Gå til innhold

Ivf i Danmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Lang historie kort: vi slitter med å få barn i 10 år nå, har hatt 3 ivf pluss 1 fryseforsøk i Norge i det offentlige for 8 år siden, uten å lykkes... nå har vi lyst å prøve igjen, denne gangen i Danmark. Er det noen gode sjeler her som har hatt ivf i Danmark i det siste og kan anbefale virkelig gode klinikker, uten samlebånd følelsen. Føler at nå er det siste sjansen, derfor vil prøve alt beste. Har tenkt på Maaigard klinikken i Aarhus... er det noen som kan anbefale den? Tusen takk for all hjelpen og innspill!🙏😊

Anonymkode: d5f94...3e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, kjære deg. 

Vondt å høre at du sliter, og har slitt så lenge. Jeg kan dessverre ikke anbefale noen i Danmark for deg, da jeg ikke har prøvd det selv. Du sier lite om hvor, når, hvorfor ++ du har prøvd her i Norge, men jeg ville bare varmt anbefale deg Klinikk Hausken (avd Haugesund). Fantastiske mennesker som virkelig kan jobben sin. På ingen måte en samlebånd-opplevelse. Om dere kun har forsøkt i det offentlige her hjemme, kan det være verdt å sjekke ut Hausken. Her får du ny nysamtale og grundig sjekk (og evnt diagnose) før dere går i gang igjen. 

Lykke til! ❤️

Anonymkode: d09b9...320

Skrevet

Hei! Kan absolutt anbefale Maigaard! Har kun gode ord å si om den klinikken. Vi har fått 2 barn etter å ha vært der. 1. forsøk ble negativt, men vi fikk 2 egg på frys. 2. forsøk ble positivt og vi fikk også 1 egg på frys. 9 mnd etter at jenta vår ble født, ble jeg gravid med ett av fryseeggene.

Før dette hadde vi hatt 4 forsøk i det offentlige i Norge (1 avbrutt forsøk). Veldig få egg på alle forsøkene, og aldri egg på frys. Ble gravid på ene forsøket med tvilinger, men mistet i uke 12. Etter det avbrutte forsøket fikk vi beskjed om at det egentlig ikke var vits i å prøve flere ganger, pga dårlig eggkvalitet, og ble anbefalt å se på andre muligheter. Vi nektet å gi opp og kontaktet Maigaard, noe vi er utrolig glade for i dag. 

Alle som jobber på Maigaard er fantastiske. Legen satt seg grundig inn i våre tidligere forsøk og hadde en klar formening om hva som burde endres mtp. medisiner osv. Problemet vårt var tydeligvis at eggene mine hadde litt hardere skall enn normalt, og at eggene hadde blitt hentet ut for tidlig på alle våre tidligere forsøk. Oppskriften som fungerte for oss var kombinasjonen av andre medisiner, lengre stimulering, embryoskop (som følger med utviklingen av embryoene), assisted hatching, prednisolon, blodfortynnende og hcg-støtte i rugeperioden. Dette ga oss flere egg med veldig god kvalitet. Veldig god oppfølging fra klinikken, og svarer alltid veldig raskt på mail. 

Ønsker dere lykke til videre, og håper dere får oppfylt ønsket deres om barn! Stor klem <3

Skrevet
9 timer siden, inchi skrev:

Hei! Kan absolutt anbefale Maigaard! Har kun gode ord å si om den klinikken. Vi har fått 2 barn etter å ha vært der. 1. forsøk ble negativt, men vi fikk 2 egg på frys. 2. forsøk ble positivt og vi fikk også 1 egg på frys. 9 mnd etter at jenta vår ble født, ble jeg gravid med ett av fryseeggene.

