Gå til innhold

Jeg er så lei av grå hus!! Så nå maler jeg mitt!

Anbefalte innlegg

Har et hus i litt gammel stil, og nå maler jeg det rosa med hvite karmer. Tror naboene kommer til å steile, de er så glade for det grå nabolaget vårt. Nitrist! Huset mitt er også lys grått, og huset ser bare trist ut. Vi har ikke noe borettslag el her, så folk kan male husene som de vil. 

Hadde det vært opp til meg så hadde alle husene hatt pastellfarger med fargerike krukker utenfor ❤️

Spent på hva naboene sier nå! 

Anonymkode: 9d6fe...7f3

Fortsetter under...

Noen jeg kjenner malte huset lilla, de måtte faktisk male om. Men de bodde ved en innfartsvei til tettstedet her da, og fargen var visst "trafikkfarlig". Ble noen runder, men til slutt ble de pålagt å bytte....

Anonymkode: bc25f...f07

Annonse

Vi har gudskjelov variasjon her jeg bor, men en borti veien malte fra oker til grått og det ble fint, men litt trist. Det er et gammelt småbruk med en liten fin låve og uthus, så syntes det var så fint med huset i oker. Vurderte faktisk grått her også, men er sjeleglad jeg ikke endte opp med det. Liker gråtoner, men fy så trist det blir når alt er grått... Grått og rosa er jo kjempe fint sammen, så det kan jo ikke gå galt 😁 heier på deg og det kommende rosa huset ditt!

Anonymkode: fb516...772

Så kjekt med positive tilbakemeldinger om farger i dette grå samfunnet 😄

Til sommeren neste år blir det store krukker i pastellfarger utenfor dørene, og lykter skal henges i trærne. Håper på en revolusjon! 🙏🏼

Hi

Grått er den kjipeste fargen! Det kan være fint, men som oftest er det bare døllt. Jeg heier på farger! 

Rosa er kanskje litt i meste laget for meg, men hvis du liker det, kjør på!! 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så kjekt med positive tilbakemeldinger om farger i dette grå samfunnet 😄

Til sommeren neste år blir det store krukker i pastellfarger utenfor dørene, og lykter skal henges i trærne. Håper på en revolusjon! 🙏🏼

Hi

Tror det er det som kommer nå, folk er lei av hvitt, grått og fravær av farger. Merker det selv. Har malt farger inne, kjøpt puter i farger og rosa 😁 og synes det er supert med masse gult til påske og rødt til jul. Heier på farger og mer personlige valg!

Anonymkode: fb516...772

Her er det mye jordfarger på husene, noen gule, noen hvite, to grå og noen blå og et rosa (bør på et stort byggefelt). Det rosa har blitt byens store vits og de fleste synes det er grusomt stygt, men eieren er sikkert fornøyd. 

Anonymkode: 335f0...27b

Herlig med farger, uansett hvilken, så lenge det ikke er hvitt eller grått. Vi bodde en del år i utlandet og reiste fra et byggefelt med hus i forskjellige farger og kom tilbake til at "alle" hus var hvite, unntatt et par-tre som hadde dristet seg til å male det grått. Nå blir flere og flere grå. Gørrkjedelige. 

Annonse

Enig! Her bestemte styret borettslaget at det skulle males fra rødt til grått..jeg var den eneste som stemte gult av de åtte rekkene borettslaget består av.

Det er veldig lett å finne utemøblement som passer, da, men ellers nitrist! Jeg har jo ikke noe valg, men jeg har kjøpt hageputer i turkis og har rosa glasskrukker osv til pynt! ;)

Vet ikke om jeg ville valgt rosa selv, men kult med farger!

Det er jo forsket på dette med farger og humør, og grått er desidert den verste fargen for sinnstemningen, så jeg sier heia farger :)

Anonymkode: 8122d...f43

På rekka vår var det blått, gult, rødt og grønt. Nå er det stort sett hvite hus her og jeg syns det er lekkert. 

Farger kan være kult da, selv om rosa hadde vært litt over the top for meg. Men på rette huset blir det sikkert fint. Kanskje. 

Hvite hus er jeg stor fan av. Liker også den trenden som ren nå med mørkegrå/nesten sorte hus. Rosa hadde fått meg til å steile, hadde blitt helt svimmel. Synes ikke det er særlig flott altså . Men sprekt av deg er det! Lykke til :) 

Jeg vokste opp et sted hvor alle rekkehusene hadde forskjellige farger, rød,grønn, brun, hvit, gul osv osv. Jeg likte det veldig godt. Nå er alle husene grå eller hvite og mye kjedeligere. 

Anonymkode: 989b9...6d2

Jeg synes det ble veldig koselig 😊 Jeg selv bor i et rødt hus, ville ikke valgt den fargen selv men vi har ikke lov til å endre. Jeg er forresten islending og vant til og elsker knallfarger på hus! 

Anonymkode: 3df8c...e9b

Vi maler huset i grå skifer nå, har hatt hvitt i mange år og alle husene rundt oss er hvite/lyse..Litt lenger inn på feltet er det enten hvite eller røde hus,så vi valgte grå og er strålende fornøyd 😊

Anonymkode: 7153f...4c3

Høres kjempefint ut. Det er bare én ting som er tristere enn de grå nabolagene, og det er de hvite. Svært få hus kler å være hvite, men svært mange nabolag er omtrent utelukkende hvite. Og alle har sin egen hvitfarge i tillegg, slik at inntrykket både er kjipt og trist og, for de fleste husenes vedkommende, halvmøkkete.

Hm, i gata her er det et grått hus... 

Det er røde, hvite, gule, et par grønne, et brunt, også er det det huset ungene kaller vaniljesaushuset fordi det har samme farge som vaniljesaus, og et med blå inngangsdør og karmer. 

Heldig jeg skjønner jeg, som bor i et fargerikt strøk 😉

Anonymkode: bc25f...f07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...