Gå til innhold

Er ikke tiden i bil, arbeidstid ? Dårlig lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp startet å jobbe som selger og med et stort salgs område så blir det mange timer i bil. Når det tar 3 timer å kjøre til kunden, regnes ikke det som arbeidstid ? 

På en dag kan jeg altså bruke 6 timer i bil og med tiden hos kunden så er det ofte arbeidsdagen er mer en 8 timer. 

Har fastlønn men den er basert på minstelønn trinn 6 på handel og kontor, så er ingen overtid inkludert der. 

Firmabilen drar lønna godt opp men syns ikke 24.000 utbetalt i penger er så mye å ropa hurra over når det er så mange dager jeg komme sent hjem. Og har noen overnattinger i løpet av året også. 

Bonusen kan jeg glemme, er urealistiske mål som jeg kan ikke være med å påvirke engang. 

Er ikke denne avtalen dårlig med tanke på sene kvelder ? 

Må også svare på mailer på kveldstid, jobbe på PC på kvelden. 

Bør ikke fastlønnen være høyere ?

Anonymkode: 22e0c...ff4

Fortsetter under...

Skrevet

Vi får reisetid når vi kjører eller tar fly (ventetid på flyplass får vi ikke som reisetid eller overtid). Det er time for time for passasjer og 1 og 1/2 time for time for sjåfør. I ordinær arbeidstid får vi vanlig lønn i reisetiden. 

Anonymkode: 10d2f...3c8

Skrevet

Får dekket reisetid men ikke venting grunnet forsinkelser. 

Jeg har to kunder som er en halvtimes kjøring fra jobb. Jeg jobber der ca fire dager i uken. Kjøring er inkludert i arbeidstid. Dvs, selve arbeidsdagen blir en time kortere. Jeg har ikke overtidsbetaling (avspaserer overtid) men har GOD lønn, frihet til å jobbe hjemme samt fast bilgodgjørelse på 9 000,- i måneden. Dvs, jeg får "biltilskudd" på 9 000,- jeg leverer kilometerlister og deler av 9 000,- omgjøres til kjøregodtgjørelse. Resten er et gode jeg fordelsbeskattes for ved årets slutt. 

Jeg har ikke selgerjobb da, er konsulent.  Har du fastlønn eller timeslønn?

Om du skriver timer skal definitivt reisevei skrives ned, har du fastlønn er den veldig lav da? Er det slik at arbeidsgiver krever du skal fysisk jobbe 7,5 time? Hva sier kontrakten din?

Ville organisert meg og søkt bistand der, for meg høres det ulovlig ut å ikke få skrive timer på reiseveien. Jeg kan ikke reglene så godt. 

Anonymkode: c1a35...6a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...