Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #1 Skrevet 26. august 2017 Kjipt! Noen med erfaringer? Anonymkode: 6f7d1...80b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #2 Skrevet 26. august 2017 Er du operert? Anonymkode: b9eea...b2b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #3 Skrevet 26. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er du operert? Anonymkode: b9eea...b2b For prolaps i ruggen ja... Anonymkode: 6f7d1...80b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #4 Skrevet 26. august 2017 Når du sier anal inkontinens, mener du da at du er inkontinent for avføring? Kontakt legen! Anonymkode: e57c8...e89
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #5 Skrevet 26. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Når du sier anal inkontinens, mener du da at du er inkontinent for avføring? Kontakt legen! Anonymkode: e57c8...e89 Jepp. Jeg har kontakt med overlegen og han vet det er noe galt med endetarmfunksjonen min, men ril nå har jeg gått på så mye smertestillende at avføringen har vært knallhard. Nå begynner konsistensen å endre seg og jeg ble overrasket i dag. Heldigvis rakk jeg inn på toalettet. Litt usikker på om det er noe poeng å ringe sykehuset i kveld, men ser ann og ringer def på mandag! Anonymkode: 6f7d1...80b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #6 Skrevet 26. august 2017 Få deg time så snart som mulig så du får utstyr for å hjelpe deg slik at du ikke opplever uhell, og deretter må du nok ha en operasjon etterhvert Anonymkode: 3adce...9d4
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #7 Skrevet 26. august 2017 Jeg tror du har fått Cauda equina syndrom. Hadde du problemer med blæren også før operasjon? Hvilke symptomer hadde du før operasjonen. Har du fått følelsestap/nerveskader? Anonymkode: f5a23...b1b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #8 Skrevet 26. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror du har fått Cauda equina syndrom. Hadde du problemer med blæren også før operasjon? Hvilke symptomer hadde du før operasjonen. Har du fått følelsestap/nerveskader? Anonymkode: f5a23...b1b Nedsatt kontroll over tarm var en av grunnene til at det ble operasjon. Jeg hadde urinlekkasje for en stund siden og ble lagt inn, men fikk tilbake kontroll og skrevet ut. Så mistet jeg kontroll over anal veldig sakte. Plutselig null kontroll over muskulatur, men altså så opstipert at det var vanskelig å vite omfang. Det er 10 dager siden operasjon og jeg har seponert medisiner og i dag er første dag med normal konsistens på avføring og opplevelse av lite kontroll. Ganske fortvilet her nå... Anonymkode: 6f7d1...80b
amandine Skrevet 27. august 2017 #9 Skrevet 27. august 2017 Jeg kan ikke annet enn å sende deg en klem og ønske lykke til.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #10 Skrevet 27. august 2017 10 minutter siden, amandine skrev: Jeg kan ikke annet enn å sende deg en klem og ønske lykke til. Takk! 😘 Anonymkode: 6f7d1...80b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #11 Skrevet 27. august 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Nedsatt kontroll over tarm var en av grunnene til at det ble operasjon. Jeg hadde urinlekkasje for en stund siden og ble lagt inn, men fikk tilbake kontroll og skrevet ut. Så mistet jeg kontroll over anal veldig sakte. Plutselig null kontroll over muskulatur, men altså så opstipert at det var vanskelig å vite omfang. Det er 10 dager siden operasjon og jeg har seponert medisiner og i dag er første dag med normal konsistens på avføring og opplevelse av lite kontroll. Ganske fortvilet her nå... Anonymkode: 6f7d1...80b Du må lese om Cauda Equina Syndrom. Jeg har det. Jeg klarte ikke å tisse og ble liggende flere dager på sykehus før de opererte. Men da var skadene allerede skjedd. Jeg har ødelagt blære. Og ingen følelse i bein og underliv. Ikke analinkontinent. Men skjønner det sånn at skadene kommer an på hvor prolapsen var. Min var S1-L5. Jeg har en pasienterstatningssak gående. Legene sa til meg at hadde jeg vært operert noen timer senere hadde jeg vært lam... Veldig skremmende saker. Anbefaler deg å lese så mye du kan om CES. Og be om utskrift av alle journaler. Når "røde flagg" symptomer opptrer må man opereres innen timer for å unngå permanente skader. Gå til erstatningssak hvis du hadde "røde flagg" og ikke ble haste operert. CES er det mest alvorlige innen ryggkirurgi. Anonymkode: f5a23...b1b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #12 Skrevet 27. august 2017 Hi, må legge til at jeg ikke engang fikk vite jeg hadde CES før jeg så på journalene mine. Var hos en urulog som fortalte meg det og hvor alvorlig dette var. Han sa jeg måtte gå til sak. På sykehuset der jeg ble operert ble det dysset ned, og jeg ble fortalt at jeg ville få tilbake følelser og blærefunksjon snart. Det stemmer ikke. Nå er det 1,5 år siden og blæren og nervene er permanent skadet. Anonymkode: f5a23...b1b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #13 Skrevet 27. august 2017 Prolaps som fører til lammelser skal opereres innen 48 timer for å unngå permanente nerveskader! Jeg har selv måttet mase på operasjon, det er for lite kunnskap om dette! Anonymkode: d8a42...b4e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #14 Skrevet 27. august 2017 Nei, innen 24 timer! Jeg har varig nedsatt kraft fra hofte og ned på ei side samt dropfot. Blei operert etter 23-24 timer, og det var for seint. Anonymkode: a4b63...b56
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #15 Skrevet 27. august 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, innen 24 timer! Jeg har varig nedsatt kraft fra hofte og ned på ei side samt dropfot. Blei operert etter 23-24 timer, og det var for seint. Anonymkode: a4b63...b56 Mulig det, men jeg tror ikke den grensen er så absolutt. Jeg ble operert etter ca 3 døgn og fikk ingen varige nerveskader. Hadde eget treningsprogram for å trene opp nervefunksjonen umiddelbart etter operasjonen. Anonymkode: d8a42...b4e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #16 Skrevet 27. august 2017 24 timer gjelder akutte lammelser. Anonymkode: a4b63...b56
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #17 Skrevet 27. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: 24 timer gjelder akutte lammelser. Anonymkode: a4b63...b56 Ja det var akutte lammelser jeg snakket om. Det er jo det denne tråden handler om. Anonymkode: d8a42...b4e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #18 Skrevet 27. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja det var akutte lammelser jeg snakket om. Det er jo det denne tråden handler om. Anonymkode: d8a42...b4e Nei, ikke egentlig. Denne tråden handler om delvis lammelse av endetarm og inkontinens, ikke noe som er oppstått akutt i forbindelse med en prolaps, men i etterkant etter operasjonen. Anonymkode: e57c8...e89
Anonym bruker Skrevet 27. august 2017 #19 Skrevet 27. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, ikke egentlig. Denne tråden handler om delvis lammelse av endetarm og inkontinens, ikke noe som er oppstått akutt i forbindelse med en prolaps, men i etterkant etter operasjonen. Anonymkode: e57c8...e89 Det stemmer. Det som gjør det så vanskelig er at lammelse av endetarm kom gradvis, så jeg forsto ikke alvoret selv. Da jeg forsto det og sa i fra til lege der jeg var, fikk jeg beskjed om å oppsøke fastlegen. Det gikk noen dager før jeg fikk time og enda noen dager før jeg fikk kontakt med sykehuset og det ble operasjon. Hvem skulle jeg da søkt erstatning hos? Jeg prøver å ta det pent, men innser at jeg kanskje må leve med det for alltid... Anonymkode: 6f7d1...80b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå