Gå til innhold

Kan man leve lykkelig i et forhold uten sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har et harmonisk og godt forhold, men vi har ikke sex lenger. Jeg tror heller ikke det finnes hjelp for oss i så måte, og jeg har dermed valget mellom å bli i et forhold uten sex, eller å forlate en mann jeg elsker.

Jeg trenger vel egentlig å høre fra andre som lever lykkelig i slike forhold, men tar også imot andre synspunkter.

Anonymkode: af594...8e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke med mindre begge er aseksuelle. Ellers vil det bli et savn og en nærhet dere mangler i forholdet. Merker at mannen og jeg er mere "turtelduer" dagen etter sex. Det gir en boost il forholdet. 

Anonymkode: 2dd1d...74b

Skrevet

Vi klarer oss helt fint uten. Men vi koser og omfavner hver dag. 

Anonymkode: 4f3fa...2d7

Skrevet

Vi har heller ikke sex, elsker mannen min høyt, men han er ikke interisert i sex, før tok jeg litt på han og kosa med pikken hans når jeg hadde mulighet for å se om han "våkna" men nei. Nå tar jeg ikke på han mer . 

Jeg har en elsker. Jeg vil ha sex. 

Anonymkode: f2591...756

Skrevet

Jeg kunne ikke hatt det sånn. Har heldigvis et fantastisk sexliv med mannen min - vi er ganske like på det planet ;) Men for noen år siden gikk vi gjennom en tøff periode med tørke (han mistet helt lysten over natta) som varte i 2 år. Hadde det ikke gått over hadde jeg gått. Tenkte på det hver dag. 

Anonymkode: 003a1...e4e

Skrevet

Jeg har vært i ett sånt forhold. Mannen er mer opptatt av å lese bok på kvelden enn av meg.Vi hadde vært sammen i ett halvt år.Det holdt ikke lenge . 

Anonymkode: 91e6d...7d7

Skrevet

Jeg levde i mange år i ett forhold uten sex. Sakte men sikkert endte jeg opp med å føle meg uelsket og uattraktiv . Det sliter forferdelig på selvtilliten å leve med en mann som ikke ønsker av deg, det "alle" menn ønsker av partneren sin.

Anonymkode: 9e325...4c7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg levde i mange år i ett forhold uten sex. Sakte men sikkert endte jeg opp med å føle meg uelsket og uattraktiv . Det sliter forferdelig på selvtilliten å leve med en mann som ikke ønsker av deg, det "alle" menn ønsker av partneren sin.

Anonymkode: 9e325...4c7

Signerer denne. Eksen og jeg var uten sex i 2 år og selv om vi fungerte veldig godt sammen så ødela det meg over tid. 

Anonymkode: 2dd1d...74b

Skrevet

Nei. Det kan man ikke!

Anonymkode: 8b768...287

Skrevet

Hvis man har behov for sex og partner nekter både sex og åpent forhold, så kan man ikke være lykkelig. Er inne i mitt 2. sexløse forhold og er på veg ut etter å ha prøvd alt. Han har bare mistet interessen fordi han er en type som må bytte dame hele tiden. 

Anonymkode: 2d266...53c

Skrevet

Det er det sikkert noen som kan. 

Skrevet

Jeg var svært seksuell da jeg møtte min mann og vi likte å eksperimentere. Vi hadde mye sex det første året. Så begynte å prøve å få barn, noe som var en utfordring. Sex ble teknisk og vi måtte ha hjelp for å bli gravide. Vi har nå vært gift i 8 år og har sex en gang i året. Det rare er at jeg synes det er helt greit, jeg må ikke ha sex hver dag, hver uke eller hver måned. Jeg elsker han, er tiltrukket av han og jeg vet han føler det samme. Men det er så mye mer enn sex som er viktig i forholdet vårt. Innemellom føler jeg at jeg må ha utløp for orgasme, ta onanerer jeg. Men forholdet vårt er støtt som fjell, vi bare har sjelden sex.

Anonymkode: 05ee5...14e

Skrevet

Jeg kunne ikke klart det. 

Hvis mannen min satt som du, og utbasunerte at han elsket meg og at vi var kjempelykkelige også uten sex, da ville jeg ha tenkt at jeg var i HELT feil forhold. Du må være bra sikker på at han savner det like lite som du gjør for å kunne påstå at forholdet er lykkelig uten sex. For selv om en av partene har det bra uten, betyr ikke det at begge er lykkelige slik.

Anonymkode: 6d41a...e93

Skrevet

Nei. 

Vi har det ikke bra, krangler og diskuterer om alt. For min del er det mye som bunner i at han ikke begjærer meg og jeg føler meg uattraktiv og lite tess. Men vi har jo barn og det sitter langt inne å gå pga et ikkeeksisterende sexliv. For helsa og psyken, og for barnas liv bør jeg jo strengt tatt avslutte... 😥

Anonymkode: 5f42b...a0b

Skrevet

Vi har ikke sex lenger. Vi har vært gjennom så mye at det døde ut av seg selv. 

Det er nok mest meg som ikke vil, jeg orker ikke. 

Er glad i han, og vi fungerer godt sammen. 

Vil han ha en elskerinne, så må han gjerne det, men jeg trenger ikke vite om henne. 

Anonymkode: c523f...ca2

• 4 måneder senere...
Skrevet
På 5.9.2017 den 1.18, Anonym bruker skrev:

Jeg var svært seksuell da jeg møtte min mann og vi likte å eksperimentere. Vi hadde mye sex det første året. Så begynte å prøve å få barn, noe som var en utfordring. Sex ble teknisk og vi måtte ha hjelp for å bli gravide. Vi har nå vært gift i 8 år og har sex en gang i året. Det rare er at jeg synes det er helt greit, jeg må ikke ha sex hver dag, hver uke eller hver måned. Jeg elsker han, er tiltrukket av han og jeg vet han føler det samme. Men det er så mye mer enn sex som er viktig i forholdet vårt. Innemellom føler jeg at jeg må ha utløp for orgasme, ta onanerer jeg. Men forholdet vårt er støtt som fjell, vi bare har sjelden sex.

Anonymkode: 05ee5...14e

Samme her😊Vi har et svært solid forhold,med ekstremt lite sex.Jeg har nesten ikke lyst på sex og ikke han heller.Vi har det fantastisk sammen.Vi har vært gjennom mye vanskelig og er veldig nære hverandre.Sex betyr ingenting i det store og det hele!

Anonymkode: affbe...b0a

Skrevet

Kan man ikke skaffe seg en elsker da? Man kan elske en mann, men ha sex med en annen...

Anonymkode: f357f...dde

Skrevet
På 4.9.2017 den 11.13, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne ikke hatt det sånn. Har heldigvis et fantastisk sexliv med mannen min - vi er ganske like på det planet ;) Men for noen år siden gikk vi gjennom en tøff periode med tørke (han mistet helt lysten over natta) som varte i 2 år. Hadde det ikke gått over hadde jeg gått. Tenkte på det hver dag. 

Anonymkode: 003a1...e4e

Hvordan løste det seg? 

Skrevet (endret)

Jeg hadde aldri klart å leve over tid med en mann som ikke tente på meg seksuelt. 

Jeg hadde nok klart meg uten sex isolert sett, det kunne jeg fint fikset selv, men selvfølelsen min er ikke veldig høy i utgangspunktet, så det hadde bare gjort det verre. 

Endret av Mrs Smith
Skrevet
På 4.9.2017 den 9.16, Anonym bruker skrev:

Jeg og mannen min har et harmonisk og godt forhold, men vi har ikke sex lenger. Jeg tror heller ikke det finnes hjelp for oss i så måte, og jeg har dermed valget mellom å bli i et forhold uten sex, eller å forlate en mann jeg elsker.

Jeg trenger vel egentlig å høre fra andre som lever lykkelig i slike forhold, men tar også imot andre synspunkter.

Anonymkode: af594...8e1

Høres veldig rart får min del..Jeg hadde ikke klart D😦

Skrevet

Her mangler det både sex og nærhet. Det sliter enormt på min selvfølelse, særlig siden mannen min fysisk vrir seg unna alle forsøk på et kyss eller en klem. Å ligge inntil han er som å ligge inntil en stokk! 

Anonymkode: a6e83...d4d

Skrevet

Vert sammen i 23 år. Har pr i dag sex ca en gang annenhver mnd. 

Han har ikke lyst mer. 

Lenge siden vi har hatt samleie da han ikke greier holde han stiv inni meg.  Han har liten pukk og når den blir slapp i tilegg.... off. 

Godt jeg har en klitoris simulator i skuffen.. ....

Greier meg fiiiiimt uten 😀

Anonymkode: 2376a...478

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan man ikke skaffe seg en elsker da? Man kan elske en mann, men ha sex med en annen...

Anonymkode: f357f...dde

Ikke alle tenker slik. Jeg elsker mannen min, og sex og kjærlighet er det samme for meg, så tanken på sex med noen andre blir  bare ekkelt. Men funker sikkert for noen.

Tror man sikkert kan leve i et sexløst forhold, men da må det være greit for begge parter.

Anonymkode: bc67f...c97

Skrevet

Selvfølgelig finnes det mennesker som kan leve godt sammen i sexløse forhold. Folk er forskjellige, og det at DU ikke kunne klart det betyr ikke at INGEN kunne klart det.

Anonymkode: 46685...d4c

Skrevet
12 timer siden, oslofrk skrev:

Hvordan løste det seg? 

Vanskelig å si hva som endret seg. Han hadde nok en liten depresjon (dødsfall av en veldig nær slektning, samt at det var fare for at han hadde MS). Jeg sendte ham til psykolog og til lege. Litt etter litt så kom han seg ovenpå igjen heldigvis :) Dette er nå en del år siden, og vi har ikke opplevd noen tørke etter det!

Anonymkode: 577c1...cc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...