Gå til innhold

Baby som nærmer seg 4mnd, når begynne prøve?

Anbefalte innlegg

Jeg fullammer jo og har ikke fått mensen. Kan jeg likevel begynne å lete etter en EL eller er det ikke vits?

Ønsker virkelig at disse to siste blir tette, hvis ikke er lille gull som ligger i armene mine nå sistemann.

Anonymkode: db1f7...c6d

Fortsetter under...

Hvorfor blir lille din siste om du ikke blir raskt gravid igjen?

Det kommer helt an på. Selv blir jeg ikke gravid før jeg har hatt mensen etter fødsel selv om jeg treffer eggløsningen.

Dette fordi fasen mellom eggløsning og mens er litt ustabil. Men blir greit gravid ellers. Ble gravid på første pp etter første mens etter fødsel. Jeg fikk eggløsning med en gang (4-5dager) etter at vi startet med fast føde, og gravid måneden etter.

Begynn å let, plutselig så er den der. Vil gjerne legge til at hormoner i ubalanse kan gi falskt utslag på tester, så kansje greit å få mensen først?

Anonymkode: 37146...486

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor blir lille din siste om du ikke blir raskt gravid igjen?

Det kommer helt an på. Selv blir jeg ikke gravid før jeg har hatt mensen etter fødsel selv om jeg treffer eggløsningen.

Dette fordi fasen mellom eggløsning og mens er litt ustabil. Men blir greit gravid ellers. Ble gravid på første pp etter første mens etter fødsel. Jeg fikk eggløsning med en gang (4-5dager) etter at vi startet med fast føde, og gravid måneden etter.

Begynn å let, plutselig så er den der. Vil gjerne legge til at hormoner i ubalanse kan gi falskt utslag på tester, så kansje greit å få mensen først?

Tusen takk for godt svar :-) vi har allerede 4barn (han har et fra før) og vi ønsker oss et siste. Begge to. Men jeg kommer ikke til å prøve å prøve, klaffer det ikke innen 1-1,5år så sier vi stopp (det er vi enige om). Min ektemann er eldre enn meg og vi ønsker ikke et barn som begynner på skolen når pappa er i 50-årene. 

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for godt svar :-) vi har allerede 4barn (han har et fra før) og vi ønsker oss et siste. Begge to. Men jeg kommer ikke til å prøve å prøve, klaffer det ikke innen 1-1,5år så sier vi stopp (det er vi enige om). Min ektemann er eldre enn meg og vi ønsker ikke et barn som begynner på skolen når pappa er i 50-årene. 

Så koselig :) har selv 4 barn og planlegger flere.

Skjønner, men det tror jeg absolutt dere kan få til. Det aller vanligste er å få igjen mensen rundt 6 mnd etter fødsel, selv om det er variasjoner her. Ville ikke kuttet fullammingen for å få mensen heller, men det er helt opp til deg :)

Selv synes jeg det kan være greit å ta temperaturen. Det kan brukes til å lage barn og til å unngå det.

Google det gjerne om du ikke har info om det fra før av :)

Du rekker siste mann skal du se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...