Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #1 Skrevet 26. august 2017 Vi er ikke på samme avdeling, men møtes jo gjerne i kantina eller andre plasser siden det er samme bygg. Jeg ønsker ikke å hilse på vedkommende å det virker som personen selv ikke skjønner det da hun prøver å ta kontakt med meg på noe vis. Har mest lyst å sparke vedkommende i leggen når det er mest pågående, men kan jo såklart ikke gjøre det. Har også blokkert vedkommende på facebook for å ikke kunne ta kontakt med meg. Men nå kjenner jeg frustrasjonen over at personen ikke respekterer meg fordi jeg ikke ønsker kontakt. Noen som har et godt råd før jeg må trå til med andre tiltak? Anonymkode: 7e8b3...b79
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #2 Skrevet 26. august 2017 Jeg blir litt nysgjerrig på hva hun har gjort siden du absolutt ikke kan ha noe med henne å gjøre? Det er jo vanlig med en vanlig hyggelig tone, litt småprat og et smil, selv med de kollegaene man ikke har noe særlig til felles med, så da må hun ha gjort noe grusomt mot deg eller en av dine da? Om det er sånn at hun har gjort noe du ikke kan tilgi så må du nesten være direkte, si det til henne. "Hei, det du gjorte bla. bla. bla er noe jeg virkelig ikke klarer å legge bak meg, jeg kan ikke tilgi deg for det. Så jeg håper du kan respektere at jeg ikke ønsker noen kontakt med deg, finn noen andre å skravle med" Anonymkode: 7fb0e...c80
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #3 Skrevet 26. august 2017 Du kan oppføre deg som et voksent menneske, og si hei på de arenaene dere må møtes og forholde deg til personen på et profesjonelt nivå når du er pålagt det (på jobben). Ellers bare snakke sammen på et platonisk nivå. Hvis ikke du klarer dette, og heller er så barnslig at du vil forsure et arbeidsmiljø så foreslår jeg at du bytter arbeidsplass. Anonymkode: 7e81f...215
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #4 Skrevet 26. august 2017 Det hun har gjort deg er vel uansett ikke så ille siden hun selv ikke forstår hvorfor du ikke vil ha kontakt? Anbefaler deg å vise normal folkeskikk og oppføre deg som et voksent menneske. Anonymkode: 72b8e...c6f
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #5 Skrevet 26. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir litt nysgjerrig på hva hun har gjort siden du absolutt ikke kan ha noe med henne å gjøre? Det er jo vanlig med en vanlig hyggelig tone, litt småprat og et smil, selv med de kollegaene man ikke har noe særlig til felles med, så da må hun ha gjort noe grusomt mot deg eller en av dine da? Om det er sånn at hun har gjort noe du ikke kan tilgi så må du nesten være direkte, si det til henne. "Hei, det du gjorte bla. bla. bla er noe jeg virkelig ikke klarer å legge bak meg, jeg kan ikke tilgi deg for det. Så jeg håper du kan respektere at jeg ikke ønsker noen kontakt med deg, finn noen andre å skravle med" Anonymkode: 7fb0e...c80 Hun har blant annet brutt taushetsplikten når det gjelder hennes tidligere jobb og det har med min familie å gjøre. Har ikke noe usnakket med vedkommende, men føler hun har krenket min familie så har derfor ikke noe å si til henne. Jeg har til nå ikke opplevd noen situasjoner der noen andre kollegaer har fanget opp at jeg ikke er på talefot med personen, men det vil jo naturligvis komme. Anonymkode: 7e8b3...b79
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #6 Skrevet 26. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hun har blant annet brutt taushetsplikten når det gjelder hennes tidligere jobb og det har med min familie å gjøre. Har ikke noe usnakket med vedkommende, men føler hun har krenket min familie så har derfor ikke noe å si til henne. Jeg har til nå ikke opplevd noen situasjoner der noen andre kollegaer har fanget opp at jeg ikke er på talefot med personen, men det vil jo naturligvis komme. Anonymkode: 7e8b3...b79 Det er selvfølgelig ikke greit. men nå er dere kollegaer og du har et medansvar for arbeidsmiljøet. Å stenge ute en nyansatt er mobbing og kan fort bli en personalsak. Skill mellom jobb og privatliv og vær profesjonell. Anonymkode: 72b8e...c6f
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #7 Skrevet 26. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hun har blant annet brutt taushetsplikten når det gjelder hennes tidligere jobb og det har med min familie å gjøre. Har ikke noe usnakket med vedkommende, men føler hun har krenket min familie så har derfor ikke noe å si til henne. Jeg har til nå ikke opplevd noen situasjoner der noen andre kollegaer har fanget opp at jeg ikke er på talefot med personen, men det vil jo naturligvis komme. Anonymkode: 7e8b3...b79 Bli voksen! Enten så er du platonisk høflig med vedkommene, og/eller så må du ta et "oppgjør" med henne og fortelle hva du mener om det hun har gjort -da blir det nok naturlig kjølig etterpå uansett. Å føle seg krenket...herregud er du 14år eller?! Hev deg over det, ta ett oppgjør eller bytt jobb. Anonymkode: 7e81f...215
