Gå til innhold

Bankkort til barnet, felles foreldreansvar...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan jo opprette en konto i eget navn og bestille kort til det... 

13-åringen min har egen konto med kort, og begge foreldrene skrev under og begge foreldrene fikk kontoen i sin nettbank så vi lett kan følge med og overføre penger 

Det ble bare gjort automatisk da, jeg spurte ikke om det var mulig å gjøre uten fars underskrift 

Anonymkode: 49468...7fc

med felles foreldreansvar må begge foreldre skrive under på kort/konto/app - iflg sparebanken sr bank, som jeg snakket med, er dette et myndighetskrav.

i fek scandiabanken (kommende s-bank) kan barn mellom 13 - 18 få kort på en foreldre-eid konto. det er åbenbart løsningen, her.

Anonymkode: bc417...c6d

Jeg har gjort det. Til bankes store fortvilelse. Det var nemlig IKKE greit å gi kortet til ungene... men etter å ha forklart situasjonen gikk det på et vis  

Men hun må alltid sende meg mld for å sjekke saldo, og det må hun jo da frem til hun er 18. Nå som hun er snart 13 er det jo greit, men kjipt om hun må ringe mamma for hvert innkjøp når hun blir større

Anonymkode: 02796...e82

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

med felles foreldreansvar må begge foreldre skrive under på kort/konto/app - iflg sparebanken sr bank, som jeg snakket med, er dette et myndighetskrav.

i fek scandiabanken (kommende s-bank) kan barn mellom 13 - 18 få kort på en foreldre-eid konto. det er åbenbart løsningen, her.

Aha! Da kan jeg sjekke den muligheten her og. Får de da tilgang på nettbanken selv?

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aha! Da kan jeg sjekke den muligheten her og. Får de da tilgang på nettbanken selv?

nei, ikke nettbank - men kan være der dukker opp en saldo app. (håber jeg inderlig) du kan jo bare spørre skandianbanken på chatten deres :-)

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

nei, ikke nettbank - men kan være der dukker opp en saldo app. (håber jeg inderlig) du kan jo bare spørre skandianbanken på chatten deres :-)

Har en annen bank, skal sjekke det ut ;) Halve cluet er jo at hun kan sjekke sin egen saldo...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en annen bank, skal sjekke det ut ;) Halve cluet er jo at hun kan sjekke sin egen saldo...

ikke sant :-)  jeg ble ganske fortvilet hos sr bank, da de krever fars personnummer for at barna på 12 og 11 skal kunne laste ned en app og sjekke egen saldo.  så gleder meg til de er 13 og kan flyttes til skandiabanken.

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ikke sant :-)  jeg ble ganske fortvilet hos sr bank, da de krever fars personnummer for at barna på 12 og 11 skal kunne laste ned en app og sjekke egen saldo.  så gleder meg til de er 13 og kan flyttes til skandiabanken.

Kan jeg flytte over der og kun ha hennes konto der da kanskje...? da får ikke far tilgang til den kontoen i sin nettbank?

Jeg og mannen har ikke samme bank. Jeg har Nordea og han har Skandiabanken. 

Tenkte barna skulle få bankkort nå når de blir 10. Tror det er aldersgrensa i den lokale sparebanken. Det er ikke vår bank. Må vi opprette konto der for at barna skal kunne få konto? 

Anonymkode: 73e0c...9ac

Du kan høre om du kan opprette en konto i ditt navn og gi barnet ett tilleggskort. For å gi barnet ett bankkort med ditt navn er egentlig ikke lov, selv ikke for å handle melk i butikken. Teit regel syns jeg, men loven er slik. Skal loven følges til pungt og prikke skal evt barnet som bruker mors bankkort bli politianmeldt. Få som praktiser dette,mmen jeg vet toget er strenge på dette blandt annet. Heldigvis var jeg på samme tog som mitt tidligere stebarn når hun ble stoppet for dette. Jeg betalte biletten hennes så det ble ute av verden istede. 

I min bank vet jeg at en kan få tilleggskort på kontoer. Det vurdererr jeg å få til mine barn siden faren til mine unger ikke er helt medgjørlig til tider. 

Anonymkode: 05748...90b

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg flytte over der og kun ha hennes konto der da kanskje...? da får ikke far tilgang til den kontoen i sin nettbank?

ikke noe i veien for at du bare oppretter en konto på deg i fek skandiabanken og bestiller ungdomskort til henne knyttet til den kontoen. nb! ungsdomskortene til skandiabanken er full visa, ikke visa elektron. så kan brukes til netthandel. 

du er juridisk eier av kontoen, barnet er bruker.  ungdomskortet er i barnets navn. 

siden dette ikke da er din/din konto - kan hun bruke app (i ditt navn, da) for nettbank. appen/nettbank gir oversikt over alle konti 'du' har i banken - så ikke en god løsning for meg som har alle konti i skandia og det behøver ikke barna ha totalt innsyn i 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...