Gå til innhold

1 åring som ikke krabber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt? Han går heller ikke, men går støtt når noen holder seg og reiser seg opp og står selv langs bordet etc..

Anonymkode: b300e...e35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer han å sitte seg opp selv?

åle seg fremover med armene?

reise seg opp etter møbler?

Hvordan er utviklingen ellers? Får du øyekontakt? Reagerer på sitt eget navn? Sier noen ord? Klapper og vinker? 

Anonymkode: 2277a...8c7

Skrevet

Ja han har nettopp vært på kontroll og er "godkjent" 😊 Han kommer seg fremover, åler på en måte. Både fremover og bakover. Reiser seg etter møbler ja og går langs med. Vinker men klapper ikke. Viser hvor stor han er med armene. Øyekontakt har vi så absolutt, en gutt i storform det her. Men han krabber bare ikke. 

Skrevet

Da er det på tide å få time hos fysioterapaut til han!

Anonymkode: e286c...b67

Skrevet

Da skal jeg det. Trodde legen ville henvist eller noe, men han gjorde ikke det. Skal ta kontakt med fysioterapeut selv 

Skrevet

Min krabbet ikke før han var rundt ett år, og gikk ikke selv før han var nesten 20mnd. Til gjengjeld prater han som en foss og er helt normal :-) 

Anonymkode: 55653...166

Skrevet

Det er fysioterapeut på helsestasjonen, så om helsesøster mente du trengte det til han hadde du fått time der

Ene barnet mitt krabbet ikke, hun hoppet fremover på rumpa og gikk da hun var 14 mnd. 

Anonymkode: 0a226...23f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fysioterapeut på helsestasjonen, så om helsesøster mente du trengte det til han hadde du fått time der

Ene barnet mitt krabbet ikke, hun hoppet fremover på rumpa og gikk da hun var 14 mnd. 

Hvorfor snakke om ting du ikke har peiling på? Her er det ikke fysioterapaut på helsestasjonen så er langt ifra alle helsestasjoner som har det. Å om ikke helsestasjonen er bekymret så kan selvsagt mor likevel velge å gå til fysioteraput om hun som mor er bekymret.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor snakke om ting du ikke har peiling på? Her er det ikke fysioterapaut på helsestasjonen så er langt ifra alle helsestasjoner som har det. Å om ikke helsestasjonen er bekymret så kan selvsagt mor likevel velge å gå til fysioteraput om hun som mor er bekymret.

Alle helsestasjoner har en fysioterapeut som er spesialist på barn tilknyttet seg som de samarbeider med, selv om de kanskje ikke har kontor i samme lokale. 

Men selvfølgelig er det ingen som sier at en bekymret mor ikke kan gå til en privat fysioterapeut. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da er det på tide å få time hos fysioterapaut til han!

😂😂😂😂😂 for noen idioter det er her inne. 

Anonymkode: 4f670...cfb

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jenta mi hadde ikke begynt å krabbe da hun var 10 mnd. Da fikk hun time hos fysioterapeut som viste oss noen øvelser/triks vi kunne bruke for å stimulere til krabbing. Fikk også tatt en ultralyd av hofta for å utelukke hoftedysplasi. 6 uker etter at vi begynte hos fysioterapeuten krabbet hun fint, og 1 mnd etter det igjen gikk hun. Jeg ville spurt helsestasjonen om de tror det er grunn til å bekymring (sett utifra barnets helhetlige utvikling). 

Skrevet

Sønnen min krabbet ikke før 12 mnd og gikk ved 16mnd. Og da han først gikk så var det like før han sprang. Hør med helsestasjonen om det er grunn til bekymring hvis du er veldig bekymret, jeg hadde nok avventet litt. 

Anonymkode: 3caf0...9cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...