sotosmor Skrevet 9. september 2017 #51 Skrevet 9. september 2017 På 07.09.2017 den 16.46, Anonym bruker skrev: I de fleste kristne trossamfunn i Norge utenom Den norske kirke praktiserer barnevelsignelse 😊. Vår menighet gjør f.eks det. Anonymkode: 7e360...6a0 I menigheten jeg tilhører som er under Indremisjonen, så praktiseres det ikke barnevelsignelse. Men her har vi barnedåp som i kirken.
Cersei Lannister Skrevet 9. september 2017 #52 Skrevet 9. september 2017 9 timer siden, Pashla skrev: Hvorfor kan ikke du respektere andres mangel på ritualer, da? Du er jo helt out of line her. HI gjør da ikke noe annet enn å si at hun driter i dem. Selv driter jeg i f eks andres eksamensfester eller sankthansfeiringer, men å stille seg likegyldig til det betyr ikke at de har rett til å kalle meg "ekkel", "nedlatende" eller noe annet. Men det er altså det du gjør. Hennes likegyldighet blir liksom en fornærmelse mot deg personlig - altså, hallo? Har du lest tråden?
Gjest Antarctica Skrevet 9. september 2017 #53 Skrevet 9. september 2017 59 minutter siden, Cersei Lannister skrev: Har du lest tråden? Ja. Og det er faktisk ikke slemt, ekkelt, nedlatende eller noe annet å ikke ha en tro, og å stille seg likegyldig til tro. Skjellsordene er det du som står for.
Pobie Skrevet 9. september 2017 #54 Skrevet 9. september 2017 Barnevelsignelse er vel ikke noe mer svada enn det barnedåp er. Man går ikke nødvendigvis i barnedåp fordi man er personlig kristen og tror på at barn må døpes for komme inn i himmelen osv. Skjønner ikke grunnlaget for at du ikke skal gidde og dra og at dette er svada osv. Vi tror ikke på barnedåp, så barnet vårt er ikke døpt. Vi hadde forøvrig ikke velsignelse heller. Men vi går i både dåp og velsignelse hvis vi blir invitert.
Cersei Lannister Skrevet 9. september 2017 #55 Skrevet 9. september 2017 2 timer siden, Pashla skrev: Ja. Og det er faktisk ikke slemt, ekkelt, nedlatende eller noe annet å ikke ha en tro, og å stille seg likegyldig til tro. Skjellsordene er det du som står for. Anbefaler deg og lese tråden igjen
Gjest Antarctica Skrevet 9. september 2017 #56 Skrevet 9. september 2017 2 timer siden, Cersei Lannister skrev: Anbefaler deg og lese tråden igjen Nå har jeg gjort det. Og den hun er frekkest mot er nok meg. Dere andre får bare innmari vondt i ræva over at hun ikke omtaler dette som en hellig handling, eller snakker om religiøsitet som om det var noe man må liste seg stille omkring og kjæle med. Det betyr imidlertid ikke at du personlig eller din religiøsitet blir angrepet.
Cersei Lannister Skrevet 10. september 2017 #57 Skrevet 10. september 2017 På 9.9.2017 den 17.42, Pashla skrev: Nå har jeg gjort det. Og den hun er frekkest mot er nok meg. Dere andre får bare innmari vondt i ræva over at hun ikke omtaler dette som en hellig handling, eller snakker om religiøsitet som om det var noe man må liste seg stille omkring og kjæle med. Det betyr imidlertid ikke at du personlig eller din religiøsitet blir angrepet. ...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #58 Skrevet 10. september 2017 På 8.9.2017 den 19.50, Cersei Lannister skrev: Et liv med religion betyr ikke at jeg sitter hjemme og ber hele dagen, da har du misoppfattet hele cluet med religion. Har ikke oppfattet dette som et personlig angrep, men synes oppriktig synd på de du skal i barnevelsignelse til (eller hva den sermonien er). Du har ganske nedlatende holdninger til deres tro, og gir uttrykk her i alle fall at du ser ned på de med tro. Hvorfor kan du ikke respektere andres ritualer og tradisjoner? Hvor i all verden har du alt dette fra? Jeg bryr meg ikke om om du ber i 0, 10 eller 100 min om dagen. Det esker meg ikke og jeg bryr meg ikke. Hvis du ut fra det mener at jeg er nedlatende og ser ned på de, så bør du finne ut hva "bryr meg ikke" og "driter i" betyr. Det betyr at jeg er likegyldig. Hvis jeg inviterer deg i bryllup hvor mine ritualer og tradisjoner er basert på at man ikke kan få drikke uten