Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Har en fin, helt ny jakke. Men tør ikke bruke den til og fra barnehagen, for da bruker de den ute. Har en annen "styggere" jakke som er til barnehagebruk. De har en sand der som aldri går av yttertøy... Er det i det hele tatt noen som får ha "til-fra-tøy" hengende i fred i barnehagen? Måtte dere si ifra? Anonymkode: 28fc2...dc6
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Og ja, jeg vet at det er et merkelig problem Anonymkode: 28fc2...dc6
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Har ingen klær jeg er redd for, alle ytterklærne til ungene tåler en runde i vaskemaskinen..., men hadde jeg vært redd for noe som måtte vært i barnehagen, så hadde jeg bare lagt det i bunn av ekstraklærkorga. Anonymkode: b1a43...a11
Gjest Minnieropptatt Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 Bruk barnehagejakka til og fra. La den fine ligge i bilen/ta den med deg hvis dere skal noe som krever fin jakke.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 Har aldri tenkt over problemstillingen. Men lurer mest på hvorfor man kjøper klær til barn som man er redd for ar skal bli møkkete? Anonymkode: 18272...67f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 Nei. I bhg hvor jeg jobber heter det faktisk at "ikke ta med noe du er redd for. Her bruker vi alt som er tilgjengelig". Anonymkode: 4072e...33f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 Har kun jakker som kan brukes i barnehagen.. Finjakker henges hjemme til man skal i selskap eller liknende! Anonymkode: 1dc00...29f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 Der jeg jobber har 90 % av ungene disse idiotiske stjernejakkene med glidelås BAK på ryggen. (Helt fantastisk konsept når barna skal øve på å kle seg selv...) De fleste av foreldrene syns det er helt greit at disse brukes i lek ute. To vil at vi ikke skal bruke finjakken. Kan tro det er lett å holde kontrollen på dette når vi har vikarer inne i en særdeles hektisk hverdag med tilvenning av nye barn. Helt utrolig at foreldre mener vi skal ha kontrollen på hvilke jakker, sko og luer som kan brukes og hvilke som ikke skal brukes....IKKE ta med dere klær som ikke kan brukes!!!! Dersom det er vanvittig viktig for deg å ha dette idiot-status-symbolet av en jakke de minuttene det tar å bære barnet ut av bilen og inn i barnehagen så får du søren meg ta å trø jakka ned i en pose og gjemme den en lur plass så vi slipper å få kjeft fordi vikaren har tatt feil jakke på ungen din!!!!! kjenner det var godt å få dette ut av systemet! Anonymkode: 9ef8a...db6
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 Man tar ikke fine jakker med i barnehagen! Sånn er det bare. Anonymkode: 630c2...99a
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 Det er så enormt unødvendig å ha tøy i barnehagen som ikke kan brukes i barnehagen. Plutselig en dag så er man stresset og bruker den jakka, eller alt det andre er vått, eller en vikar har tatt på den jakka. Så blir den kjememøkkete, og så fårman skulende misfornøyde blikk fra foreldre som mener at vi er håpløse som ikke kan holde styr på det engang. Ikke lag ekstraarbeid for de ansatte, hold fintøyet utenfor barnehagen Anonymkode: b2587...7cb
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men tør ikke bruke den til og fra barnehagen, for da bruker de den ute. Selvfølgelig bruker de den Anonymkode: b2587...7cb
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 I vår bhg heter det "alt av utstyr og kler i barnehagen er til å brukes, alt annet må være hjemme". Helt umulig å ha kontroll på klærne til alle i barnehagen, vikarer, folk fra andre avd kan umulig klare å full kontroll på det. Anonymkode: 615f7...a88
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #13 Skrevet 6. september 2017 Men hi, hvorfor skal barnet ha på seg "finjakke" til og fra barnehagen?! Kan ikke barnet ha "den vanlige jakken"? Vi har bare én kategori klær til sønnen vår på to år: Klær. Alt brukes, alltid, i alle sammenhenger. Alt kan vaskes, det meste blir helt fint igjen. Anonymkode: 0084f...951
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #14 Skrevet 6. september 2017 Vi har en "finjakke" vi henter og leverer i,og en i barnehagen til lek. Har ikke sagt i fra, og ikke tenkt over at den ikke skal benyttes i lek heller, de ansatte synes bare den er for fin til å brukes i lek Anonymkode: 426dd...8ec
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #15 Skrevet 6. september 2017 I barnehagen vår har de yttertøyet til bruk i barnehagen hengende i den ytterste garderoben. Har opplevd noen få ganger at de har brukt finjakka ute. Hvis du er redd for at den blir brukt ute, kan du for eksempel legge den i en merket pose og henge på knaggen. Da blir ikke jakka så tilgjengelig. Det andre alternativet er å ta den med og ha den liggende i bilen. Skjønner godt at det er greit å ha rent tøy til og fra barnehagen. Da slipper man å skitne til bilsetet og man slipper å vaske jakka og trekket til bilsetet så ofte. Anonymkode: ad14d...b3e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #16 Skrevet 6. september 2017 Da jeg jobbet i barnehage hadde foreldrene som hadde egne finjakker de i bilen og tok jakka med inn i barnehagen når de hentet og tok med seg i bilen etter levering. Anonymkode: 70801...1ab
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #17 Skrevet 6. september 2017 Finjakke?! Skal ikke en jakke brukes ute eller? Mine unger er høyt og lavt konstant, og dermed har de også klør som brukes slik barn bruker klær. Ikke noe som kalles pentøy, bare... klær. Det som henger i barnehagen blir brukt i barnehagen. Anonymkode: be692...1e2
Gjest Darwinia:-) Skrevet 6. september 2017 #18 Skrevet 6. september 2017 Klær som henger i barnehagen kan brukes i barnehagen. De ansatte kan ikke gå rundt å huske på hvilke barn som får lov til å bruke hvilke klær.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #19 Skrevet 7. september 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Har en fin, helt ny jakke. Men tør ikke bruke den til og fra barnehagen, for da bruker de den ute. Har en annen "styggere" jakke som er til barnehagebruk. De har en sand der som aldri går av yttertøy... Er det i det hele tatt noen som får ha "til-fra-tøy" hengende i fred i barnehagen? Måtte dere si ifra? Anonymkode: 28fc2...dc6 Bare legg den i sekken 😉 problem løst Anonymkode: 02d94...a52
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #20 Skrevet 7. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Bare legg den i sekken 😉 problem løst Anonymkode: 02d94...a52 Egentlig ikke, siden mange legger ekstratøy i sekken. Vi bruker jo tøy fra sekken og hvis det er nødvendig Anonymkode: b2587...7cb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #21 Skrevet 7. september 2017 Det som henger av klær i barnehagen må du forvente at blir brukt. Jeg tror det er få som vet hvor vanvittig hektisk livet i barnehagen er. Det er derfor alt for mye å be om at de ansatte skal ta hensyn til slike ting også. Personlig pleier jeg å putte ting jeg kun ønsker å bruke til/fra i sekken til mine barn. Har en sekk til hver som er med frem og tilbake hver dag. Alt barnet/de ansatte ikke skal bruke "gjemmer" jeg oppi der. Et annet tips er å henge det du vil skal bli brukt mest tilgjengelig. (Jeg jobber forresten som pedagog i bhg) Anonymkode: 2fce4...7af
Optatium Skrevet 7. september 2017 #22 Skrevet 7. september 2017 Vi har en slik jakke som vi bruker til og fra. Den legger jeg i bunnen av nettet som daglig blir med inn. En og annen gang har den blitt brukt ute, det er helt greit, men stort sett ser man ikke denne og velger jakken som henger i garderoben. Jeg liker å ha noe ytterklær og skotøy som ikke er balsamert i sand og støv☺️
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #23 Skrevet 7. september 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det som henger av klær i barnehagen må du forvente at blir brukt. Jeg tror det er få som vet hvor vanvittig hektisk livet i barnehagen er. Det er derfor alt for mye å be om at de ansatte skal ta hensyn til slike ting også. Personlig pleier jeg å putte ting jeg kun ønsker å bruke til/fra i sekken til mine barn. Har en sekk til hver som er med frem og tilbake hver dag. Alt barnet/de ansatte ikke skal bruke "gjemmer" jeg oppi der. Et annet tips er å henge det du vil skal bli brukt mest tilgjengelig. (Jeg jobber forresten som pedagog i bhg) Anonymkode: 2fce4...7af Men hvordan skal man vite at det som er i sekken som henger på barnets plass er off limits? Hilsen en annen pedagog i barnehage Anonymkode: b2587...7cb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #24 Skrevet 7. september 2017 Jobber i bhg selv og tenker at det som er i bhg kan brukes. Slik tenker jeg også når jeg leverer mine barn. Man tar ikke med klær man er redd for i bhg. Anonymkode: 25745...673
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #25 Skrevet 7. september 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvordan skal man vite at det som er i sekken som henger på barnets plass er off limits? Hilsen en annen pedagog i barnehage Anonymkode: b2587...7cb Er jo bare å merke sekken eller jakken på et vis. For eksempel "Ikke til bruk i barnehagetiden med mindre alt annet er vått." Anonymkode: ad14d...b3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå