Gå til innhold

Hva pokker har bitt meg?! (BILDE)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjente plutselig at det klødde på armen. Det er som et myggestikk i midten, og en stor sirkel rundt, som dere kan se på bilde. 

Hva er dette? Tror det er første gang jeg har fått noe sånt.

IMG_5665.JPG

Anonymkode: cae58...367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig hovent. 

Skrevet

Flått?

Anonymkode: 71202...7db

Skrevet

Umulig å si. Kan være mygg, flått, hestebrems?

Anonymkode: 88377...2f7

Skrevet

Ser sånn ut når jeg blir bitt av klegg! Hovner opp, klør som vare det og er ganske øm. Er plagsomt og hoven en ukes tid (+/-).

Skrevet

Flått! Ville ringt legevakten i kveld eller morgen tidlig og fått antibiotika. Viktig å starte så snart som mulig! Jeg måtte gå på skikkelig hestekur etter flåttbitt

Anonymkode: c67a8...7f0

Skrevet

Fugleloppe?

Anonymkode: 190d2...3a1

Skrevet

Det kan være flått. Vet ikke om noe annet som gir en sånn sirkel rundt. 

Anonymkode: cc5cf...0c0

Skrevet

Klegg?

Vi er to her i huset som har gått på penicillin etter flåttbit, men då har ringen rundt stikket vore raud ( og ikkje særleg hoven). Det ser det ikkje ut som dette er? Men om du er usikker kan du få det sjekka hjå fastlegen i morgon. Ein treng ikkje springe øyeblikkelig til legevakten, men få det sjekka i løpet av nokre få dagar etter utslettet har oppstått, iflg vår fastlege. ( vi var der ikkje før etter tre dagar, fordi vi først trudde guten hadde slått seg)

Skrevet

Det ser ikke ut som erytema migrans etter flåttbitt. Klegg hadde du merket tror jeg, for det gjør vondt. Hvordan ser det ut i dag?

Anonymkode: ee564...4a4

Skrevet

Flått utslett kommer normalt ti dager etter bittet. Det kan komme før men normalen er ti dager. 

Synes ikke det umiddelbart ser ut som flått da dette ofte er rødt. Huden din ser egentlig litt blekere ut i hevelsen. Det er en typisk allergisk reaksjon. Er hevelsen hard? Det kan være hva som helst av dyr som biter. Kleggen biter ofte av litt hud så man får ofte et lite hull med skorpe. 

Jeg hadde ikke umiddelbart fryktet flått. Føler du deg dårlig, sliten og får feber så må du selvsagt oppsøke lege. 

Den allergiske reaksjonen kan behandles med allergimedisin, om det er ubehagelig. 

Anonymkode: 99296...832

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flått utslett kommer normalt ti dager etter bittet. Det kan komme før men normalen er ti dager. 

Synes ikke det umiddelbart ser ut som flått da dette ofte er rødt. Huden din ser egentlig litt blekere ut i hevelsen. Det er en typisk allergisk reaksjon. Er hevelsen hard? Det kan være hva som helst av dyr som biter. Kleggen biter ofte av litt hud så man får ofte et lite hull med skorpe. 

Jeg hadde ikke umiddelbart fryktet flått. Føler du deg dårlig, sliten og får feber så må du selvsagt oppsøke lege. 

Den allergiske reaksjonen kan behandles med allergimedisin, om det er ubehagelig. 

Anonymkode: 99296...832

Ja det er det som er pussig. Det er ikke rødt og hevet, det er blekt å hevet. 

Jeg ville merket det om en klegg bet, da de som regel gir et hardt bitt. Flått er det lite av her. 

Allergisk reaksjon kan det selvfølgelig være ja. På et eller annet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...