Gå til innhold

Utbrent, utmattet, deprimert, ME ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg faktisk å bli bekymret for min egen helse.

Startet dagen med ganske god energi, aktivitet med barna, godt vær og humør.

Så skjer en liten bagatell og  jeg bryter sammen (er alene) og får et gråteanfall, etterfulgt av total utmattelse. Verk i kroppen -og deprimert /trist. 

Jeg har i noen år levd med mye angst pga et rusavhengig barn. Har viklet meg inn i hennes økonomi - og gjort mye "feil".

Får hjelp for dette, så nå går det ganske grelt egentlig. Jeg klarer på et vis å leve med dette.

Jobber 100% og prøver å fungere, men har en del opp -og nedturer, men denne fysiske utmattelsen har ikke vært så ille som nå.

noen med erfaringer som dere vil dele? 

Anonymkode: d2f38...587

Skrevet

Jeg har akkurat blitt sykemeldt fordi legen mener jeg er utbrent. Har en følelse i kroppen som om jeg er konstant forkjølet. Feberfølelse, muskelverk, hjertebank, skjelvinger, "båt-følelse", hodepine, mister konsentrasjonen, klarer verken å organisere meg eller ta beslutninger, glemmer, lemus på øyet, kvalme, tåkesyn, piping i ørene og en følelse av tristhet og amperhet.

Alt dette har ikke kommet på en gang, men bygd seg opp over omlag 1års tid. Var hos legen i forrige uke. Hun tok også mange blodprøver så det kan være at det er noe annet, men mest sannsynlig så har jeg møtt veggen.

Anonymkode: 7fe9b...4b6

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har akkurat blitt sykemeldt fordi legen mener jeg er utbrent. Har en følelse i kroppen som om jeg er konstant forkjølet. Feberfølelse, muskelverk, hjertebank, skjelvinger, "båt-følelse", hodepine, mister konsentrasjonen, klarer verken å organisere meg eller ta beslutninger, glemmer, lemus på øyet, kvalme, tåkesyn, piping i ørene og en følelse av tristhet og amperhet.

Alt dette har ikke kommet på en gang, men bygd seg opp over omlag 1års tid. Var hos legen i forrige uke. Hun tok også mange blodprøver så det kan være at det er noe annet, men mest sannsynlig så har jeg møtt veggen.

Jeg har faktisk mange av de samme symptomene, mest ille er mangel på konsentrasjon og greier ikke å ta beslutninger, blir helt utmattet når jeg må gjøre vurderinger og beslutte noe. (Del av jobben min)

Har også piping i ørene, kalde hender, feberfølelse og et unormalt høyt søvnbehov. Kan sove 12-14 timer i strekk. Har sterke humørsvingninger og er nedstemt, gråter nesten hver dag. 

Skal gå til legen mandag.

God bedring til deg 💕

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har faktisk mange av de samme symptomene, mest ille er mangel på konsentrasjon og greier ikke å ta beslutninger, blir helt utmattet når jeg må gjøre vurderinger og beslutte noe. (Del av jobben min)

Har også piping i ørene, kalde hender, feberfølelse og et unormalt høyt søvnbehov. Kan sove 12-14 timer i strekk. Har sterke humørsvingninger og er nedstemt, gråter nesten hver dag. 

Skal gå til legen mandag.

God bedring til deg 💕

Kom deg til legen :hjerte:

Det satt langt inne og gå til legen. Man vil jo tro at det skal gå over, men når det ikke gjør det og bare blir verre så er man i trøbbel.

God bedring :)!!!

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kom deg til legen :hjerte:

Det satt langt inne og gå til legen. Man vil jo tro at det skal gå over, men når det ikke gjør det og bare blir verre så er man i trøbbel.

God bedring :)!!!

Takk 💕

Hører jo om mennesker som er sykemeldt over lang lang tid pga utbrenthet. Har ærlig talt lurt litt, kan det være så ille?

men skjønner nå at man ikke skal kjøre på og ignorere symptomer, bedre og roe ned før det blir riktig ille.

Skrevet

Jeg har det akkurat det samme. Jeg har heldig behov for søvn, men dette lar seg ikke gjør da jeg har to små barn på under 2 år. Jeg har aldri vært så sliten i mitt liv som

nå.. ingen som kan avlaste meg heller!! Jeg har også slike symptomer som deg, piping i øret, "feber" hjertebank, varm og kald om hverandre, ofte kvalm pga jeg orker å spise lite, kjempe trøtt, svimmel, hodepine...generelt slapp og 0 energi.. 

Anonymkode: 473a1...e41

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det akkurat det samme. Jeg har heldig behov for søvn, men dette lar seg ikke gjør da jeg har to små barn på under 2 år. Jeg har aldri vært så sliten i mitt liv som

nå.. ingen som kan avlaste meg heller!! Jeg har også slike symptomer som deg, piping i øret, "feber" hjertebank, varm og kald om hverandre, ofte kvalm pga jeg orker å spise lite, kjempe trøtt, svimmel, hodepine...generelt slapp og 0 energi.. 

Anonymkode: 473a1...e41

Høres veldig situasjonsbetinget ut for deg?

Ikke rart du er sliten hvis du er alene med 2 barn under 2 år. 

Du burde virkelig fått litt avlastning, sovet ut, pleid deg ..ingen ? Familie, venner ?

Du har jo ikke mulighet til å bli sykemeldt fra motsansvaret ;)

Håper du får litt hjelp og støtte.

💕Hi

Skrevet

Det å få en ME diagnose er en lang prosess hvor alt annet må utelukkes, og heldigvis er det få av de som har en slik periode som du har nå som faktisk har ME.

Jeg har ME, og har vært syk i snart 9 år.

Får virkelig håpe, for din skyld, at du bare har møtt veggen. Da blir man jo sakte men sikkert frisk igjen når man bare får tilbake balansen og kontrollen i livet sitt.

Uansett bør du komme deg til lege, starte den jobben med å komme ovenpå igjen. Første steg er lege for å sjekke at alt er på stell fysisk, vitaminer, stoffskifte osv, så er det hodet som må på plass. Forventninger, krav, gjennomføring, det er så mye man må ha kontroll på i hodet og kanskje trenger du noen å snakke med for å få alt på riktig plass.

Anonymkode: 00007...818

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det å få en ME diagnose er en lang prosess hvor alt annet må utelukkes, og heldigvis er det få av de som har en slik periode som du har nå som faktisk har ME.

Jeg har ME, og har vært syk i snart 9 år.

Får virkelig håpe, for din skyld, at du bare har møtt veggen. Da blir man jo sakte men sikkert frisk igjen når man bare får tilbake balansen og kontrollen i livet sitt.

Uansett bør du komme deg til lege, starte den jobben med å komme ovenpå igjen. Første steg er lege for å sjekke at alt er på stell fysisk, vitaminer, stoffskifte osv, så er det hodet som må på plass. Forventninger, krav, gjennomføring, det er så mye man må ha kontroll på i hodet og kanskje trenger du noen å snakke med for å få alt på riktig plass.

Anonymkode: 00007...818

Klem til deg 💕

Vet at ME er en fæl diagnose å få. 

Skrevet

Jeg ble sykemeldt med de symptomene, og diagnosen min var moderat depresjon. I ettertid er den endret til ptsd. Nå har jeg vært sykemeldt i tre år. Føler jeg har gått rundt ganske så konstant utmattet. Nå endelig begynner jeg å se en liten bedring. 

Anonymkode: e1429...47b

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble sykemeldt med de symptomene, og diagnosen min var moderat depresjon. I ettertid er den endret til ptsd. Nå har jeg vært sykemeldt i tre år. Føler jeg har gått rundt ganske så konstant utmattet. Nå endelig begynner jeg å se en liten bedring. 

Anonymkode: e1429...47b

Oi, håper du blir bra igjen.

Skrevet

I dag så er kroppen som bly og jeg greier nesten ikke gå. 

I morgen skal jeg til lege 😌

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I dag så er kroppen som bly og jeg greier nesten ikke gå. 

I morgen skal jeg til lege 😌

Det var HI 

Skrevet
På ‎26‎.‎08‎.‎2017 den 17.05, Anonym bruker skrev:

Nå begynner jeg faktisk å bli bekymret for min egen helse.

Startet dagen med ganske god energi, aktivitet med barna, godt vær og humør.

Så skjer en liten bagatell og  jeg bryter sammen (er alene) og får et gråteanfall, etterfulgt av total utmattelse. Verk i kroppen -og deprimert /trist. 

Jeg har i noen år levd med mye angst pga et rusavhengig barn. Har viklet meg inn i hennes økonomi - og gjort mye "feil".

Får hjelp for dette, så nå går det ganske grelt egentlig. Jeg klarer på et vis å leve med dette.

Jobber 100% og prøver å fungere, men har en del opp -og nedturer, men denne fysiske utmattelsen har ikke vært så ille som nå.

noen med erfaringer som dere vil dele? 

Høres ut som utbrenthet.

Anonymkode: 1508c...007

Skrevet

Umulig å si for oss hva som feiler deg, men når jeg fikk me var jeg aldri i tvil om jeg var deprimert eller ikke. Jeg hadde alt i livet, men plutselig en dag *pang* jeg hadde en følelse av ikke ha ben selv om de bar meg, jeg hadde smerter som utløste behov for paralgin forte og de hjalp ikke (jeg har aldri tatt mye medikamenter før), huet var som bly, jeg fant ikke riktige ord, jeg kastet opp av minste anstrengelse osv osv

Anonymkode: cd201...29b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...