Gå til innhold

Terminkontroll på sykehuset, hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på terminkontroll på sykehuset (det som før het overtidskontroll) og lurer på hvor lang tid dere som har vært på en slik kontroll var på sykehuset? I den innkallingen står det en halv time, men på nettsiden til sykehuset står det at man må regne med å være der i to-tre timer, så syns det var rart det sto så forskjellig.

Vet det kommer an på hvor mye akutte ting som skjer der ellers, men vil gjerne høre hvor lenge andre måtte være der så jeg kan få et slags inntrykk. Det er den kontrollen som er 7-9 dager over termin jeg skal på.

Anonymkode: a6549...5fc

Skrevet

Jeg brukte lang tid, for jeg måtte inn til flere ulike folk. Hadde seteleie, så var først hos jordmor, så ultralyd, så lege, så jordmor for tøying osv... tok nok mange timer, selv om hver enkelt møte gikk fort. 

Jeg ville tenkt at det tar ca 30 min om alt er ok (og du skal tilbake igjen for evt igangsetting), men jeg ville ha belaget meg på lenger tid. Betal parking med kort, ikke mynter,  for å si det slik...

Anonymkode: 7c16c...5dd

Skrevet

Du kan også risikere å bli lagt inn eller satt igang der og da, så jeg ville ikke lagt så store planer for resten av dagen. Og hatt fødebagen i bilen.

Anonymkode: b8cec...daf

Skrevet

Ja, selve undersøkelsen tar en halvtime.

MEN timen din er garantert forsinket. Og etter at de har foretatt ctg registreringen er det ventetid igjen til ultralyd er klart. 

Det er myyye venting. Lange ventetider. 

Og du må være forberedt på at du kan bli lagt inn for fødsel, så ha med fødebagen og la den stå i bilen i tilfellet. 

Det skjedde meg med andremann, knappe fire timer etter kontroll ble ungen født 😉

Lykke til😘

Anonymkode: 56835...39c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...