Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Pølsesuppe. 2 l vann 5 ts kjøttbuljong 1 stor gul løk 2 "sprut" med flytende vita hjertegod til å frese løken i. 3 poteter 3 gulrøtter 1 brokkoli-stilk 3 brokkoli buketter 1 stor søtpotet 1 liten kålrabi 1/2 sellerirot 5 stk kylling/kalkun skinnfri middagspølse prior 5 stk skinnfri middagspølse gilde Sånn, det var dagens suppe. Lurer jeg meg selv ved å tro at dette er så sunt? Tenker på buljongen, og pølsene, og smøret.... Blir jeg lurt av grønnsakene?? Anonymkode: dd7de...92b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Er det bare til deg? Anonymkode: 98520...e66
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Det var veldig mye mat, hvor mye av det spiser du? Anonymkode: 35020...a0e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 Hvor mange er dette til? der er jo 10 pølser .... Anonymkode: 29aee...d16
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 Kjøp magerpølse, skjær i Bitte Bitte små biter så blir det bra. Anonymkode: bed61...873
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 Det hadde vært bedre med noe annet kjøtt enn pølser i, Ev fisk. Anonymkode: 2aba7...ff8
mipsmaster Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 Du nevner ikke aktivitetsnivå heller. Trener du crossfit 6 dager i uka, kan dette være akseptabelt dersom det er til 2 voksne og 2 barn. Jeg ville vurdert antall pølser istedenfor måten du kutter den på.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det bare til deg? Anonymkode: 98520...e66 Lol, nei nei, vi er da en heil familie, og lager så vi har i 2 dager..... Anonymkode: dd7de...92b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 Det er mange pølser forde det ene barnet mitt spiser mer suppe dersom det er godt med pølse i. Tror ike barna hadde spist det med fisk nei. Akt nivå, tha allmindelig, trener styrke på gymmen 3 dg pr uke, normal akt, går litt tur osv. Anonymkode: dd7de...92b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 Å nei! Pølser! Huff! Spiser du virkelig det!? Neida, bare tuller, jeg synes det høres helt bra ut :-) Du spiser sikkert mer av grønnsakene enn av pølsebitene, men uansett er ikke noen pølsebiter krise altså. Anonymkode: da63e...de4
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 Dette er da ikke så verst. Bra med grønnsaker, det er det viktigste. Anonymkode: e81b6...dd3
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 Er du interessert i at maten skal være sunn, eller at maten skal være kalorifattig? Eller begge deler? Det er jo to forskjellige ting. Avokado, nøtter, olivenolje osv er jo sunt, men kaloririkt. Så du kan ikke bare se på om maten er sunn. Anonymkode: 3d9d4...b32
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #13 Skrevet 6. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du interessert i at maten skal være sunn, eller at maten skal være kalorifattig? Eller begge deler? Det er jo to forskjellige ting. Avokado, nøtter, olivenolje osv er jo sunt, men kaloririkt. Så du kan ikke bare se på om maten er sunn. Anonymkode: 3d9d4...b32 Vel, jeg skal ned i vekt og da månødvendigvis intak av kcal være mindre enn forbruket. Så jeg må vel tenke litt kcal. . Anonymkode: dd7de...92b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #14 Skrevet 6. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vel, jeg skal ned i vekt og da månødvendigvis intak av kcal være mindre enn forbruket. Så jeg må vel tenke litt kcal. . Anonymkode: dd7de...92b Da hadde jeg droppet pølsene Anonymkode: 278e1...3e0
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #15 Skrevet 6. september 2017 Drit i vitahjertegod , det er fandens verk. Skal du bruke noe å steke i bruk klarnet smør, cocosa el kaldpresset olje Anonymkode: 369ff...7cb
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #16 Skrevet 6. september 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjøp magerpølse, skjær i Bitte Bitte små biter så blir det bra. Anonymkode: bed61...873 Hvordan hjelper det med bitre bitte små biter mener du⁉️ Anonymkode: ecfbf...177
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #17 Skrevet 6. september 2017 Hvor mye skal du ned? Personlig prøvde jeg kalorifattig mat i 3 mnd med 13-1700 kalorier om dagen. Gikk ikke ned ett gram, og gikk sulten hele tiden. Bestemte meg for å kaste inn håndkle og teste denne lavkarbodietten. Og jeg så resultater etter bare to uker. Gikk ned 4kg på to måneder. Har ikke gått opp igjen heller. Har ikke fortsatt lavkarbo, men tar mye mindre ris, pasta og poteter, sukker osv. Og det funker for meg ☺️ Anonymkode: cdbd7...e48
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #18 Skrevet 6. september 2017 Sjekk ut lavkarbo (ikke høyfett) kombinert med periodisk faste. Da har du krutt for vektnedgang. At det er sunt for både kropp og hjerne er en superbonus! Jeg har aldri hatt så mye energi og vært så klar i toppen, som etter jeg la om til dette. 8 kg lettere har jeg også blitt på de første fem ukene. Lykke til! Anonymkode: 24d01...5c2
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #19 Skrevet 6. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vel, jeg skal ned i vekt og da månødvendigvis intak av kcal være mindre enn forbruket. Så jeg må vel tenke litt kcal. . Anonymkode: dd7de...92b Å tenke kalorier er ikke veien å gå. Kalorier forteller ingenting om matens næringsinnhold eller kvalitet . Spiser du eks en salat så får du lite kalorier , men blir jo ikke mett. Spiser man derimot mat med mye fett og proteiner blir man mett og god og "går ikke i kjelleren av sult", dermed blir sjansen mye mindre for småspising. Dette med at man må forbruke mer enn man inntar er en myte som dessverre majoriteten tar for god fisk. Kroppen er mye mer avansert enn som så Anonymkode: d83bc...e87
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #20 Skrevet 7. september 2017 Tok å målte no, spiser ca 2,5 til 3 dl suppe. Er det alt for mye. ??? Anonymkode: dd7de...92b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #21 Skrevet 7. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tok å målte no, spiser ca 2,5 til 3 dl suppe. Er det alt for mye. ??? Anonymkode: dd7de...92b Synes ikke du skal måle sånn. Der viser seg gang på gang at kutting av kalorier ikke funker og får deg bare sulten! Prøv heller å kutte ned på karbohydrater :-) Anonymkode: cdbd7...e48
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #22 Skrevet 7. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tok å målte no, spiser ca 2,5 til 3 dl suppe. Er det alt for mye. ??? Anonymkode: dd7de...92b Hvis du skal telle kalorier, så må du regne det ut og se Anonymkode: 278e1...3e0
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #23 Skrevet 7. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tok å målte no, spiser ca 2,5 til 3 dl suppe. Er det alt for mye. ??? Anonymkode: dd7de...92b Det synes jeg var veldig lite. Hvor lenge skal du være mett på 2-3 dl suppe da? Du kommer jo til å være skrubbsulten igjen innen 2 timer. Du må ha solid mat, mat du blir skikkelig mett av. Grønnsakssuppe eller kjøttsuppe er fint det (jeg ville brukt langtidskokt kjøtt istedenfor pølse), men du må jo spise deg skikkelig mett. Anonymkode: 35020...a0e
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #24 Skrevet 7. september 2017 Når du senker kaloriinntaket vil kroppen din senke forbrenninga. Når du så er fornøyd med vekten din, og spiser litt mer normalt igjen, vil forbrenninga fortsatt være så lav, mens kaloriinntaket jo blir høyere. Da legger du på deg det du har gått ned, samt litt attåt. Og sånn blir man jojo-slanker. Les litt forskning om slanking og vektnedgang Anonymkode: 70920...473
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå