Gå til innhold

Kan man leve lykkelig i et forhold uten sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Behovet for sex forandrer seg gjennom livets faser. Som ung var et liv uten sex utenkelig, jeg og mannen var veldig aktive på den fronten. Mange år har gått, barn, sykdom, kriser i ekteskapet, tillitsbrudd, overgangsalder.... I dag - som 50 åring, ønsker jeg aldri mer sex. Men jeg er glad i livet vi har skapt sammen:  familie, venner, omgangskrets, hus, hytte, ferier, jul osv osv. Et levd liv sammen er så uendelig mye mer enn sex! Jeg ønsker helst mitt eget soverom, hvor jeg kan sove uforstyrret. Har ikke lenger behov for verken sex eller nærhet lengre. Så tror ditt spørsmål ikke kan besvares på et generelt grunnlag. De som i dag svarer bastant at de ikke kunne leve uten sex, vil kanskje oppleve det motsatte når de blir eldre.

Anonymkode: 27820...573

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 4. september 2017 den 9.16, Anonym bruker skrev:

Jeg og mannen min har et harmonisk og godt forhold, men vi har ikke sex lenger. Jeg tror heller ikke det finnes hjelp for oss i så måte, og jeg har dermed valget mellom å bli i et forhold uten sex, eller å forlate en mann jeg elsker.

Jeg trenger vel egentlig å høre fra andre som lever lykkelig i slike forhold, men tar også imot andre synspunkter.

Anonymkode: af594...8e1

Jeg ville aldri ha holdt ut i lengden. Sex er mer enn kjønnsorganer i bevegelse. Sex er den ene tingen som gjør dere to til et par. 

(Og hvis mannen din er uenig i det - prøv å foreslå at du da kan ha sex med hvem som helst andre. Du vil få se at det stemmer: det er sex som gjør den store forskjellen. Uten den blir dere bare to gode venner i samme hus.)

Anonymkode: 6d41a...e93

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Behovet for sex forandrer seg gjennom livets faser. Som ung var et liv uten sex utenkelig, jeg og mannen var veldig aktive på den fronten. Mange år har gått, barn, sykdom, kriser i ekteskapet, tillitsbrudd, overgangsalder.... I dag - som 50 åring, ønsker jeg aldri mer sex. Men jeg er glad i livet vi har skapt sammen:  familie, venner, omgangskrets, hus, hytte, ferier, jul osv osv. Et levd liv sammen er så uendelig mye mer enn sex! Jeg ønsker helst mitt eget soverom, hvor jeg kan sove uforstyrret. Har ikke lenger behov for verken sex eller nærhet lengre. Så tror ditt spørsmål ikke kan besvares på et generelt grunnlag. De som i dag svarer bastant at de ikke kunne leve uten sex, vil kanskje oppleve det motsatte når de blir eldre.

Er 47 og ikke i nærheten av ditt standpunkt. Det du beskriver - separate rom og ingen nærhet - er for meg oppskriften på skilsmisse.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her mangler det både sex og nærhet. Det sliter enormt på min selvfølelse, særlig siden mannen min fysisk vrir seg unna alle forsøk på et kyss eller en klem. Å ligge inntil han er som å ligge inntil en stokk! 

Anonymkode: a6e83...d4d

Hvorfor er han gift med deg DA? 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme her😊Vi har et svært solid forhold,med ekstremt lite sex.Jeg har nesten ikke lyst på sex og ikke han heller.Vi har det fantastisk sammen.Vi har vært gjennom mye vanskelig og er veldig nære hverandre.Sex betyr ingenting i det store og det hele!

Anonymkode: affbe...b0a

Betyr det lite nok til at du selv f eks kunne fortsette å leve uten, mens mannen lå med andre i stedet? 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Betyr det lite nok til at du selv f eks kunne fortsette å leve uten, mens mannen lå med andre i stedet? 

Nei!Hvis han vil ha sex,så kan han få det av meg.Vi har snakket om dette flere ganger og forsikret hverandre om at vi føler det samme rundt temaet.Hadde vært kun jeg som ikke var så lysten på sex,mens han gjerne ville ha,så hadde jeg søkt hjelp for å få lysten tilbake.Jeg elsker min mann og ønsker selvfølgelig ikke at han skal ligge med andre!

Anonymkode: affbe...b0a

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er mann og gift med ei i trettiåra. No har vi det svært vanskelig. Ingen sex lenger. Før hadde vi sex seint og tidlig. Var ikke bare jeg som hadde stort behov, men dama og. Men så tok det brått slutt for ca 2 år sidan. Er nesten ikke til å holde ut lenger. Klart det blir mye onani, men det blir ikke det samme som en kvinne. Sex er utrolig viktig for oss menn i alle fall.

Anonymkode: 5031b...a78

Skrevet
På 16.1.2018 den 8.27, Anonym bruker skrev:

Er 47 og ikke i nærheten av ditt standpunkt. Det du beskriver - separate rom og ingen nærhet - er for meg oppskriften på skilsmisse.

Enig med deg. Er snart 50 og sex er viktig for oss begge. Men hi; tror nok noen par kan være lykkelige uten sex. Men da forutsetter det at begge er like lite interesserte. Og det skal godt gjøres, tror jeg.

Skrevet
På 16.1.2018 den 8.30, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er han gift med deg DA? 

Vi har barn. Og han synes man skal holde sammen når man har barn. 

Skrevet
På 4.9.2017 den 20.32, Anonym bruker skrev:

Jeg levde i mange år i ett forhold uten sex. Sakte men sikkert endte jeg opp med å føle meg uelsket og uattraktiv . Det sliter forferdelig på selvtilliten å leve med en mann som ikke ønsker av deg, det "alle" menn ønsker av partneren sin.

