Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #26 Skrevet 7. september 2017 Hos oss har alle ungene to garderober. Alt som henges i grovgarderoben er til bruk i barnehagen. Her skal alt av regntøy, dresser, mellomlager, votter, luer, støvler osv henge. I fingarderoben henges tøy som vi ikke skal bruke ute. Her har de også skiftetøy . Fungerer utmerket 😊 Anonymkode: 0e86b...a6f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #27 Skrevet 7. september 2017 Har aldri brukt "fint" yttertøy i barnehagen. Skal kunne brukes til uhemmet lek Bryr meg lite om at ungen ser møkkete ut når vi drar på Kiwi etter bhg... Hvis vi skal på noe spesielt etter bhg, har jeg rent og pent tøy i bilen for skift. Har aldri skjønt det med at ting som brukes daglig i bhg skal være rent og pent? Tenker at i utgangspunktet det ikke er noe å mase på barnehagen om, de har viktigere ting å gjøre enn å passe på at Pernilles reise bort jakke er ren Min mening da, vi er forskjellige Anonymkode: 287e9...083
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #28 Skrevet 7. september 2017 Da jeg hadde barnehagebarn var lykken å hente en unge som var skitten fra topp til tå. Herlig! Har også brukt alle type klær, plutselig går det 3-4 mnd og finjakka er for liten. Alt kan vaskes😊 Men er du oppriktig redd for en jakke er jo løsningen bare å ha den hjemme. Anonymkode: c1b58...4a4
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #29 Skrevet 7. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Egentlig ikke, siden mange legger ekstratøy i sekken. Vi bruker jo tøy fra sekken og hvis det er nødvendig Anonymkode: b2587...7cb I bhg vår, går de ikke i sekkene. Barna har jo mange andre steder å ha ekstatøy. 2 kurver, 1 hylle, 3 knagger pluss Ute i gangen. Heng penjakka på knaggen under sekken da. Anonymkode: 02d94...a52
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #30 Skrevet 7. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: I bhg vår, går de ikke i sekkene. Barna har jo mange andre steder å ha ekstatøy. 2 kurver, 1 hylle, 3 knagger pluss Ute i gangen. Heng penjakka på knaggen under sekken da. Anonymkode: 02d94...a52 Poenget mitt var at hvordan skal de ansatte vite hva som er lov å bruke, og hva som ikke er lov å bruke? Ikke alle har så god plass som det dere har Anonymkode: b2587...7cb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #31 Skrevet 7. september 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Har en fin, helt ny jakke. Men tør ikke bruke den til og fra barnehagen, for da bruker de den ute. Har en annen "styggere" jakke som er til barnehagebruk. De har en sand der som aldri går av yttertøy... Er det i det hele tatt noen som får ha "til-fra-tøy" hengende i fred i barnehagen? Måtte dere si ifra? Anonymkode: 28fc2...dc6 hvis den ikke kan brukes i barnehagen lar du den ligge hjemme. Kan ikke forvente at de ansatte skal holde styr på klærne til barna. Anonymkode: 5a54a...402
☆☆☆ Skrevet 7. september 2017 #32 Skrevet 7. september 2017 Det har ikkje skjedd at finhakker og -sko er blitt brukt i bhg, men eg hadde ikkje klaga om så hadde skjedd. Eg hadde heller hudfletta han som ikkje skiller på leikeklede og pynteklede. Han har ei eiga evne til å ikkje sjå forskjell på gummistøvlar og skinnstøvlettar.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #33 Skrevet 7. september 2017 Jeg har en ulldress på min til og fra som jeg ikke ønsker at skal bli full i sand og jord. Den ligger jeg alltid i sekken hennes når vi kommer til barnehagen, og den er aldri blitt brukt ute. De har både korg, hyller og knagger til bytteklær, og hun har alltid nok klær der. Mulig de hadde tittet i sekken om alt annet var vått/skittent men det har ikke skjedd enda :-) Anonymkode: d475a...a36
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #34 Skrevet 7. september 2017 Hvor stor er barnet? Kanskje barnet selv styrer påkledning? Da må du snakke med barnet om dette. Barnehagen går ikke i diskusjon med en femåring på hvilken jakke de får bruke ute av mamma. Her har vi to garderober. En for skiftetøy og en for yttertøy, jeg henger til og fra tøy i skiftetøy garderoben. Aldri blitt brukt ute. Nå er min bare tre år og får fortsatt utlevert hva hun skal kle på seg. Jeg hadde uansett ikke blitt irritert om den litt finere jakka ble brukt ute. Klær man er redd for tar man selvsagt ikke med i barnehagen. Anonymkode: 548d0...2f7
