Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 På skolen barna går på, har de nå bygget om dusjene, slik at alle har vært sitt avlukke. Målet er å få flere til å dusje. Jeg syns det er en uting. Hvorfor kan de ikke bare dusje sammen, det er jo en lærdom det også. Og dusjing etter gymnastikk bør ikke være valgfritt. Da jeg gikk på skolen tenkte vi ikke en gang at det var et alternativ å ikke dusje. Er det jeg som er gått ut på dato, eller hva syns dere om slike ting? Anonymkode: 7c100...489
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 Det er jo ikke så enkelt. Ingen voksne har lov til å fysisk tvinge barn til å kle seg nakne og dusje sammen. Det er mange ulike grunner som kan ligge bak det å ikke ville dusje. Hvis skolen har undersøkt og kommet frem til at egne avlukker er et godt tiltak for økt dusjing blant barna, så har de helt sikkert gode grunner til det. Anonymkode: 70f3c...261
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 Jeg tenker at de bør lære seg at av og til må en dusje sammen med andre. Hva med felles bad, idrettsanlegg militæret osv. En kan ikke forventa at det alltid skal være eget avlukke tilgjengelig. Anonymkode: 7c100...489
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #4 Skrevet 25. august 2017 Jeg syns det er hele greit. Jeg er snart 40 år og det var mange som ikke dusjet etter gym da jeg gikk på skolen og hvis avlukke er det som skal til, er det bedre enn at de ikke dusjer. Anonymkode: 2aae3...4d0
Førstemann Skrevet 25. august 2017 #5 Skrevet 25. august 2017 Jeg syns det er helt ok at de får avlukker for å dusje. Vi syns vel alle at det er mest behagelig med litt privatliv når vi skal dusje?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 Endelig en skole som har skjønt det. Det er mange barn som skulker gym for å unngå dusjing. "Ingen" dusjer i klassen til eldste Anonymkode: e009e...a7f
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 Det er et enormt kroppspress i dagens samfunn. Jeg har vært ganske bestemt på at ungene skal dusje etter gym og har vel himla litt med øya når jeg har hørt om de andre i klassen som ikke har dusjet. Men plutselig fikk jeg en unge som ikke ville dusje sammen med andre. Dette+ at hun ikke liker gym noe særlig, fikk meg til å se ting på en annen måte. Skulle hun ha gym, måtte jeg si at hun skal slippe å dusje sammen med de andre. Egne avlukker til dusj er gull verdt 🙂 Anonymkode: 7a586...165
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #8 Skrevet 25. august 2017 Det har jo vært episoder med latterliggjøring, det har blitt tatt bilder med mobil i garderoben og spredd osv og disse historiene er nok til å skremme vettet at en usikker tenåring som er ukomfortabel i sin egen pubertetskropp Jeg er 43 år og synes det er helt håpløst at vi skal ha et sånt kroppshysteri og unormalt forhold til nakenhet, men innser at jeg ikke er ung i 2017 og må akseptere at dagens unge ikke har min avslappede holdning til å være nakne sammen Anonymkode: 28f68...cd4
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #9 Skrevet 25. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: På skolen barna går på, har de nå bygget om dusjene, slik at alle har vært sitt avlukke. Målet er å få flere til å dusje. Jeg syns det er en uting. Hvorfor kan de ikke bare dusje sammen, det er jo en lærdom det også. Og dusjing etter gymnastikk bør ikke være valgfritt. Da jeg gikk på skolen tenkte vi ikke en gang at det var et alternativ å ikke dusje. Er det jeg som er gått ut på dato, eller hva syns dere om slike ting? Anonymkode: 7c100...489 Nei, de som ikke hadde store problemer med det tenkte ikke at det var et alternativ å la være. Men for oss som virkelig slet med det så var det ikke et alternaitv å dusje! Jeg dusjet ikke fordi jeg ble mobbet, og det at jeg ikke dusjet ble enda en ting de mobbet meg for. Men det var tross alt bedre enn å bli mobbet for kroppen min. Men som regel skulket jeg bare hele gymmen for å slippe problemstillingen. Selv om jeg var den i klassen som hadde trengt den desidert mest. Anonymkode: 70d9f...bb7
