Gå til innhold

Dere som er pp-rådgivere, hva tjener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lokale lønnsforhandlinger snart og jeg tjener en del under gjennomsnittlig grunnlønn i følge ks. Hva ligger dere på, og hvor mange års ansiennitet?

Anonymkode: 964c2...5ac

Skrevet

Dytter

Skrevet

590000kr. Embetsstudie 6år, og snart ferdig med spesialisering. 20-års ansiennitet som pp-rådgiver. 

Skrevet
29 minutter siden, Ledda skrev:

590000kr. Embetsstudie 6år, og snart ferdig med spesialisering. 20-års ansiennitet som pp-rådgiver. 

Takk for svar. Jeg har 500 000 og fem års ansiennitet, det er kanskje ok likevel. Har mastergrad da, ikke embetsstudie eller noe annet utover diverse kurs og sertifiseringer.

Skrevet

Da er nok lønna de ganske gjennomsnittlig, dessverre. Vi pp-rådgivere får håpe på god lønn i himmelen. 

Anonymkode: 776eb...014

Skrevet

520 000

Psykolog med seks år ansiennitet.

Anonymkode: 80487...f0d

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er nok lønna de ganske gjennomsnittlig, dessverre. Vi pp-rådgivere får håpe på god lønn i himmelen. 

Anonymkode: 776eb...014

Jeg forstår det egentlig ikke helt. Jeg jobber både innnenfor skole og barnehage og har alle type vanskeområder. Det er forventet at jeg skal kunne veilede og gi råd om alt mulig, noen ganger uten mulighet til å forberede meg. Og da skal jeg veilede og gi råd til lærere som i mange år har tjent bedre enn meg. Omsider tjener vi det samme. Men jeg mener egentlig at jeg burde tjene noe mer enn de jeg veileder og gir råd jeg da. Stillingen er ganske kompleks sammenlignet med andre jobber jeg har hatt. Holde meg oppdatert på forskning, anbefalinger fra statped og føringer fra udir må jeg gjøre på fritiden min. Høyt arbeidspress😅 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

520 000

Psykolog med seks år ansiennitet.

Det var ikke all verden det heller.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke all verden det heller.

Det er sant, men så har jeg en meningsfull hverdag hvor jeg virkelig føler jeg kan bidra til det beste for barn, skoler og familier. Jeg har fantastiske kolleger og avklart arbeidstid. Det holder for meg :)

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sant, men så har jeg en meningsfull hverdag hvor jeg virkelig føler jeg kan bidra til det beste for barn, skoler og familier. Jeg har fantastiske kolleger og avklart arbeidstid. Det holder for meg :)

Jo da, jeg er enig i det. Liker jobben veldig godt. Selv om jeg er litt frustrert over hvor liten verdi ppt har i den kommunen jeg jobber i. Jeg er kanskje mest frustrert over at vi strever med å komme inn på boligmarkedet, ikke at det er et argument. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...