Før dette hadde vi hatt 4 forsøk i det offentlige i Norge (1 avbrutt forsøk). Veldig få egg på alle forsøkene, og aldri egg på frys. Ble gravid på ene forsøket med tvilinger, men mistet i uke 12. Etter det avbrutte forsøket fikk vi beskjed om at det egentlig ikke var vits i å prøve flere ganger, pga dårlig eggkvalitet, og ble anbefalt å se på andre muligheter. Vi nektet å gi opp og kontaktet Maigaard, noe vi er utrolig glade for i dag. 

Alle som jobber på Maigaard er fantastiske. Legen satt seg grundig inn i våre tidligere forsøk og hadde en klar formening om hva som burde endres mtp. medisiner osv. Problemet vårt var tydeligvis at eggene mine hadde litt hardere skall enn normalt, og at eggene hadde blitt hentet ut for tidlig på alle våre tidligere forsøk. Oppskriften som fungerte for oss var kombinasjonen av andre medisiner, lengre stimulering, embryoskop (som følger med utviklingen av embryoene), assisted hatching, prednisolon, blodfortynnende og hcg-støtte i rugeperioden. Dette ga oss flere egg med veldig god kvalitet. Veldig god oppfølging fra klinikken, og svarer alltid veldig raskt på mail. 

Ønsker dere lykke til videre, og håper dere får oppfylt ønsket deres om barn! Stor klem <3

Dette høres som meg og vår historie, bare at vi som sagt gikk fra offentlig til privat her i Norge. 

Jeg fikk også andre medisiner (bla Prednisolon og hcgstøtte i rugeperioden), bedre egg, egg på frys osv. 

Har to barn. Et på 2 år (ferskforsøk) og et på 6 mnd (fryseforsøk). 

Hilsen første anonym. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres som meg og vår historie, bare at vi som sagt gikk fra offentlig til privat her i Norge. 

Jeg fikk også andre medisiner (bla Prednisolon og hcgstøtte i rugeperioden), bedre egg, egg på frys osv. 

Har to barn. Et på 2 år (ferskforsøk) og et på 6 mnd (fryseforsøk). 

Hilsen første anonym. 

Så bra at dere også lykkes! Vi vurderte også Hausken, fikk et veldig godt inntrykk etter mailkorrespondanse med de. Vi valgte Danmark siden assisted hatching ikke blir benyttet i Norge. Det er iallefall en helt annen opplevelse privat enn offentlig, så jeg tror nok ikke at det spiller så mye hvilken privat klinikk som benyttes, så lenge man går for en av de anerkjente klinikkene. 

Skrevet

Jeg bruker Maigaard. Har foreløpig ikke blitt gravid, men er fornøyd med klinikken. Likevel ville nok jeg ha valgt en norsk klinikk om jeg kunne (jeg er enslig,så jeg må ut av landet).Ikke fordi det er noe galt med Maigaard, men fordi avstanden er et ekstra stressmoment i prosessen. Man er langt unna klinikken i medisineringsfasen, og går til kontroller hos leger hjemme i Norge. Noen steder i Norge har Maigaard gynekologer som de sammarbeider med, men ikke over alt. Jeg har måttet finne meg en privat gynekolog selv, som følger opp undersøkelsene her hjemme. Billetter, hotellovernating og slikt må organiseres på kort varsel, fordi resultatene av målinger bestemmer når man skal møte hos klinikken. Det kan også være en utfordring å få dette til å fungere i forhold til jobb. Derfor ville jeg heller valgt privat i Norge hvis det var en mulighet, men det har ingenting med Maigaard å gjøre. Jeg har blitt behandlet veldig bra på klinikken, føler meg godt ivaretatt og har absolutt ingen samlebåndsopplevelse.   

Anonymkode: dac89...8d5

Skrevet

Vi var på Ciconia i Århus, etter flere mislykkede forsøk i København. Min norske gynekolog var tydelig på at forsøkene ville blitt avbrutt i Norge, men overlegen på Ciconia gutset og lot meg bli stimulert lenger enn normalt. Fikk også assisted hatching, som ikke tilbys i Norge.

Resultat er snart fire år.

Anonymkode: a8e58...ad9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...