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #10 Skrevet 25. august 2017 På en måte er det fint at skolen har tatt høyde for at mange er bekvemme med å dusje med andre, men jeg synes det er synd elevene ikke lærer å bli vant til det. Det jeg liker minst med avlukkene er at det blir veldig utrygt for de elevene som virkelig er mobbeoffer. Inne i et slikt avlukke er det ingen som ser hva som skjer. Anonymkode: 68c1c...755
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #11 Skrevet 25. august 2017 Vil man at barna dusjer må man legge til rette. Det er andre tider en da vi var unger, vi hadde ikke slik prestasjonspress på alt. Ikke minst slapp vi bekymringen om noen snapper noen bilder med mobilen (har vært et tilfelle her på skolen, riktignok ikke i dusjen selv men da de kledde av seg). Snapchat er jo verst av alt, beviset er fort borte, men alle har fått seg en latter. Mobbing på sitt verste, ydmykende. Dersom mitt barn nekter fordi de ikke har avlukket i skolen får han slippe. Og det bestemmer jeg. Anonymkode: be3d5...d51
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #12 Skrevet 25. august 2017 Det synes jeg var et flott tiltak av skolen! Å bli tvunget til å være naken i en gruppe fremkaller ikke noe som helst avslappet holdning til kroppspress. Så den forklaringen kjøper jeg ikke... Anonymkode: ed916...933
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #13 Skrevet 25. august 2017 Så flott! Ikke naturlig å dusje naken med Gud og værmann. Jeg har ingen komplekser med kroppen min men dusjer allikevel aldri i fellesdusj. Anonymkode: 25b63...b26
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #14 Skrevet 25. august 2017 Mine barn har ikke begynt i pubertet, og svettelukt etc. De går på mellomtrinnet. Jeg tenker at de øverste årene kam ja gym til slutt på dagen, og ikke tvinges til å dusje. De yngste trenger ikke å dusje om de ikke vil. Det er jo ikke noe OK å kle seg naken foran alle når man er i den alderen. Er jo bare å dusje hjemme. Anonymkode: 25bc4...091
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #15 Skrevet 25. august 2017 Ja, du er helt og fullstendig gått ut på dato. Læring i å dusje sammen? I disse mobilkameratider? Du er helt på bærtur. Anonymkode: f1a28...334
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #16 Skrevet 25. august 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, de som ikke hadde store problemer med det tenkte ikke at det var et alternativ å la være. Men for oss som virkelig slet med det så var det ikke et alternaitv å dusje! Jeg dusjet ikke fordi jeg ble mobbet, og det at jeg ikke dusjet ble enda en ting de mobbet meg for. Men det var tross alt bedre enn å bli mobbet for kroppen min. Men som regel skulket jeg bare hele gymmen for å slippe problemstillingen. Selv om jeg var den i klassen som hadde trengt den desidert mest. Anonymkode: 70d9f...bb7 Hadde det akkurat på samme måte. Man lærer ikke å få et avslappet forhold til kroppen når fellesdusjen er stedet for latterliggjøring osv. Anonymkode: 15256...b3c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #17 Skrevet 25. august 2017 Ja, barna dusjer på skolen, men de lærer ikke å kunne dusje i fellesdusjer. Hvordan skal det da gå når de skal i svømmehallen ol. ? Med å gi alle et avlukke hver, så bygger en jo opp under at en må gjemme kroppen sin. Anonymkode: 7c100...489
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #18 Skrevet 25. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, barna dusjer på skolen, men de lærer ikke å kunne dusje i fellesdusjer. Hvordan skal det da gå når de skal i svømmehallen ol. ? Med å gi alle et avlukke hver, så bygger en jo opp under at en må gjemme kroppen sin. Anonymkode: 7c100...489 De lærer ikke at de må gjemme kroppen sin. De ser at det tas hensyn til vanlig bluferdighet. Heldigvis. Og forøvrig er det båser i svømmehallen her, noe det burde være overalt. Anonymkode: ed916...933
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #19 Skrevet 25. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, barna dusjer på skolen, men de lærer ikke å kunne dusje i fellesdusjer. Hvordan skal det da gå når de skal i svømmehallen ol. ? Med å gi alle et avlukke hver, så bygger en jo opp under at en må gjemme kroppen sin. Anonymkode: 7c100...489 Jeg har levd i andre land i mange år, helt uten naken fellesdusjing. Det funker helt fint. Ingen plakater om hvilke kroppsdeler som skal skrubbes i svømmehallen. Funker helt supert! Anonymkode: 25bc4...091
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #20 Skrevet 25. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har levd i andre land i mange år, helt uten naken fellesdusjing. Det funker helt fint. Ingen plakater om hvilke kroppsdeler som skal skrubbes i svømmehallen. Funker helt supert! Anonymkode: 25bc4...091 Men slik er det ikke i Norge, og da blir det et problem for de som aldri har lært å dusje i fellesdusjer. Anonymkode: 7c100...489
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #21 Skrevet 25. august 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men slik er det ikke i Norge, og da blir det et problem for de som aldri har lært å dusje i fellesdusjer. Anonymkode: 7c100...489 På tide at man avskaffer fjaset med fellesdusjing Anonymkode: f1a28...334
Anonym bruker Skrevet 25. august 2017 #22 Skrevet 25. august 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: På tide at man avskaffer fjaset med fellesdusjing Anonymkode: f1a28...334 Hvorfor det? Tenk alt som kan skje i de avlukkene uten noen ser det. Du vet at det ofte er familimedlemmer som begår overgrep. Nei, la oss ha litt innsyn, ig la alle passe på ale. Hva er du så redd for? Anonymkode: 7c100...489
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #23 Skrevet 26. august 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Men slik er det ikke i Norge, og da blir det et problem for de som aldri har lært å dusje i fellesdusjer. Anonymkode: 7c100...489 Nei, det er ikke et problem. Jeg dusjer ikke naken i fellesdusjen. Jeg går hjem fra treningsstudio og dusjer hjemme. Ungene mine går hjem etter trening og dusjer. Er vi i svømmehallen dusjer vi, trekker på oss badedrakt/badebukse og drar til svømmehallen med våre rene kropper, og går rett i bassenget. Så går vi fra bassenget, dusjer med badetøy på. Vasker håret, bruker balsam. Pakker oss inn i håndkle og drar på oss undertøy og klær. Vi har ingen problemer. Hvilket problem er det du mener vi har? Anonymkode: 25bc4...091
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #24 Skrevet 26. august 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Men slik er det ikke i Norge, og da blir det et problem for de som aldri har lært å dusje i fellesdusjer. Anonymkode: 7c100...489 Ikke nødvendigvis. Man kan fint ta med barna sine i svømmehall selv, så de får "lære" å dusje i fellesdusjer. Jeg har aldri hatt noe problem med å dusje i svømmehall selv om jeg ikke gjorde det på skolen. For det første hadde jeg ikke alle jentene i klassen rundt meg der, traff kanskje maks på en eller to en sjelden gang, mens resten var folk jeg ikke kjente og ikke trengte å forholde meg til. For det andre er de dusjene fulle av voksne, slik at barna oppfører seg. For det tredje er det frivillig å gå dit, så det blir noe helt annet... Anonymkode: 70d9f...bb7
Anonym bruker Skrevet 26. august 2017 #25 Skrevet 26. august 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke et problem. Jeg dusjer ikke naken i fellesdusjen. Jeg går hjem fra treningsstudio og dusjer hjemme. Ungene mine går hjem etter trening og dusjer. Er vi i svømmehallen dusjer vi, trekker på oss badedrakt/badebukse og drar til svømmehallen med våre rene kropper, og går rett i bassenget. Så går vi fra bassenget, dusjer med badetøy på. Vasker håret, bruker balsam. Pakker oss inn i håndkle og drar på oss undertøy og klær. Vi har ingen problemer. Hvilket problem er det du mener vi har? Anonymkode: 25bc4...091 Sånn gjør vi å. Dusjer skikkelig hjemme først.Hvis folk dusjer hjemme er sjansen for at de er rene mye høyere enn de som dusjer i svømmehallen. Ja all ære til dere som står kliss nakne i fellesdusjen. Problemet er ikke dere få som har hånda langt opp i rattata men dere som står kliss nakne og tar en lyndusj. Anonymkode: 25b63...b26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå