Gå til innhold

Kan man melde seg ut av livet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei! Jeg er så dritt lei husarbeid, jobb og alt. Jeg føler meg sliten og lei av alt. Våkner med hodepine nesten hver dag, føler at huset aldri blir rent, alltid rotete, forpliktelser i hue og ræva! Jeg har mest lyst til å melde meg ut av samfunnet og bo i en hytte langt uti skogen og livnære meg av det jeg finner. Hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg sikkert gjort alvor ut av det. Bare kommet meg vekk fra livet

Anonymkode: e9e20...747

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å fokusere ler på de gode tingene i hverdagen? Bruke energi på aktiviteter og mennesker som gir positiv energi tilbake?

Ved å kun fokusere på det negative og ønsket om å melde seg ut bygger du bare videre på det negative. Det du gjør nå er at du kun jobber med å grave deg lenger ned i dritten, ingenting positivt kommer ut av den holdningen.

Prøv å start med ny frisk, klem barna dine, gå ut og lek, lag noe god mat, sett deg i sofaen med en kopp kaffe/te og kjenn på roen. Lukk øynene og lag en liste i hodet ditt over ti positive småting i livet. Dukker det opp negative tanker så prøv å kontre dem med å tenke ut hva som kan gjøre disse negative tingene mer positive.

Anonymkode: 978c5...c29

Skrevet

Snakk med barna da og hør om ikke det er interesse. Mange leier ut avsidesliggende småbruk for leie. Dere kunne jo hatt det som felles prosjekt et år?

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å fokusere ler på de gode tingene i hverdagen? Bruke energi på aktiviteter og mennesker som gir positiv energi tilbake?

Ved å kun fokusere på det negative og ønsket om å melde seg ut bygger du bare videre på det negative. Det du gjør nå er at du kun jobber med å grave deg lenger ned i dritten, ingenting positivt kommer ut av den holdningen.

Prøv å start med ny frisk, klem barna dine, gå ut og lek, lag noe god mat, sett deg i sofaen med en kopp kaffe/te og kjenn på roen. Lukk øynene og lag en liste i hodet ditt over ti positive småting i livet. Dukker det opp negative tanker så prøv å kontre dem med å tenke ut hva som kan gjøre disse negative tingene mer positive.

JEG ER SÅ LEI AV Å FOKUSERE PÅ DET POSITIVE!

Sorry. Bare måtte. Hilsen ikke HI, men en som kan kjenne seg igjen i det å være lei. Noen ganger må man bare få lov til å blåse ut dritten.

Anonymkode: 98284...0fd

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

JEG ER SÅ LEI AV Å FOKUSERE PÅ DET POSITIVE!

Sorry. Bare måtte. Hilsen ikke HI, men en som kan kjenne seg igjen i det å være lei. Noen ganger må man bare få lov til å blåse ut dritten.

Anonymkode: 98284...0fd

Vi er vel alle lei av det til tider, men ærlig talt... Hva er alternativet?

Uansett hvor mørbanket og utslitt dette livet kan gjøre meg til tider så vil jeg alltid fokusere på det som bygger meg opp igjen, kun fordi jeg har det bedre selv når jeg har en positiv holdning. Ved å fokusere på alt det negative straffer jeg kun meg selv og det tar lenger tid å få det bedre.

Skrevet

Vet du hva som hjelper? Lei en container! 

Kjøp flere ruller med søppelsekker og begynn i en ende og jobb deg gjennom huset, kast alt skrammel og skrot, bare rydd unna. Et hus uten alt man har samlet opp av skrot er lettere å rydde. Kjøp skap eller reoler, kurver eller bokser og få alt ut av syne. Ha det litt minimalistisk en periode, da blir ikke psyken forstyrret av rot 

Melde seg ut kan man ikke, men ta en pause er lov. Bare gi beskjed til mann og barn om at det holder på å rable for deg så du trenger en pause, gå noen lange turer alene i skog og mark, røm fra alt sammen en time eller to og kjenn på den friske luften, hør på lyden fra naturen og bruk kroppen så du kjenner du lever 

Anonymkode: 84e7d...fc0

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva som hjelper? Lei en container! 