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #35 Skrevet 7. september 2017 Enig med de fleste...dettr kan du ikke forvente fra bhg. Alle klær i barnehagen må da kunne brukes? Anonymkode: 22bb1...99f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #36 Skrevet 7. september 2017 Kjenner jeg lurer litt på hvilken jakke dette er? Anonymkode: 3053b...75f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #37 Skrevet 7. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kjenner jeg lurer litt på hvilken jakke dette er? Anonymkode: 3053b...75f En jeg kjøpte på salg til 400 kroner. Den ene jakka det ikke er sand på. Tenkte å bruke den til når familien skal ut, og til-fra-barnehagen, men tror jeg dropper å la den henge i barnehagen For kommer det sand på den fra barnehagen der, så går sanda aldri bort. Jeg har forsøkt det meste de siste 4 årene i forhold til sand, og nei.. Går ikke bort uansett hva, det setter seg langt inni fibrene i yttertøyet. Har ødelagt så mye tøy pga det, så er bare shabby tøy i barnehagen Anonymkode: 28fc2...dc6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #38 Skrevet 7. september 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor stor er barnet? Kanskje barnet selv styrer påkledning? Da må du snakke med barnet om dette. Barnehagen går ikke i diskusjon med en femåring på hvilken jakke de får bruke ute av mamma. Her har vi to garderober. En for skiftetøy og en for yttertøy, jeg henger til og fra tøy i skiftetøy garderoben. Aldri blitt brukt ute. Nå er min bare tre år og får fortsatt utlevert hva hun skal kle på seg. Jeg hadde uansett ikke blitt irritert om den litt finere jakka ble brukt ute. Klær man er redd for tar man selvsagt ikke med i barnehagen. Anonymkode: 548d0...2f7 1,5 år. Så styrer ikke påkledningen selv, riktig enda. Men det handler ikke om at jakka har blitt brukt, men at jeg ikke ønsker at den skal brukes i sandkassa. Så da lar jeg den være hjemme. Anonymkode: 28fc2...dc6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #39 Skrevet 7. september 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det i det hele tatt noen som får ha "til-fra-tøy" hengende i fred i barnehagen? Måtte dere si ifra? Det sier man ikke i fra om. Hvis ikke tøyet kan brukes i barnehagen, så får man ha det hjemme. De ansatte har nok å huske på Anonymkode: b2587...7cb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #40 Skrevet 7. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: En jeg kjøpte på salg til 400 kroner. Den ene jakka det ikke er sand på. Tenkte å bruke den til når familien skal ut, og til-fra-barnehagen, men tror jeg dropper å la den henge i barnehagen For kommer det sand på den fra barnehagen der, så går sanda aldri bort. Jeg har forsøkt det meste de siste 4 årene i forhold til sand, og nei.. Går ikke bort uansett hva, det setter seg langt inni fibrene i yttertøyet. Har ødelagt så mye tøy pga det, så er bare shabby tøy i barnehagen Anonymkode: 28fc2...dc6 Hvilken sand er de de bruket da? Dette hørtes merkelig ut. Hvorfor har de ikke vanlig sand? Anonymkode: 3053b...75f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #41 Skrevet 7. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Da jeg hadde barnehagebarn var lykken å hente en unge som var skitten fra topp til tå. Herlig! Har også brukt alle type klær, plutselig går det 3-4 mnd og finjakka er for liten. Alt kan vaskes😊 Men er du oppriktig redd for en jakke er jo løsningen bare å ha den hjemme. Anonymkode: c1b58...4a4 Alt kan vaskes, men jeg kan si deg her og nå at alt er forsøkt også. Jeg har måtte kaste vinterdresser fordi den var lys blå, og så ut som den egentlig skulle være batikkfarget med grått/brunt mot slutten av sesongen. Og ingen andre ville ha den, heller. Så det blir rent, men fortsatt fullt av sand og ganske shabby. Greit til barnehagebruk, men vil ha én jakke som ser OK ut. Det er ingen dyr jakke, heller, men den ser ordentlig ut! Så holder den hjemme ja Anonymkode: 28fc2...dc6
