Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 Nå har jeg hatt lus siden i vinter (ja, det er faktisk helt sant!). Jeg har tatt x antall lusekurer, kammer håret hver dag med lusekam og i flere uker etter kuren. Slutter å kamme når jeg i over en uke ikke fått ut flere egg eller lus. Likevel er det tydeligvis noen egg som overlever hver gang for det går kun en liten stund og jeg begynner å klø igjen. Nå er jeg lei. Hodebunnen er rød og vond. Jeg har igjen egg og dyr og må på enda en kur. Helt oppgitt her. Hva gjør jeg videre. Blir jo ikke kvitt dette. Noen som har tips? Jeg kvitter meg ikke med mitt fine lange hår, jeg vil bli kvitt lusa. Jeg tar i mot alle gode tips. Anonymkode: 64c96...bfd
KellyTaylor Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 Kjøp forebyggende lusespray på apotek.
suseduse Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 Det som funka på vesla her når de hadde lus konstant i 2 år på trinnet 😳 var å vaske håret med balsam helt ned i hodebunnen og så spraye med 50/50 eddik og vann 👍 Hu har ( bank i bordet) ikke hatt lus siden, og er 1.5 år siden sist lusa var i huset her 👍 Foreløpig er det ikke oppdaga lus på trinnet etter skolestart igjen nå, håper det fortsetter.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #4 Skrevet 5. september 2017 11 minutter siden, suseduse skrev: Det som funka på vesla her når de hadde lus konstant i 2 år på trinnet 😳 var å vaske håret med balsam helt ned i hodebunnen og så spraye med 50/50 eddik og vann 👍 Hu har ( bank i bordet) ikke hatt lus siden, og er 1.5 år siden sist lusa var i huset her 👍 Foreløpig er det ikke oppdaga lus på trinnet etter skolestart igjen nå, håper det fortsetter. Lar du eddikblandingen bli i håret eller skylder du den ut? Anonymkode: 64c96...bfd
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #5 Skrevet 5. september 2017 https://soma.no/bruker-kokosolje-hodelus/ Anonymkode: 16b24...118
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #6 Skrevet 5. september 2017 Er du nøye på å tar kur nr to nøyaktig når du skal? Hvis ikke kommer de igjen og igjen... Hvilket merke bruker du? Kan lusene være resistente? Anonymkode: b8d7f...2ee
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #7 Skrevet 5. september 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du nøye på å tar kur nr to nøyaktig når du skal? Hvis ikke kommer de igjen og igjen... Hvilket merke bruker du? Kan lusene være resistente? Anonymkode: b8d7f...2ee Veldig nøye. De apoteket tror at lusen er resistente (bor på et lite sted hvor alle kjenner alle og alle vet alt om hverandre, så her vet de ansatte hvor mye jeg sliter med dette). De anbefaler kamming. Men de går ikke bort, uansett hvor mye jeg kammer. Anonymkode: 64c96...bfd
Superdolly Skrevet 5. september 2017 #8 Skrevet 5. september 2017 Har du prøvd elektrisk lusekam? Det kan være verdt et forsøk.
Ziva Skrevet 5. september 2017 #9 Skrevet 5. september 2017 Få noen til å hjelpe deg med å gre de ut, lett å bomme hvis du gjør det selv.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #10 Skrevet 5. september 2017 Men kan du ikke prøve flere merker hvis den er resistent? Den med silikon for eksempel, som kveler dem? Anonymkode: 46d69...0fa
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #11 Skrevet 5. september 2017 Det er ikke gjensmitte, da? Her ble vi ikke kvitt det før vi koordinerte kuringen med familien til datterens bestevenninne. Anonymkode: 9a880...2ae
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #12 Skrevet 5. september 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veldig nøye. De apoteket tror at lusen er resistente (bor på et lite sted hvor alle kjenner alle og alle vet alt om hverandre, så her vet de ansatte hvor mye jeg sliter med dette). De anbefaler kamming. Men de går ikke bort, uansett hvor mye jeg kammer. Anonymkode: 64c96...bfd Uff så kjedelig! Har du prøvd den "nye"? Linicin? Mener jeg har hørt at lusene ikke blir resistente for den. Har brukt den et par ganger på ungene her, funker fjell den! Prøv, hvis ikke du allerede har prøvd den Anonymkode: b8d7f...2ee
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #13 Skrevet 5. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke gjensmitte, da? Her ble vi ikke kvitt det før vi koordinerte kuringen med familien til datterens bestevenninne. Anonymkode: 9a880...2ae Det var tilfellet her og. Trodde jeg skulle bli galen. Lusegredde tre barneskolebarn HVER dag i 2 måneder. Tre jenter med langt hår. Helt fortvilet. Vi ble kvitt det da mellomstes bestevenninne ble kuret. Min mann gredde mitt hår. Anonymkode: 440d2...768
Takk bare bra Skrevet 5. september 2017 #14 Skrevet 5. september 2017 Ikke sikkert du har lus selv om det klør, ser du dem? Døde luseegg må vokse ut eller plukkes ut ett og ett.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #15 Skrevet 5. september 2017 Du må få hjelp av noen til å plukke ut luseegg som kanskje ikke er døde. Anonymkode: 5c812...c93
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #16 Skrevet 5. september 2017 32 minutter siden, Takk bare bra skrev: Ikke sikkert du har lus selv om det klør, ser du dem? Døde luseegg må vokse ut eller plukkes ut ett og ett. Jeg ser lusen når jeg kammer over ett ark. Bor alene med mindre barn, har dessverre ingen til å hjelpe meg i det daglige. Anonymkode: 64c96...bfd
Anonym bruker Skrevet 5. september 2017 #17 Skrevet 5. september 2017 Luseklinikken? http://www.luseklinikken.no/ Anonymkode: 0f3f8...5ef
suseduse Skrevet 6. september 2017 #18 Skrevet 6. september 2017 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Lar du eddikblandingen bli i håret eller skylder du den ut? Anonymkode: 64c96...bfd Den blir i. Tar ikke veldig mye. Sprayer litt i hodebunnen, mest brak øra.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #19 Skrevet 6. september 2017 Farg håret. Anonymkode: e76c6...e0e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #20 Skrevet 6. september 2017 www.nullus.no Anonymkode: 84bba...1cc
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #21 Skrevet 7. september 2017 På 6.9.2017 den 14.51, Anonym bruker skrev: Farg håret. Anonymkode: e76c6...e0e Dreper fargen lusen? Vil frisøren ha meg som kunde hvis jeg har lus? Anonymkode: 64c96...bfd
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #22 Skrevet 7. september 2017 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dreper fargen lusen? Vil frisøren ha meg som kunde hvis jeg har lus? Anonymkode: 64c96...bfd Farg det hjemme. Har hørt at hårfargeproduktene man får kjøpt i butikk er noe sterkere enn de hos frisør. Anonymkode: 5c812...c93
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #23 Skrevet 7. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dreper fargen lusen? Vil frisøren ha meg som kunde hvis jeg har lus? Anonymkode: 64c96...bfd Frisøren vil ikke ha deg som kunde. Anonymkode: 07647...aaf
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #24 Skrevet 7. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dreper fargen lusen? Vil frisøren ha meg som kunde hvis jeg har lus? Anonymkode: 64c96...bfd Hjemmefarge skal gjøre det Jeg fikk lus etter å ha jobbet med gatebarn i India. Tok alle mulige kurer jeg fant i India, men ble ikke helt kvitt lusene. Når jeg kom hjem farger jeg håret selv og da ble lusene borte😊 Anonymkode: e76c6...e0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå