Gå til innhold

Dere som bruker 1999 kroner på én vinterdress:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor?

Du får vanntett, slitesterk, teknisk vinterdress fra Reima til 800 kroner.
Den er like god. Den har like god passform. Den holder seg like godt. 

Det handler bare om merket, ikke sant? Litt jåleri, ikke sant?

Selv bruker jeg 1000 kroner på vinterdresser fordi jeg ønsker en som ser spesiell ut. Det er bare jåleri, kunne like gjerne kjøpt den til 800 kroner...

Anonymkode: 5d27e...028

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okei? Snakker du til en bestemt person her inne?

Anonymkode: 9a332...03c

Skrevet

Kanskje de bor et sted der det blir skikkelig kaldt? Reima funker helt fint her også, men den hadde ikke vært varm nok for min gutt i Finnmark f.eks. Den er sikkert bra nok for mange der også altså, men han fryser lett, så jeg hadde glatt brukt penger på noe varmere om vi hadde bodd der.

Anonymkode: db07e...a9a

Skrevet

Jeg tenker ikke på merke, jeg ser ikke på bergans som noe "merke" 

jeg leste meg mye opp om diverse dresser pga ungen skulle vere i frilufts barnehage. Og landet derfor på bergans sin. 

Barnehagen skryter dressen opp i skyene, han er aldri våt, aldri kald. Bor på Vestlandet og. 

Så derfor kjøpte jeg samme dress til alle 3 barna, nettopp pga jeg har god erfaring med den. 

Jeg kunne godt kjøpt en på Sparkjøp, men dei holder ikke i nærheten av kvalitet jeg er ute etter...

Anonymkode: 1c3bd...112

Skrevet

Hvis du sikter til Isbjörndressen er det fordi den er uovertruffen. Den er faktisk så mye bedre enn alle andre vi hatt prøvd. Dessuten har vi flere barn. Det er gunstig både for miljø og lommebok å kjøpe kvalitet som går i arv. Ett av våre barn har vært svært lite glad i å være ute om vinteren. Siden vi er en aktiv familie er det da ekstra viktig å legge opp til maksimal komfort. Dressen har fantastisk passform, holder barna tørre og passe varme og er utrolig slitesterke. Min svigerinne med doktorgrad i bekledning i ekstreme miljø bruker samme dress til sine barn. Har prøvd flere merker, men ingen kommer i nærheten av denne. Null jåleri, bare fornuft. 

Anonymkode: 1e5a9...6d5

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker ikke på merke, jeg ser ikke på bergans som noe "merke" 

jeg leste meg mye opp om diverse dresser pga ungen skulle vere i frilufts barnehage. Og landet derfor på bergans sin. 

Barnehagen skryter dressen opp i skyene, han er aldri våt, aldri kald. Bor på Vestlandet og. 

Så derfor kjøpte jeg samme dress til alle 3 barna, nettopp pga jeg har god erfaring med den. 

Jeg kunne godt kjøpt en på Sparkjøp, men dei holder ikke i nærheten av kvalitet jeg er ute etter...

Anonymkode: 1c3bd...112

Nei, men Reima er faktisk nøyaktig like god. Og mye billigere ;)

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje de bor et sted der det blir skikkelig kaldt? Reima funker helt fint her også, men den hadde ikke vært varm nok for min gutt i Finnmark f.eks. Den er sikkert bra nok for mange der også altså, men han fryser lett, så jeg hadde glatt brukt penger på noe varmere om vi hadde bodd der.

Anonymkode: db07e...a9a

Kan hende! Jeg bor på østlandet, her har vi alt fra -5 til -18 om vinteren. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei? Snakker du til en bestemt person her inne?

For et merkelig spørsmål :scorpis::nigo:

Skrevet

Hva vil du med dette egentlig? Hva folk bruker penger på har da ikke du noe med. 

Anonymkode: 7205b...279

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva vil du med dette egentlig? Hva folk bruker penger på har da ikke du noe med. 

Jeg lurer på hvorfor noen bruker nesten 2000 kroner på en vinterdress, når man får like god dress til 800 kroner. 
Det er helt frivillig å svare her inne. Den som ikke vil, gjør det heller ikke.

Skrevet

reima sin var ikke godt eksempel! Vinterdressen er jo nesten like tynn som høstdressen så den for tynn og kald her vi bor hvertfall. Jeg pleier å kjøpe didrikson vinterdress å pleier å enten kjøpe den på tilbud til ca 1000 kr.

Anonymkode: 41e50...6c1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på hvorfor noen bruker nesten 2000 kroner på en vinterdress, når man får like god dress til 800 kroner. 
Det er helt frivillig å svare her inne. Den som ikke vil, gjør det heller ikke.

Og i samme slengen kaller du dem indirekte for snobber. Det er jo en kjempebra start på en dialog. 🙄👍

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei reima sin vinterdress er syltynn,hadde ikke ville hatt den om jeg så fikk den gratis.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du prøvd denne dressen på egne barn så du har sammenligningsgrunnlag?

Anonymkode: 1e5a9...6d5

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

reima sin var ikke godt eksempel! Vinterdressen er jo nesten like tynn som høstdressen så den for tynn og kald her vi bor hvertfall. Jeg pleier å kjøpe didrikson vinterdress å pleier å enten kjøpe den på tilbud til ca 1000 kr.

Reima sin Copenhagendress koster litt mer, men har fått "best i test". 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og i samme slengen kaller du dem indirekte for snobber. Det er jo en kjempebra start på en dialog. 🙄👍

Jeg er jo snobb selv, sånn sett. Ikke noe galt i det ;)

Skrevet

Vel...for noen år siden kjøpte jeg Reimadress, var salg så var 50% avslag, så betalte da kanksje rundt 7—800 for den. Én måned varte den, EN! Var huller overalt, så ingen vits i å prøve og reparere engang. I tillegg hadde den ikke høy nok vannsøyle for vårt bruk. Så...eh...vi kjøper IKKE Reima flere ganger! Ville heller betalt 2000 kr for en dress som holdt hele sesongen da gitt, og kanskje kunne gått i arv i tillegg. 

Anonymkode: 35901...251

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dager kan du påstå at Reima sin til 800 kr er like god? Nå vet ikke jeg hvilke dress den til 1999 er og det kan hende at Reima sin til 800 er like god som den. Når det er sagt så hadde min datter to Reima dresser ifjor. Den ene var typen Stavanger og den kostet 1500 kr og den var helt suveren. Den holdt jenta tørr, varm, god passform og den hadde veldig gode pusteegenskaper. Den andre var Reima Kiddo Seili til 899 kr og den var langtfra så god som Stavanger. Den ble våt fortere og holdt ikke jenta varm nok og den ble desidert brukt minst av disse to dressene pga den store forskjellen i kvalitet.

Anonymkode: fe1b7...7d8

Skrevet

Vel...for noen år siden kjøpte jeg Reimadress, var salg så var 50% avslag, så betalte da kanksje rundt 7—800 for den. Én måned varte den, EN! Var huller overalt, så ingen vits i å prøve og reparere engang. I tillegg hadde den ikke høy nok vannsøyle for vårt bruk. Så...eh...vi kjøper IKKE Reima flere ganger! Ville heller betalt 2000 kr for en dress som holdt hele sesongen da gitt, og kanskje kunne gått i arv i tillegg. 

Anonymkode: 35901...251

Ja, for den ene gangen du ødela en Reima-dress er så utrolig relevant og viktig! 

Skal jeg fortelle om alle gangene Didrikssons har gått i oppløsning her, i løpet av en måned?
Om at goretex-Vikingskoene holder fra mai til august, før de går i oppløsning, og at de allerede i juni ikke er vanntette lenger?

Skrevet

Hvordan i alle dager kan du påstå at Reima sin til 800 kr er like god? Nå vet ikke jeg hvilke dress den til 1999 er og det kan hende at Reima sin til 800 er like god som den. Når det er sagt så hadde min datter to Reima dresser ifjor. Den ene var typen Stavanger og den kostet 1500 kr og den var helt suveren. Den holdt jenta tørr, varm, god passform og den hadde veldig gode pusteegenskaper. Den andre var Reima Kiddo Seili til 899 kr og den var langtfra så god som Stavanger. Den ble våt fortere og holdt ikke jenta varm nok og den ble desidert brukt minst av disse to dressene pga den store forskjellen i kvalitet.

Anonymkode: fe1b7...7d8

Fordi det handler om slitestyrke, og vanntetthet. 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For et merkelig spørsmål :scorpis::nigo:

Trenger du å "slå" for det?

Du formulerte hovedinnlegget ditt som om du spurte en bestemt person. 

Folk kan da bruke pengene sine akkurat som de vil, vel. Hvorfor skal du bestemme?

Skrevet

Jeg hadde reima til datteren min de første årene i barnehagen. Prøvde også Didriksson. Helt greie dresser. Siste året kjøpte jeg Isbjørn. For en forskjell! Er så fornøyd med den dressen. Angrer virkelig på at jeg ikke oppdaget det merket før. Nå har hun vokst ut av dressen, så nå blir det Isbjørn jakke og bukse. Kjøper på salg til halv pris så da blir ikke prisen så ille. Aldri kjøpt klær eller sko til full pris bortsett fra enkelte plagg fra HM.

Anonymkode: 2de6b...371

Skrevet

Hehe, så du regner Reima som billigdress... Herlig.

Ungene mine har vært ute mer enn de fleste, selv med virkelig billigdress eller arvedress. Akkurat like mye som meg da jeg var liten og vi hadde gammeldags bobledress. Eller som mine foreldre i sin tid. Unger tåler faktisk vær, tro det eller ei.

Skrevet

Hi, kan du ramse opp hvilke merker du ser på som "jåleri" og dyre merker? Og hvem du mener er rimeligere (bortsett fra Reima)?

Anonymkode: c3728...e60

Skrevet

Vi har hatt Kaxs, Reima, Vossatassar, Friends, Didrikssons og Nameit. Alle har holdt ungane tørre og varme, og dei har ikkje klaga på ein einaste av dei. Grei passform har dei også hatt.

Eg opplever heile denne utstyrsdebatten som meiningslaus. Det aller meste funkar, og kor mykje pengar ein legg i ein dress må vere opp til kvar enkelt.

PS: Mi veske til nokre hundrelappar gjer same jobben som veskene til fleirfoldige tusenlappar også. Det er ikkje berre til barn ein kan velge mellom dyrt og billig. Lenge sidan sist snobbedebatt om vesker. Eg har dessutan ein finservise som er mykje dyrare enn tallerkenane på Nille. Knuser like lett, og maten smakar det samme på dei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...