alkohol, hadde du kommet fordi du respekterer det, eller hadde din religiøse overbevisning vunnet? Eller om jeg hadde invitert deg til en omskjæringsfest for sønnen min? Hadde du tatt på deg finstasen, kjøpt inn gave og kommet? Eller hadde din religiøse overbevisning vunnet? Jeg kommer på denne.... tingen... jeg har ikke sagt noe annet. Jeg bare lurte på hva det gikk ut på og om det var vanlig å kjøpe gave. Og plutselig, fordi jeg er nøytral/likegyldig og driter i deres religiøse overbevisning, så er jeg nedlatende og gud vet hva? Men respektere en religion gjør jeg altså ikke. Akseptere at det finnes noen som tror annerledes enn meg, ja, men sitte og ha respekt for noe jeg selv ikke tror på blir bare rart. Anonymkode: 416c7...c59
Cersei Lannister Skrevet 10. september 2017 #59 Skrevet 10. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor i all verden har du alt dette fra? Jeg bryr meg ikke om om du ber i 0, 10 eller 100 min om dagen. Det esker meg ikke og jeg bryr meg ikke. Hvis du ut fra det mener at jeg er nedlatende og ser ned på de, så bør du finne ut hva "bryr meg ikke" og "driter i" betyr. Det betyr at jeg er likegyldig. Hvis jeg inviterer deg i bryllup hvor mine ritualer og tradisjoner er basert på at man ikke kan få drikke uten alkohol, hadde du kommet fordi du respekterer det, eller hadde din religiøse overbevisning vunnet? Eller om jeg hadde invitert deg til en omskjæringsfest for sønnen min? Hadde du tatt på deg finstasen, kjøpt inn gave og kommet? Eller hadde din religiøse overbevisning vunnet? Jeg kommer på denne.... tingen... jeg har ikke sagt noe annet. Jeg bare lurte på hva det gikk ut på og om det var vanlig å kjøpe gave. Og plutselig, fordi jeg er nøytral/likegyldig og driter i deres religiøse overbevisning, så er jeg nedlatende og gud vet hva? Men respektere en religion gjør jeg altså ikke. Akseptere at det finnes noen som tror annerledes enn meg, ja, men sitte og ha respekt for noe jeg selv ikke tror på blir bare rart. Anonymkode: 416c7...c59 Take a chill pill... jezes... Så lenge man kan oppføre seg og ikke komme med kort ala: med vår dypeste medfølelse, for sin egen morro, så dra. Men oppfør deg som folk, å bruk normalt vett og forstand, som det kreves konstant av oss andre. Er jeg invitert på en eller annen sermoni så drar jeg, jeg ser på det som ære og bli invitert til en slik begivenhet, selv om ikke det er min tro. Men at foreldrene eller de som skal ha den, ønsker og ha meg med er noe jeg faktisk anser som en ære. Så ja, da kjøper jeg gave, kler meg fint og drar Hvis jeg har spydige holdninger, eller ser på det hele som latterlig, så holder jeg meg hjemme da det blir direkte respektløst ovenfor vertskapet og komme med slike holdninger på en gledens dag for dem. Jeg sitter ikke å sier i slike tilfeller at "jeg drar på denne .....tingen...." Som om hele tanken gir meg vond smak i munnen, for det er bare respektløs, jeg ville heller ha gledet meg over deres lykke og deltatt med glede. Kan man ikke det, bli hjemme Hva med å respektere de som tror? Siden det kreves av de med en tro. Det er en god start på god folkeskikk...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #60 Skrevet 11. september 2017 7 timer siden, Cersei Lannister skrev: Take a chill pill... jezes... Så lenge man kan oppføre seg og ikke komme med kort ala: med vår dypeste medfølelse, for sin egen morro, så dra. Men oppfør deg som folk, å bruk normalt vett og forstand, som det kreves konstant av oss andre. Er jeg invitert på en eller annen sermoni så drar jeg, jeg ser på det som ære og bli invitert til en slik begivenhet, selv om ikke det er min tro. Men at foreldrene eller de som skal ha den, ønsker og ha meg med er noe jeg faktisk anser som en ære. Så ja, da kjøper jeg gave, kler meg fint og drar Hvis jeg har spydige holdninger, eller ser på det hele som latterlig, så holder jeg meg hjemme da det blir direkte respektløst ovenfor vertskapet og komme med slike holdninger på en gledens dag for