Gå til innhold

Erfaringer med torvfri jord?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

33 minutes ago, Anonym bruker said:

Mulig jeg har vært uheldig, men samme planter har altså vokst dårligere i pottene med torvfri jord enn i de andre, under ellers like vilkår. Hvor har du kjøpt jord?

Anonymkode: 468ee...0b6

Kjøpte i blomsterbutikk.

Anonymkode: 1a8eb...9d4

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den er ikke tyngre og tettere, da? Blande i sand eller perlite? 

Anonymkode: c5fa2...a5b

Det er veldig godt mulig. Den har en konsistens som blir veldig tett veldig fort, når jeg tenker meg om, den pakker seg, er perlite bedre enn sand eller leca, tror du? Jeg kjøpte nemlig krukkejord uten torv, så den skulle jo egt være "løst opp" allerede, den har iblandet leca, men resultatet er trist.

Annonse

15 minutter siden, Holzhaus skrev:

Prøv kokosjord! Det er helt konge. Man må bruke næring til da. Jeg bruker coco a + b, den er super. Plantene vokser som ugress med den! 

Næring må man jo tilføre uansett, hvor mye/ofte/hva slags næring bruker du til kokosjord?

20 hours ago, Anonym bruker said:

Næring må man jo tilføre uansett, hvor mye/ofte/hva slags næring bruker du til kokosjord?

Næringen heter coco a + b, og den skal visstnok inneholde alt planten trenger. Jeg tilfører bare næring enten hvis jeg ser at planten trenger det eller hvis det det har gått lang tid. Men jeg er sikkert litt vel konservativ.

https://www.mikrogartneriet.no/products/canna-coco-ab?gclid=EAIaIQobChMIgrWN0KOI1gIV7Z3tCh3UVAB_EAQYASABEgKdWvD_BwE

4 minutter siden, Holzhaus skrev:

Næringen heter coco a + b, og den skal visstnok inneholde alt planten trenger. Jeg tilfører bare næring enten hvis jeg ser at planten trenger det eller hvis det det har gått lang tid. Men jeg er sikkert litt vel konservativ.

https://www.mikrogartneriet.no/products/canna-coco-ab?gclid=EAIaIQobChMIgrWN0KOI1gIV7Z3tCh3UVAB_EAQYASABEgKdWvD_BwE

Hva er kokosjord? 

Anonymkode: c5fa2...a5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...