sug lut Skrevet 7. september 2017 #42 Skrevet 7. september 2017 Hvorfor skal du ha finjakke på til og fra? Ungen din er ikke tilbehør til ditt liv og ditt antrekk for dagen. Du skal neppe posere for Vogue på Rema på hjemtur.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #43 Skrevet 7. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvilken sand er de de bruket da? Dette hørtes merkelig ut. Hvorfor har de ikke vanlig sand? Anonymkode: 3053b...75f Jeg vet ikke hva slags sand de har, men den er mørk brun og setter seg i absolutt alt av yttertøy. Særlig på parkdresser som sånne vanntette fra reima, og på regntøy. Det går inn i fibrene på regntøyet til og med, og går aldri bort. Aldri... har forsøkt alt Så det er en merkelig sand. Skulle ønske de kunne bytte den ut!! Anonymkode: 28fc2...dc6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #44 Skrevet 7. september 2017 Det om sand som ødelegger klær har jeg hørt om fra flere. Vi har heldigvis ikke slik sand i vår barnehage Anonymkode: 22bb1...99f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #45 Skrevet 7. september 2017 1 minutt siden, sug lut skrev: Hvorfor skal du ha finjakke på til og fra? Ungen din er ikke tilbehør til ditt liv og ditt antrekk for dagen. Du skal neppe posere for Vogue på Rema på hjemtur. Finjakke? Hvor har jeg skrevet finjakke, egentlig? Anonymkode: 28fc2...dc6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #46 Skrevet 7. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det om sand som ødelegger klær har jeg hørt om fra flere. Vi har heldigvis ikke slik sand i vår barnehage Anonymkode: 22bb1...99f Heldige, da! Ja, jeg vet at noen andre også har sånn sand. Det er ett type plagg som takler sanden OK og det er softshell fra nameit. Aner ikke hvorfor, men sanden går lettere av. Vanntett tøy som vinterdresser og parkdresser kan du glemme.. Anonymkode: 28fc2...dc6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #47 Skrevet 7. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finjakke? Hvor har jeg skrevet finjakke, egentlig? Anonymkode: 28fc2...dc6 I overskriften "Umulig å ha en fin jakke hengende i barnehagen?" Anonymkode: b2587...7cb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #48 Skrevet 7. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: I overskriften "Umulig å ha en fin jakke hengende i barnehagen?" Anonymkode: b2587...7cb Og hvor i overskriften står det "finjakke"? Herlighet... Fordi du sliter stort med orddeling, betyr det ikke at jeg gjør det. FIN JAKKE, DEFINISJON: Jakke uten sand. FINJAKKE, DEFINISJON: Brukes til fest og sosiale tilstelninger, gjerne sammen med annet pentøy og fine sko. Mkay? Anonymkode: 28fc2...dc6
Eris Skrevet 7. september 2017 #49 Skrevet 7. september 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Er jo bare å merke sekken eller jakken på et vis. For eksempel "Ikke til bruk i barnehagetiden med mindre alt annet er vått." Anonymkode: ad14d...b3e Men hvorfor skal det henge en sekk i barnehagen med ting som ikke skal brukes i barnehagetiden? Jeg har ikke lenger plass i bokhylla. Kunne jeg spurt om å lagre en stabel bøker i barnehagen?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #50 Skrevet 7. september 2017 1 time siden, Eris skrev: Men hvorfor skal det henge en sekk i barnehagen med ting som ikke skal brukes i barnehagetiden? Jeg har ikke lenger plass i bokhylla. Kunne jeg spurt om å lagre en stabel bøker i barnehagen? Kan ikke sammenlignes. Vi har to garderober. I den innerste har barnet to hyller med en kurv i hver. Her er det skiftetøy og mellomlagstøy, votter, lue, hals osv. Under hyllene er det en knagg med plass til jakke og sekk. Det er dermed god plass til å henge en jakke der eller putte den oppi sekken eller et nett. Yttertøyet til bruk i barnehagen henger i den ytterste garderoben. Veldig greit å ha rent tøy hengende i barnehagen hvis det ikke er samme person som henter og leverer. Skrev tidligere i tråden at man slipper å vaske jakke og trekket til bilsete så ofte. Skjønner virkelig ikke at dette spørsmålet er noe å diskutere. Trodde folk syntes at det er greit at noe yttertøy til enhver tid er noenlunde rent. Det er ikke alle som har fem jakker til barna sine. Anonymkode: ad14d...b3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå