Gå til innhold

Er det et tegn på alkoholisme om man liker å drikke alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er så gøy! Helgene ungene er hos far kan jeg finne på å drikke meg god og brisen mens jeg synger for full hals og danser på gulvet med musikken på full guffe. Elsker det! Av og til går jeg ut og møter venner etterpå. Det mangler jo ikke på plasser å dra på vorspiel, men det er ikke det samme...:p 

Mer jeg liksom alkis da? For det mente min mor 🙄 Drikker jo ikke så ofte, har jo ungene hjemme i ukene og annenhver helg. Kan ikke skjønne det er så big deal.

Anonymkode: 7fb21...f52

Fortsetter under...

Skrevet

Nei det er det ikke.

En alkoholiker er en som MÅ drikke og det helst hver dag, ikke hver annen helg.
Det du gjør er å nyte å kunne drikke og kose deg når du har litt tid helt for deg selv.

Anonymkode: d9b24...e29

Skrevet

Høres mer ut som du er introvert enn alkoholiker. 😉🤔

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er det ikke.

En alkoholiker er en som MÅ drikke og det helst hver dag, ikke hver annen helg.
Det du gjør er å nyte å kunne drikke og kose deg når du har litt tid helt for deg selv.

Anonymkode: d9b24...e29

Skal vise svarene jeg får til min mor! Så kanskje hun skjønner hun er på bærtur😂😜

Skrevet
13 minutter siden, Fugit skrev:

Høres mer ut som du er introvert enn alkoholiker. 😉🤔

Fordi jeg liker mitt eget selskap?🤔 

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg liker mitt eget selskap?🤔 

Mhm. Jeg er introvert og trives mye alene. Er fint med vennene mine, men storkoser meg gjerne helt alene, med god mat, lys osv. Litt som en date med meg selv 😂  Drikker ikke når jeg er alene da, men det er nok bare fordi jeg ikke liker å drikke når det ikke er andre tilstede.

Annonse

Skrevet
8 minutter siden, Fugit skrev:

Mhm. Jeg er introvert og trives mye alene. Er fint med vennene mine, men storkoser meg gjerne helt alene, med god mat, lys osv. Litt som en date med meg selv 😂  Drikker ikke når jeg er alene da, men det er nok bare fordi jeg ikke liker å drikke når det ikke er andre tilstede.

Jaja, samme det :P Liker andre folk også da, men nyter alenetid ;) 

Skrevet

Det beste jeg vet er å drikke vin enten helt alene eller kun med mannen min. Før vi fikk barn og verden ble litt mye av og til. Så lukket vi dørene og drakk irish coffee tidlig på dagen😂 Spesielt når det var surt og kaldt vi slo til og med av telefonene sååå deilig, det var terapi for sjelen. Vi jobber skift så det lot seg gjøre en sjeldent gang Kansje en-to ganger i halvåret. En annen tradisjon vi hadde var å drikke vin i senga når det var siste dag på jobb før ferien 😂. Savner slike småting nå som vi har fått barn . Dette hørtes Kansje voldsomt ut men var ikke snakk om mer en 3 ganger i året, drakk eller veldig sjeldent.

Anonymkode: a0c06...f90

Skrevet

Beste som finns er hjemmealene fest! Mange år siden jeg har hatt anledning til det, men det er en av de tingene jeg savner med å være singel og bo alene:)!!!! NYYYT det!

Anonymkode: 9efab...2aa

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det beste jeg vet er å drikke vin enten helt alene eller kun med mannen min. Før vi fikk barn og verden ble litt mye av og til. Så lukket vi dørene og drakk irish coffee tidlig på dagen😂 Spesielt når det var surt og kaldt vi slo til og med av telefonene sååå deilig, det var terapi for sjelen. Vi jobber skift så det lot seg gjøre en sjeldent gang Kansje en-to ganger i halvåret. En annen tradisjon vi hadde var å drikke vin i senga når det var siste dag på jobb før ferien 😂. Savner slike småting nå som vi har fått barn . Dette hørtes Kansje voldsomt ut men var ikke snakk om mer en 3 ganger i året, drakk eller veldig sjeldent.

Anonymkode: a0c06...f90

Haha 🤣

Så koselig 🤗

Skrevet

I seg selv er det jo ikke alkoholisme å drikke aleine fordi man trives i sitt eget brisne selskap.

Om du drikker aleine fordi du skammer deg over hvor mye du drikker, eller at du bare må drikke selv om du er aleine - da begynner man å tippe over.

Virker ikke som du har noe å frykte ;)

Anonymkode: c9601...fe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...