Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 Har overtatt en voksen katt. De som eide den har fått et barn som er allergisk mot katter, så de måtte omplassere den. En nydelig pus med et herlig lynne og vi er blitt veldig glad i henne. Men det er et problem... Katten nekter å spise annet enn våtfor, da det kun er dette hun har fått tidligere. Og ikke hva som helst slags våtfor heller, det skal kun være gourmet gold, mousse. Dette kan jo umulig være bra for katten og det koster en liten formue. Har prøvd å gi henne alle mulige merker av tørrfor fra dyrebutikken, men katten nekter å spise. Gir vi henne ikke det hun vil ha, går hun rundt her, jamrer og maser intenst. Har prøvd å holde ut, og har gjort det I flere dager før jeg tilslutt gir etter. Noen tips på hvordan jeg kan få henne til å spise tørrfor. Har prøvd å blande det i våtforet hennes, men da siler hun det bare ut. Anonymkode: 1d187...61d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 Dette kjenner jeg godt til. Jeg har en veldig kresen katt, og det er et styr hver gang hun må bytte for. Har du prøvd å bløte tørrforet godt før du blander det med gourmet gold, sånn at hun ikke kan skille det så lett ut? Anonymkode: b73cd...238
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 Har dere sjekket tennene på den? I tillegg må dere nok velge et smakfullt for, altså ikke et fra butikken men fks veterinærfor Anonymkode: dea70...e2f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #4 Skrevet 2. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: I tillegg må dere nok velge et smakfullt for, altså ikke et fra butikken men fks veterinærfor Det stemmer vel ikke alltid helt. Dyrlegen min sier at, ofte så er det butikkfor katter helst vil ha, fordi det er så mye saltsmak i det. Hvis min katt fikk velge, så hadde hun spist Friskies og Gormet Perle, vetrinærforet må tvinges på henne. Anonymkode: b73cd...238
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #5 Skrevet 2. september 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det stemmer vel ikke alltid helt. Dyrlegen min sier at, ofte så er det butikkfor katter helst vil ha, fordi det er så mye saltsmak i det. Hvis min katt fikk velge, så hadde hun spist Friskies og Gormet Perle, vetrinærforet må tvinges på henne. Anonymkode: b73cd...238 Kommer vel helt an på typen. Mine ville ikke rørt butikkfor om de sultet. I tillegg er det søppel å gi katten generelt, men det er en annen sak. Finnes mange med forgaranti så man kan teste ulike typer. Anonymkode: dea70...e2f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #6 Skrevet 2. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: I tillegg er det søppel å gi katten generelt, Det er jeg enig med deg i, dyrt er det og Anonymkode: b73cd...238
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #7 Skrevet 2. september 2017 Godt tips å bløtlegge tørrforet, det har jeg ikke tenkt på. Det er ikke for fra butikken vi har prøvd, men fra dyrebutikken, samme merker som selges hos veterinær. Tenner har vi ikke sjekket, det skal også gjøres, takk for tipset 😊 Anonymkode: 1d187...61d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #8 Skrevet 2. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Godt tips å bløtlegge tørrforet, det har jeg ikke tenkt på. Det er ikke for fra butikken vi har prøvd, men fra dyrebutikken, samme merker som selges hos veterinær. Tenner har vi ikke sjekket, det skal også gjøres, takk for tipset 😊 Anonymkode: 1d187...61d Vær tålmodig og ikke gi deg. Med mindre katten er veldig tynn , så sulter den nok ikke, men de er ofte utrolig stae og egne. Begynn med bare litt av det nye foret blandet i det gamle, øk så på etterhvert. Og hold ut jammer og klaging. Jeg bruker 1-2 måneder ved tilvenning til nytt for, til så lang tid tar det som regel før hun godtar det nye foret ut uten noe av det gamle i (da er det snakk om tørrfor til tørrfor). De første ukene er det mye klaging og sultestreiking. Sjekk og om hun foretrekker kylling eller fisk. Min vil helst ikke ha noe med kylling. De kan være ganske sære de her kattene Godt tips det med å sjekke tennene. Hvis katten ikke har spist noe annet enn våtfor, så har ikke tennene hatt noe å bryne seg på før. Tannstein kan den være plaget av da Anonymkode: b73cd...238
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå