Gå til innhold

Geomag eller Magformers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva et best og hva er mest brukt/populært? Hvilken pakke er "must have"? Hvilken type er enklest/morsomst å bygge konstruksjoner med?

Barna her ønsker seg mangneter og vi tenkte å slå sammen bursdagspenger slik at de får mer enn 14 magneter i hus. 

Anonymkode: 5615d...74a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det er litt individuelt og kommer an på alder, men min 6-åring foretrekker helt klart magformers. Han har begge deler, men bruker geomag veldig lite. Det detter lettere fra hverandre, og han blir bare frustrert. Dessuten triller kulene av gårde over alt. :P

Du kommer langt med en haug med trekanter og firkanter og noen få sekskanter. Det er det vi har, og det bygges mye med. Og hjul, men de brukes ikke så mye. En del av det vi har er forøvrig fake fra ebay. Og dette: https://lekekassen.no/magical-magnet-lekesett-40-deler-a2788-702 Funker fint det også.

Anonymkode: 6a6ff...8bd

Skrevet

Tusen takk for svar. Skal sjekke ut ebay og amazon. 

Skrevet

Billigst i Norge?! Tommel opp!

Et spørsmål til. Kan man bygge på tvers med disse magnetene eller passer de kun med egne artsfrender?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Billigst i Norge?! Tommel opp!

Et spørsmål til. Kan man bygge på tvers med disse magnetene eller passer de kun med egne artsfrender?

De vi har (fra ebay, lekekassen.no og noen originale) fungerer fint sammen i alle fall, ser ikke forskjell på dem heller. Mulig de ikke er 100% identisk i størrelse, det har jeg ikke sjekket.

Men ville kanskje ikke bestilt fra ebay til små barn som kan finne på å spise på dem. Vet ikke om det er noe farlig, men reglene for sånt er vel mye strengere i Norge.

Skrevet

Bestiller fra lekekassen. Billigst der etter noen raske søk. Men hvor mange må man ha for at skal kunne utfolde seg litt? Ser for meg minst et par hundre stykker? Er det riktig? (Flere barn som nevnt. De vil garantert bygge samtidig).

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bestiller fra lekekassen. Billigst der etter noen raske søk. Men hvor mange må man ha for at skal kunne utfolde seg litt? Ser for meg minst et par hundre stykker? Er det riktig? (Flere barn som nevnt. De vil garantert bygge samtidig).

Tror vi har litt over 100 deler. Det holder i massevis til sønnen vår når han er alene og funker også greit når han har besøk av en venn, så lenge de er innstilt på å dele. ;) Til flere enn to barn ville jeg nok hatt litt mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...