MammantilNurket Skrevet 2. september 2017 #26 Skrevet 2. september 2017 (endret) Elsker Tyskland, tysk språk og kultur. Er der 2-3 ganger i året og det er som å komme hjem. Har planer om å flytte dit når jeg blir pensjonist, alternativt tilbringe vinterhalvåret på en vingård i Bayern. Tyskland er rent og pent, tilrettelagt og strukturert. Vi snakker god mat, flotte folk, et allsidig land med spennende geografi og kultur. Det er et sivilisert land innenfor EU og jeg snakker språket, man trenger ikke være redd for å bli syk eller svindlet. Herlich!! Deutschland in meinem Herzen! Endret 2. september 2017 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 2. september 2017 #27 Skrevet 2. september 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det billige ølet deres, det er bra nok for dere...? Ingen som tar så mye harryturer som danskene. Oversvømmer Glücksburg og Flensburg på jakt etter billigste tilbud. Anonymkode: 7199d...b00 Haha! Nordmenn reiser til Sverige. Dansker reiser til Tyskland. Tyskere reiser til Polen. Og sånn fortsetter det! Det er harry uansett om man reiser fra Norge til Sverige, eller fra DK til Tyskland. Og det handler ikke om å like landet man reiser inn i. Handler kun om prisen. Eller påstår du at alle nordmenn som harryhandler i Sverige har en forkjærlighet for alt som er svensk? Anonymkode: 11ab5...1f3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #28 Skrevet 4. september 2017 På 2. september 2017 den 17.42, Anonym bruker skrev: Haha! Nordmenn reiser til Sverige. Dansker reiser til Tyskland. Tyskere reiser til Polen. Og sånn fortsetter det! Det er harry uansett om man reiser fra Norge til Sverige, eller fra DK til Tyskland. Og det handler ikke om å like landet man reiser inn i. Handler kun om prisen. Eller påstår du at alle nordmenn som harryhandler i Sverige har en forkjærlighet for alt som er svensk? Anonymkode: 11ab5...1f3 Nei, jeg ville bare syns det var rart om de uten videre ga seg til å hate svensker og furte over at de skjønner norsk så dårlig... Anonymkode: 7199d...b00
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #29 Skrevet 4. september 2017 Jeg elsker Berlin, prater ikke tysk. Men alle jeg har møtt har pratet engelsk, og synes folk var svært hyggelige. Begge mine barn, ville flytte til Berlin. Anonymkode: e2f5e...5f6
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #30 Skrevet 4. september 2017 Synes det er et flott land med mange flinke folk. Morsomt å stotre seg fram på elendig skoletysk , det får fram smilet på selv den strikteste jernbanebillettør. Var på musikkfestival i Tyskland den sommeren jeg fylte 18, flott opplevelse. Anonymkode: ecb60...15e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2017 #31 Skrevet 4. september 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg ville bare syns det var rart om de uten videre ga seg til å hate svensker og furte over at de skjønner norsk så dårlig... Anonymkode: 7199d...b00 Vi forventer ikke at folk snakker dansk i Tyskland. Men tyskere som kommer hit, de blir sur hvis vi ikke svarer på tysk. Arrogant! Anonymkode: 11ab5...1f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå