn, alt for smal passform. 

Anonymkode: 2ad9d...98b

Den er perfekt til mine smale barn. De forsvinner i alt annet. 

Anonymkode: 1e5a9...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...