Kjøp flere ruller med søppelsekker og begynn i en ende og jobb deg gjennom huset, kast alt skrammel og skrot, bare rydd unna. Et hus uten alt man har samlet opp av skrot er lettere å rydde. Kjøp skap eller reoler, kurver eller bokser og få alt ut av syne. Ha det litt minimalistisk en periode, da blir ikke psyken forstyrret av rot 

Melde seg ut kan man ikke, men ta en pause er lov. Bare gi beskjed til mann og barn om at det holder på å rable for deg så du trenger en pause, gå noen lange turer alene i skog og mark, røm fra alt sammen en time eller to og kjenn på den friske luften, hør på lyden fra naturen og bruk kroppen så du kjenner du lever 

Anonymkode: 84e7d...fc0

Dette! 

Og begynn å prioritere. Nå sier du ingenting om hva som gjør at livet er så travelt, men: -kanskje ikke all mat trenger å være fra bunnen? 

-har du for høye krav til renhold og ryddighet hjemme? 

-får du hjelp til husarbeidet hjemme? 

-prioriterer du egne interesser? 

-får du nok trening? 

Anonymkode: 39873...1d6

Skrevet

Min oppskrift på en litt lettere hverdag:

- Rydd hele huset og kast/selg/gi bort så mye som mulig.

- Organiser det du har igjen i gode oppbevaringsløsninger. Minimalisme er fint og enkelt å tørke støv av🙈 Alle ting må ha en fast plass.

- Få nok søvn. Legg deg til fast tid. Stå opp med en gang klokka ringer, ingen slumring.

- Planlegg, skriv lister og forbered deg alltid. Gode rutiner er halve jobben. Lag en plan for to uker med middag. Handle en gang i uka. Bruk ti minutter på å preppe morgendagens middag, om mulig. Smør matpakker kvelden før. Legg fram tøy til deg, og eventuelt barna dagen før. Rydd underveis, også når du lager mat. Rydd bort rett etter middag. Faste vaskedager for badet, ganger, soverom Osv. Eller skaff en vaskehjelp. Robotstøvsuger er Nice. Også robotklipper, for den saks skyld. Vask klær på faste dager. Ha tørketrommel, min største glede, nest etter å få barn.

- Velg sunne alternativer, spis lite, men litt oftere. Drikk mer vann, mindre kaffe og sukkerholdig drikke. Tren tre ganger i uka.

- Del oppgavene med mannen, ha gjerne egne ansvarsområder. Gi barna oppgaver etter alder.

Kanskje du kan begynne med en natt eller to på spahotell, alene eller med en venninne.

Anonymkode: 29fca...1c5

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruk ti minutter på å preppe morgendagens middag, om mulig.

Sånn er jeg skikkelig dårlig til, trenger tips :) Hva kan en preppe dagen før?

Anonymkode: 32741...a53

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så lei! Jeg er så dritt lei husarbeid, jobb og alt. Jeg føler meg sliten og lei av alt. Våkner med hodepine nesten hver dag, føler at huset aldri blir rent, alltid rotete, forpliktelser i hue og ræva! Jeg har mest lyst til å melde meg ut av samfunnet og bo i en hytte langt uti skogen og livnære meg av det jeg finner. Hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg sikkert gjort alvor ut av det. Bare kommet meg vekk fra livet

Anonymkode: e9e20...747

Huff, jeg føler på mye av det samme, er drittlei hverdagen og alt det medfører. Vanskelig å finne gleder om dagen da det går i ett og bare starter på nytt igjen neste dag 🙁 

Anonymkode: 16221...29d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er jeg skikkelig dårlig til, trenger tips :) Hva kan en preppe dagen før?

Anonymkode: 32741...a53

Blir små ting som å måle opp enkelte ingredienser, skjære opp grønnsaker eventuelt steke kjøttkakene og bare varme de i sausen dagen etter. Sette frem kasserolle eller steikepanne og sånt. Ikke store greiene, men føles ut som jeg blir fortere ferdig🙈 Og det øker motivasjonen min for å komme i gang.

For eksempel: Hver fredag lager vi pizza og da måler jeg opp mel og setter lokket på bollen det skal heves i. Legger en pose tørrgjær på toppen og setter frem oljeflaska og et desilitermål til vannet. River osten og legger den i tett boks i kjøleskapet. Eventuelt skjære opp annet fyll. 

Anonymkode: 29fca...1c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...