Anonymkode: 9e325...4c7

Sånn har jeg det nå. Grusont.. 

Har lyst til å gå, men vi har så små barn at jeg har ikke samvittighet til det 😭

Anonymkode: d1a82...15f

Skrevet
På 4.9.2017 den 9.16, Anonym bruker skrev:

Jeg og mannen min har et harmonisk og godt forhold, men vi har ikke sex lenger. Jeg tror heller ikke det finnes hjelp for oss i så måte, og jeg har dermed valget mellom å bli i et forhold uten sex, eller å forlate en mann jeg elsker.

Jeg trenger vel egentlig å høre fra andre som lever lykkelig i slike forhold, men tar også imot andre synspunkter.

Anonymkode: af594...8e1

Jeg trodde det var helt greit, helt til jeg møtte han jeg nå har på siden.

Anonymkode: 9b9ef...1ce

Skrevet

Svaret på det er enkelt og greitt: Ja. Nei. Kanskje. Kanskje ikke.

Ja, noen kan ha det bra, være lykkelige og leve godt sammen uten sex. Ikke noe galt med det. Det å ikke ha sex, trenger heller ikke å bety mangel på nærhet.

Nei, noen kan absolutt ikke klare det, for dem blir det et tomt liv eller et liv som konstant mangler noe. Det er ikke noe galt med det heller.

Det viktige er at folk ikke trenger å forsvare standpunktet sitt overfor andre. Derfor mener jeg at når noen sier at de lever et godt liv uten sex, blir det helt feil når noe ander begynner å stille spørsmål ved det eller kommentere på en måte som gjør at man nesten blir påført en følelse av å være unormal. Og omvendt selvfølgelig. 

Skrevet

Men er ikke sex for å lage barn ? Man skal jo ikke lage barn flere ganger i uka. Så man må jo ikke ha sex 

Anonymkode: dbd2f...422

Skrevet

Hvis det går mer enn 2 uker uten sex, blir jeg sur og lei meg. Nesten jeg vil skilles .Nærhet er viktig. Sex er viktig 😊

Anonymkode: 2c98c...32f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men er ikke sex for å lage barn ? Man skal jo ikke lage barn flere ganger i uka. Så man må jo ikke ha sex 

Anonymkode: dbd2f...422

😂

Anonymkode: be425...dde

Skrevet

Vel, jeg må bare si det... 

Mannfolk som ikke viser dama si interesse er jo ikke mannfolk lengre. Er den evig slapp liksom? Så lite imponerende.  

En mann som sjekker om du er klar ofte er en mann som fungerer. Mannen skal ta initiativ ja. Det er mannen som er mann. En skikkelig mann holder seg også til dama si og ser ikke på andre.

Litt leit å tenke på at om dere var de eneste gjenlevende menneskene på jorda, så hadde mennesket som art dødd ut med han og den slappe pikken hans liksom. Uffa meg! 

Anonymkode: 11ef0...d24

Skrevet
På 1. februar 2018 den 4.29, Anonym bruker skrev:

Vi har barn. Og han synes man skal holde sammen når man har barn. 

Det kan dere jo godt gjøre uten at du er nødt til å akseptere sølibat for det.

Han har rett til å velge et sexløst liv for sin egen del. Men han kan ikke ta det valget på vegne av noen andre også. I praksis vil det jo si at han fristiller deg.

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan dere jo godt gjøre uten at du er nødt til å akseptere sølibat for det.

Han har rett til å velge et sexløst liv for sin egen del. Men han kan ikke ta det valget på vegne av noen andre også. I praksis vil det jo si at han fristiller deg.

Jeg kan ikke tvinge han til å ville kysse meg eller være nær meg eller ønske å ha sex med  meg.. og jeg har ikke lenger lyst på han som ikke har lyst på meg.. 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke tvinge han til å ville kysse meg eller være nær meg eller ønske å ha sex med  meg.. og jeg har ikke lenger lyst på han som ikke har lyst på meg.. 

Nei, med fristille mente jeg vel heller at du sto fritt til å kysse og elske med andre.

Skrevet
På 16.1.2018 den 8.22, Anonym bruker skrev:

Litt av det samme. Men ønsker å sove ved siden av mannen, og gi en god klem o.l. Vi har ikke opplevd tillitsbrudd, men mange tøffe tider og sykdom. Langt liv sammen. Han er min beste venn. 

Anonymkode: 8acd7...1df

• 1 måned senere...
Skrevet
På 2/1/2018 den 23.52, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg må bare si det... 

Mannfolk som ikke viser dama si interesse er jo ikke mannfolk lengre. Er den evig slapp liksom? Så lite imponerende.  

En mann som sjekker om du er klar ofte er en mann som fungerer. Mannen skal ta initiativ ja. Det er mannen som er mann. En skikkelig mann holder seg også til dama si og ser ikke på andre.

Litt leit å tenke på at om dere var de eneste gjenlevende menneskene på jorda, så hadde mennesket som art dødd ut med han og den slappe pikken hans liksom. Uffa meg! 

Anonymkode: 11ef0...d24

Det kan og bli for mye. Min man kommer med stor reisning hver kveld vi skal legge oss. Kåt som juling, reine hingsten. Får han ikke blir han sur.

• 5 uker senere...
Skrevet
På 3/21/2018 den 13.39, Hulderjenta skrev:

Det kan og bli for mye. Min man kommer med stor reisning hver kveld vi skal legge oss. Kåt som juling, reine hingsten. Får han ikke blir han sur.

Ja, herlig men kan bli for mye.

Anonymkode: 5031b...a78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...