Gå til innhold

Helt overflødig med softshellbukse i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nameit har en jeg likte. Men er det helt overflødig så lenge barnet har en regnbukse? 

Har: 

Parkdress (softshell) til tørrere vær

Parkdress/regndress-type. Er visst vanntett, men er ikke typisk regntøystoff/PU. Kjøpte den billig. 

Regndress i PU, helt vanntett

Regnbukse+regnjakke, som jeg ikke bruker enda.. Passer, men har jo hel regndress. Er arvet.

Så sånn bukse blir teit å kjøpe, eller? 

Har forresten to barn på 4 år og straks 2 år. 4-åringen er på tur i barnehagen 1 gang i uka, hender vi tar oss en tur i skauen i helgen, men nå blir det pause pga hjortelusflua :P Frem til frosten kommer

Anonymkode: 81e42...5e1

Skrevet

Tanken med det var å bare ha en fleecejakke over, og bukse på, når det bare er litt fuktig. F.eks på tur i skogen, eller i vått gress. Men er regnbukse like greit? 

Anonymkode: 81e42...5e1

Skrevet

Jeg har aldri helt skjønt poenget med softshell, blir liksom en rar mellomting. 

Hvis du syntes den er fin, kjøp og bruk hjemme i helgene. Det er bortkastet å ha med i barnehagen, da er det regnbukse som gjelder :)

Anonymkode: 03c22...9ea

Skrevet

Til den bruken, i litt fuktig vær og med fleecejakke over, har min en skallbukse fra Helly Hansen. Tenker det er greit med en slik en når det ikke regner, for regntøy kan bli litt klamt. Men da leverer jeg ham med den på, ellers tror jeg de ber barna om å ta på regntøy. Så usikker på hvor mye den overtrekksbuksa blir brukt. Samme med goretex-sko. Har alltid hatt til mine, men tror de gjerne blr bedt om å ta på gummistøvler i barnehagen.

Anonymkode: ef3be...e4b

Skrevet

I vår barnehage brukes overtrekksbukse/softshellbukse mye på høst og vår. 

Barna går ofte bare med ullundertøy inne. På dager hvor det ikke er særlig vått er det klamt å gå i regntøy. Mange dager er det for varmt til hel dress også. 

Da brukes softshellbukse og tynn jakke, fleece eller ullgenser. Mye lettere å regulere temperaturen ved å ta av jakke. Ikke så lett med hel dress. 

Anonymkode: b2871...3fd

Skrevet

Til 2 åringen synes jeg det er helt overflødig

Anonymkode: 2e257...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...