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #8 Skrevet 26. august 2017 Bli voksen ja! Du oppfører deg som en 2 åring i trassalderen! Selvsagt skal du si hei når dere møter hverandre! Anonymkode: b1054...eaf
sug lut Skrevet 26. august 2017 #9 Skrevet 26. august 2017 Voks opp. Arbeidslivet handler ikke om hva du føler.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #10 Skrevet 26. august 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har blant annet brutt taushetsplikten når det gjelder hennes tidligere jobb og det har med min familie å gjøre. Har ikke noe usnakket med vedkommende, men føler hun har krenket min familie så har derfor ikke noe å si til henne. Jeg har til nå ikke opplevd noen situasjoner der noen andre kollegaer har fanget opp at jeg ikke er på talefot med personen, men det vil jo naturligvis komme. Anonymkode: 7e8b3...b79 Duu har trøbbel i vente hvis du fortsetter med den oppførselen der Anonymkode: 63508...bb4
Himmel og hav Skrevet 26. august 2017 #11 Skrevet 26. august 2017 Så fordi hun har gjort noe mot en eller annen i din familie, så vil du ikke en gang hilse på henne i kantina? Oj...altså. Ta deg sammen. Dere trenger ikke bli bestevenner, men å nekte å si hei til noen er så barnslig at jeg mangler ord. Jeg synes ikke du skal ta ord som "respekt" i din munn så lenge du oppfører deg på denne måten. Om det skal være noe oppgjør, så får det være mellom den hun har gjort noe galt overfor og henne. Du bør ikke gå rundt og være krenket på vegne av noen. Det vil bli lagt merke til etterhvert, og det vil du ikke komme godt ut fra.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #12 Skrevet 26. august 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har blant annet brutt taushetsplikten når det gjelder hennes tidligere jobb og det har med min familie å gjøre. Har ikke noe usnakket med vedkommende, men føler hun har krenket min familie så har derfor ikke noe å si til henne. Jeg har til nå ikke opplevd noen situasjoner der noen andre kollegaer har fanget opp at jeg ikke er på talefot med personen, men det vil jo naturligvis komme. Anonymkode: 7e8b3...b79 Da håper jeg dere meldte henne for brudd på taushetsplikten og at hennes nye arbeidsgiver er klar over hva hun har gjort. Om ikke får du oppføre deg og klistre på deg et falskt smil og si hei, høfflig og holde det proffesjonelt. Du trenger ikke bli besteveninne med henne. Anonymkode: 95084...2af
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #13 Skrevet 26. august 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da håper jeg dere meldte henne for brudd på taushetsplikten og at hennes nye arbeidsgiver er klar over hva hun har gjort. Om ikke får du oppføre deg og klistre på deg et falskt smil og si hei, høfflig og holde det proffesjonelt. Du trenger ikke bli besteveninne med henne. Anonymkode: 95084...2af Det ble personalsak og hun fikk ikke fortsette i stillingen naturligvis. Men jeg får vel hilse da men kun når jeg føler det er naturlig, trenger jo ikke si Hei når jeg møter henne face too face liksom. Anonymkode: 7e8b3...b79
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #14 Skrevet 26. august 2017 Wow...bare wow. Du må bare rope "jeg vil ikke være venner din dumming!". Det gjør de i barnehagen i hvert fall. Så har dere forhåpentligvis en voksen som kan hjelpe dere Anonymkode: a28e1...c30
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #15 Skrevet 26. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Bli voksen! Enten så er du platonisk høflig med vedkommene, og/eller så må du ta et "oppgjør" med henne og fortelle hva du mener om det hun har gjort -da blir det nok naturlig kjølig etterpå uansett. Å føle seg krenket...herregud er du 14år eller?! Hev deg over det, ta ett oppgjør eller bytt jobb. Anonymkode: 7e81f...215 Platonisk høflig? Hva mener du med det? Platonisk betyr så vidt jeg vet ikke-seksuell? Anonymkode: a87ae...fc5
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #16 Skrevet 26. august 2017 Har samme problem med en mor på skolen. Jeg sier pent hei når hun sier hei først og går deretter bare videre. Almindelig høflighet som jeg opprettholder for å holde klassemiljøet på et ok nivå. Ettersom dere jobber sammen er det enda mer viktig at du viser almindelig høflighet. Ingen som sier du må spise lunsj med henne eller stå og små prate. Om du fortsetter med den oppførselen du har tidligere er det veldig sansynlig at du vil kunne få en personalsak på deg ifh mobbing. Er du tøft nok sier du fra til henne hva ditt problem er evt tar det opp med din leder slik hun er klar over situasjonen. Ta deg sammen og vis deg som voksen Anonymkode: 44d2d...aad
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #17 Skrevet 26. august 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi er ikke på samme avdeling, men møtes jo gjerne i kantina eller andre plasser siden det er samme bygg. Jeg ønsker ikke å hilse på vedkommende å det virker som personen selv ikke skjønner det da hun prøver å ta kontakt med meg på noe vis. Har mest lyst å sparke vedkommende i leggen når det er mest pågående, men kan jo såklart ikke gjøre det. Har også blokkert vedkommende på facebook for å ikke kunne ta kontakt med meg. Men nå kjenner jeg frustrasjonen over at personen ikke respekterer meg fordi jeg ikke ønsker kontakt. Noen som har et godt råd før jeg må trå til med andre tiltak? Anonymkode: 7e8b3...b79 Gud bedre! Hva med å begynne å oppføre deg som et normalt anstendig menneske og hilse? Anonymkode: e1280...303
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #18 Skrevet 26. august 2017 Regner med at dere er helsepersonell? I så fall er det et ganske alvorlig lovbrudd hun har begått når hun brøt taushetsplikten. Og om den personen det gikk utover er en person som står deg nær, så forstår jeg veldig godt at du føler som du gjør, Hi. Brudd på taushetsplikt kan få ganske store følger for den som utsettes for det. Jeg synes du skal snakke direkte til henne. Si til henne at du synes dere begge to skal være profesjonelle på jobb og hilse på hverandre for høflighets skyld. Men utover det ønsker du ikke å ha noe med henne å gjøre og du ønsker ikke å drive noen form for small-talk med henne. Fortell henne at hun vet utmerket godt hva som ligger bak dette, at du ikke aksepterer hva hun gjorde da hun brøt taushetsplikten. Jeg tror jeg hadde sagt at jeg er forbauset over at hun igjen jobber i en jobb som krever taushetsplikt etter at hun har gjort som hun har gjort, men at du regner med at hun har vært åpen med arbeidsgiver og har lært og ikke kommer til å gjøre noe lignende igjen. Si til henne at utover normal høflighet og det som ev. kreves profesjonelt på jobb ønsker du at hun ikke skal ta kontakt med deg. Anonymkode: 24e06...72c
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #19 Skrevet 26. august 2017 Dette er åpenbart en sak som er avklart og ferdig HI, det du bedriver her er mobbing. "Har lyst til å sparke henne i leggen"..! Håper nesten du du får sparken. Anonymkode: e1280...303
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #20 Skrevet 26. august 2017 Sørg for at de mest pratsomme på jobben din får vite hva hun har gjort, eller tips ledelsen. Da forsvinner hun nok ganske raskt. Anonymkode: 3447f...a1a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #21 Skrevet 26. august 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sørg for at de mest pratsomme på jobben din får vite hva hun har gjort, eller tips ledelsen. Da forsvinner hun nok ganske raskt. Anonymkode: 3447f...a1a Veldig dårlig råd å anbefale Hi om å sladre om hva denne kollegaen har gjort tidligere - i verste fall vil det gå utover Hi, ikke hun som har begått lovbrudd tidligere. Å tipse ledelsen kan forsvares, der kan HI si at hun er forundret over å se at denne damen igjen jobber i en stilling som krever taushetsplikt siden hun tidligere har mistet jobben fordi hun har brutt den. Gjøres det på en ordentlig måte kan det være greit. Men også der risikerer Hi at det blir hun som "varsler" som må svi for det - spesielt om den andre dama har vært ærlig med ledelsen før hun ble ansatt, eller de vet om det fra før. Anonymkode: 24e06...72c
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #22 Skrevet 26. august 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sørg for at de mest pratsomme på jobben din får vite hva hun har gjort, eller tips ledelsen. Da forsvinner hun nok ganske raskt. Anonymkode: 3447f...a1a Hvis det HI skriver stemmer, så vet ledelsen naturligvis hva som har skjedd. Det du beskriver er mobbing. Vil du være en mobber og lære barna dine slik atferd? Anonymkode: e1280...303
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #23 Skrevet 26. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis det HI skriver stemmer, så vet ledelsen naturligvis hva som har skjedd. Det du beskriver er mobbing. Vil du være en mobber og lære barna dine slik atferd? Anonymkode: e1280...303 Hvis man skal lage omelett må man knuse noen egg. Det er ikke mobbing å straffe de som har gjort noe galt. Anonymkode: 3447f...a1a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #24 Skrevet 26. august 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis man skal lage omelett må man knuse noen egg. Det er ikke mobbing å straffe de som har gjort noe galt. Anonymkode: 3447f...a1a Så da skal folk aldri få noen ny sjangs? Anonymkode: 63508...bb4
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #25 Skrevet 26. august 2017 8 minutes ago, Anonym bruker said: Hvis man skal lage omelett må man knuse noen egg. Det er ikke mobbing å straffe de som har gjort noe galt. Anonymkode: 3447f...a1a Det er derfor hun mistet jobben skriver jo hi.. Hun er blitt vurdert og har ikke mistet lisens som helsepersonell. Anonymkode: a28e1...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå