Gå til innhold

Hvordan bli kvitt lus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt lus siden i vinter (ja, det er faktisk helt sant!). 

Jeg har tatt x antall lusekurer, kammer håret hver dag med lusekam og i flere uker etter kuren. Slutter å kamme når jeg i over en uke ikke fått ut flere egg eller lus. Likevel er det tydeligvis noen egg som overlever hver gang for det går kun en liten stund og jeg begynner å klø igjen. 

Nå er jeg lei. Hodebunnen er rød og vond. Jeg har igjen egg og dyr og må på enda en kur. Helt oppgitt her. 

Hva gjør jeg videre. Blir jo ikke kvitt dette. Noen som har tips? Jeg kvitter meg ikke med mitt fine lange hår, jeg vil bli kvitt lusa. 

Jeg tar i mot alle gode tips. 

Anonymkode: 64c96...bfd

Skrevet

Kjøp forebyggende lusespray på apotek.

Skrevet

Det som funka på vesla her når de hadde lus konstant i 2 år på trinnet 😳 var å vaske håret med balsam helt ned i hodebunnen og så spraye med 50/50 eddik og vann 👍

Hu har ( bank i bordet) ikke hatt lus siden, og er 1.5 år siden sist lusa var i huset her 👍

Foreløpig er det ikke oppdaga lus på trinnet etter skolestart igjen nå, håper det fortsetter.

Skrevet
11 minutter siden, suseduse skrev:

Det som funka på vesla her når de hadde lus konstant i 2 år på trinnet 😳 var å vaske håret med balsam helt ned i hodebunnen og så spraye med 50/50 eddik og vann 👍

Hu har ( bank i bordet) ikke hatt lus siden, og er 1.5 år siden sist lusa var i huset her 👍

Foreløpig er det ikke oppdaga lus på trinnet etter skolestart igjen nå, håper det fortsetter.

Lar du eddikblandingen bli i håret eller skylder du den ut? 

Skrevet

Er du nøye på å tar kur nr to nøyaktig når du skal? Hvis ikke kommer de igjen og igjen... Hvilket merke bruker du? Kan lusene være resistente? 

Anonymkode: b8d7f...2ee

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du nøye på å tar kur nr to nøyaktig når du skal? Hvis ikke kommer de igjen og igjen... Hvilket merke bruker du? Kan lusene være resistente? 

Veldig nøye. De apoteket tror at lusen er resistente (bor på et lite sted hvor alle kjenner alle og alle vet alt om hverandre, så her vet de ansatte hvor mye jeg sliter med dette). De anbefaler kamming. Men de går ikke bort, uansett hvor mye jeg kammer. 

Skrevet

Har du prøvd elektrisk lusekam? Det kan være verdt et forsøk.

Skrevet

Få noen til å hjelpe deg med å gre de ut, lett å bomme hvis du gjør det selv.

Skrevet

Men kan du ikke prøve flere merker hvis den er resistent? Den med silikon for eksempel, som kveler dem? 

Anonymkode: 46d69...0fa

Skrevet

Det er ikke gjensmitte, da? Her ble vi ikke kvitt det før vi koordinerte kuringen med familien til datterens bestevenninne. 

Anonymkode: 9a880...2ae

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig nøye. De apoteket tror at lusen er resistente (bor på et lite sted hvor alle kjenner alle og alle vet alt om hverandre, så her vet de ansatte hvor mye jeg sliter med dette). De anbefaler kamming. Men de går ikke bort, uansett hvor mye jeg kammer. 

Uff så kjedelig! Har du prøvd den "nye"? Linicin? Mener jeg har hørt at lusene ikke blir resistente for den. Har brukt den et par ganger på ungene her, funker fjell den! Prøv, hvis ikke du allerede har prøvd den :)

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke gjensmitte, da? Her ble vi ikke kvitt det før vi koordinerte kuringen med familien til datterens bestevenninne. 

Anonymkode: 9a880...2ae

Det var tilfellet her og. Trodde jeg skulle bli galen. Lusegredde tre barneskolebarn HVER dag i 2 måneder. Tre jenter med langt hår. Helt fortvilet. Vi ble kvitt det da mellomstes bestevenninne ble kuret.

Min mann gredde mitt hår. 

Anonymkode: 440d2...768

Skrevet

Ikke sikkert du har lus selv om det klør, ser du dem? Døde luseegg må vokse ut eller plukkes ut ett og ett. 

Skrevet

Du må få hjelp av noen til å plukke ut luseegg som kanskje ikke er døde.

Anonymkode: 5c812...c93

Skrevet
32 minutter siden, Takk bare bra skrev:

Ikke sikkert du har lus selv om det klør, ser du dem? Døde luseegg må vokse ut eller plukkes ut ett og ett. 

Jeg ser lusen når jeg kammer over ett ark. 

Bor alene med mindre barn, har dessverre ingen til å hjelpe meg i det daglige. 

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lar du eddikblandingen bli i håret eller skylder du den ut? 

Den blir i. Tar ikke veldig mye. Sprayer litt i hodebunnen, mest brak øra.

Skrevet

Farg håret.

Anonymkode: e76c6...e0e

Skrevet

www.nullus.no

Anonymkode: 84bba...1cc

Skrevet
På 6.9.2017 den 14.51, Anonym bruker skrev:

Farg håret.

Dreper fargen lusen? Vil frisøren ha meg som kunde hvis jeg har lus? 

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Farg det hjemme. Har hørt at hårfargeproduktene man får kjøpt i butikk er noe sterkere enn de hos frisør.

Anonymkode: 5c812...c93

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Frisøren vil ikke ha deg som kunde. 

Anonymkode: 07647...aaf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hjemmefarge skal gjøre det :) Jeg fikk lus etter å ha jobbet med gatebarn i India. Tok alle mulige kurer jeg fant i India, men ble ikke helt kvitt lusene. Når jeg kom hjem farger jeg håret selv og da ble lusene borte😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...