dem. Jeg sitter ikke å sier i slike tilfeller at "jeg drar på denne .....tingen...." Som om hele tanken gir meg vond smak i munnen, for det er bare respektløs, jeg ville heller ha gledet meg over deres lykke og deltatt med glede. Kan man ikke det, bli hjemme Hva med å respektere de som tror? Siden det kreves av de med en tro. Det er en god start på god folkeskikk... "Vår dypeste medfølelse" var en spøk. Men jeg har gjort det. Kjøpt kort med denne teksten. Men det var i 40 årslag og det ble godt mottatt. Og den pillen (som burde eksistert, siden så mange bør ta den) bør kanskje du selv innta. Jeg har ikke interesse av å diskutere religion. Det er du som er nærtagende her, og som phasla sier: det er hun som fikk mitt verste angrep. At jeg kaller det en ting er jo fordi jeg ikke vet hva annet jeg skal kalle det. Jeg vet ikke helt hva dette er og hva det går ut på. Så da spurte jeg hva det er, og så vil folk diskutere religion med meg og jeg svarer hva jeg mener religion er, men også at jeg ikke bryr meg om andres tro, og at jeg mener voksne folk tar de valgene som er best for de. Og så får jeg en skyllebøtte uten like. Jeg fortsetter å si at jeg ikke bryr meg, men da er jeg nedlatende og respektløs. Jeg har aldri bedt noen om respekt for at jeg ikke har noen tro og jeg forventer ikke ar folk skal respektere det. For jeg bryr meg ikke om det. Jeg trenger ikke respekt for min ikke-troende tilværelse. For jeg er voksen, og derfor trenger jeg ikke respekt for de valgene jeg tar for mitt eget liv. Og derfor forventer jeg ikke at andre skal kreve det samme av meg. Aksept kan de få i bøtter og spann, men respekt er noe helt annet. Anonymkode: 416c7...c59
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #61 Skrevet 11. september 2017 På 9/7/2017 den 19.47, Pashla skrev: Dåp er da også en medlemsinngåelse. Dåp er noe mer. Det er et hellig rituale. Et av to sakrament som finnes i den norske kirke. Anonymkode: 84efe...730
Cersei Lannister Skrevet 11. september 2017 #62 Skrevet 11. september 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: "Vår dypeste medfølelse" var en spøk. Men jeg har gjort det. Kjøpt kort med denne teksten. Men det var i 40 årslag og det ble godt mottatt. Og den pillen (som burde eksistert, siden så mange bør ta den) bør kanskje du selv innta. Jeg har ikke interesse av å diskutere religion. Det er du som er nærtagende her, og som phasla sier: det er hun som fikk mitt verste angrep. At jeg kaller det en ting er jo fordi jeg ikke vet hva annet jeg skal kalle det. Jeg vet ikke helt hva dette er og hva det går ut på. Så da spurte jeg hva det er, og så vil folk diskutere religion med meg og jeg svarer hva jeg mener religion er, men også at jeg ikke bryr meg om andres tro, og at jeg mener voksne folk tar de valgene som er best for de. Og så får jeg en skyllebøtte uten like. Jeg fortsetter å si at jeg ikke bryr meg, men da er jeg nedlatende og respektløs. Jeg har aldri bedt noen om respekt for at jeg ikke har noen tro og jeg forventer ikke ar folk skal respektere det. For jeg bryr meg ikke om det. Jeg trenger ikke respekt for min ikke-troende tilværelse. For jeg er voksen, og derfor trenger jeg ikke respekt for de valgene jeg tar for mitt eget liv. Og derfor forventer jeg ikke at andre skal kreve det samme av meg. Aksept kan de få i bøtter og spann, men respekt er noe helt annet. Anonymkode: 416c7...c59 Hittil har jeg kun svart på påstandene dine, ikke diskutert religion Det FLERE har poengtert her er dine gjentatte nedlatende holdninger mot religion, og til tider lysten til å håne den. Det er respektløst og viser en mangel på respekt og folkeskikk. Vet ikke om du har sett du selv har kaldt det før, men den såkalte "tingen" er en seremoni. Man kaller ikke en seremoni for en ting, uansett hva man tror og ikke tror. Og skrive det som halveis oppgulp blir bare igjen: respektløst og viser en mangel på respekt og folkeskikk. Skjerp deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå