Gå til innhold

Hvilken drikkeflaske til skolebarn (som ikke lekker!)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips her! Han drikker mye vann på skolen så det må være en som er lett å drikke av. Og en som ikke lekker! 

Anonymkode: ad73e...699

Fortsetter under...

Skrevet

De nye til Beckmann lekker ikke, du må plukke de fra hverandre for vask, men du får ihvertfall vasket de skikkelig.

https://beckmann.no/produktkategori/barn/1-klasse/?filter_produkttype=drikkeflaske-og-matboks&query_type_produkttype=or

Vi er også fornøyd med disse fra contigo (de uten sugerør)

https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/annet/CONTIGO26121/contigo-swish-drikkeflaske-contigo26121-bla

Anonymkode: 7005d...eb2

Skrevet

Her bruker barna Contigo uten sugerør. 

Anonymkode: a8aa1...98b

Skrevet

Her foretrekker ungene imsdalflaskene. De går i barnehage og klarer å bruke dem uten å søle, så da klarer kanskje et skolebarn også det?

Anonymkode: 63890...553

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her foretrekker ungene imsdalflaskene. De går i barnehage og klarer å bruke dem uten å søle, så da klarer kanskje et skolebarn også det?

Men det er ikke en gjenbruksflaske og anbefales ikke å brukes til det... 

Skrevet

Tull. 

Anonymkode: a75ab...540

Annonse

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du evner ikke å skru av korken for å vaske flaske og kork med såpe og en flaskekost? Imponerende. Da forstår jeg hvorfor enkelte barn trenger noe mer fancy hvor vaskeanvisning medfølger flasken.

Skrevet

Så du evner ikke å skru av korken for å vaske flaske og kork med såpe og en flaskekost? Imponerende. Da forstår jeg hvorfor enkelte barn trenger noe mer fancy hvor vaskeanvisning medfølger flasken.

Hvordan vasker man inni drikketuten?

Anonymkode: de829...11c

Skrevet

Jeg mener også vanlige Imsdal-flasker er best. Både jeg og treåringen har alltid en slik tilgjengelig. Bruker vel samme flaske en måned eller to før jeg bytter, den går også i oppvaskmaskinen.

Anonymkode: 1ec1c...a31

Skrevet

IKEA sine gjennomsiktig med grønn kork til kr 29

Anonymkode: 6658f...2e4

Skrevet

Jeg bruker samme vannflaske i en uke selv, kjøper ny i lunsjen på jobb hver mandag. Men jeg gjør det ikke til ungene, der bruker jeg bare flasker jeg kan ta i oppvaskmaskin. 

Engangsflasker er vanskelig å få rene, og de tåler ikke veldig varmt vann. Der er gjort forsøk på dette, engangsflasker som ble vasket med såpe og vann inneholdt etter en uke 8 ganger mer bakterier enn det som er tillatt i springvann. 

http://forskning.no/2017/05/spor-en-forsker-kan-jeg-bruke-vannflasken-paa-nytt

Skrevet

Hvordan vasker man inni drikketuten?

Liten kost, oppvaskmaskin, kokende vann eller spyle gjennom med såpevann før man spyler med rent vann. Mulighetene er uendelige. Og helt like som med alle andre drikketuter. Kanskje til og med flere enn for drikkeflasker med sugerør?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener også vanlige Imsdal-flasker er best. Både jeg og treåringen har alltid en slik tilgjengelig. Bruker vel samme flaske en måned eller to før jeg bytter, den går også i oppvaskmaskinen.

En måned eller to?? Æsj!

Anonymkode: 59d4a...762

Annonse

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

En måned eller to?? Æsj!

Jeg vasker jo flasken, da... og den brukes kun til vann.

Skrevet

Bruker den bare til vann? Men da blir det jo ikke noe bakterier i den! :) Ehh.. 

Skrevet

Camelbak. 

Anonymkode: 43fd6...a3d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Liten kost, oppvaskmaskin, kokende vann eller spyle gjennom med såpevann før man spyler med rent vann. Mulighetene er uendelige. Og helt like som med alle andre drikketuter. Kanskje til og med flere enn for drikkeflasker med sugerør?

Jeg har ikke oppvaskvaskmaskin og synes det er vanskelig å ren drikkeflasker med tut og sugerør, skulle gjerne hatt et godt tips om det. En liten kost hjelper jo ingenting i selve tuten. Jeg bruker såpe og spyler med så varmt vann jeg klarer, men om det er bra nok er jeg usikker på

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke snakk om søl ved bruk, men at den må kunne ligge i sekken sammen med skolebøker uten å lekke 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir veldig fort et slags "slimbelegg" selv om man bare drikker vann

Skrevet

Aladdin Aveo, ingen over og ingen ved siden av!! Den eneste jeg syns blir ordentlig ren, og som aldri lekker. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke snakk om søl ved bruk, men at den må kunne ligge i sekken sammen med skolebøker uten å lekke 

Nå var det riktig nok ikke meg som tok opp bruk av drikketut, jeg forklarte bare hvordan den vaskes. Ungene her bruker kork som jeg skrev i det andre innlegget mitt, altså vanlig skrukork, og den er svært enkel å få ren. Om finmotorikken øves opp litt klarer de fleste barn å håndtere en vanlig flaske med skrukork. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir veldig fort et slags "slimbelegg" selv om man bare drikker vann

Det er jo derfor jeg vasker den i tillegg. Men folk for gjøre som de vil. For meg funker det bra, blir sjeldent syk og har vel brukt slike flasker hver dag i sikkert ti år. 

Skrevet

Hjelpe meg, så passivaggressive enkelte kan være over noe så dagligdags som en drikkeflaske😶

Vi bruker "spruteflaskene" fra Nike. Har prøvd Contigo og Camelback, men de ender alltid med å lekke i sekken. Nike sine er tette, enkle å bruke og lette å rengjøre. De er også relativt billige, om dét er av betydning. 

Anonymkode: 6c9dd...f74

Skrevet

Tuppeware sine drikkeflasker er de eneste som har funket her da frøkena mi tygger i stykker alle tuter. Å

Anonymkode: 31c27...e2c

Skrevet

Beckman sine har jeg til mine.  Lekker ikke.👍🏻

Anonymkode: a52e3...8d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...