Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Jeg fryser til når jeg får oppmerksomheten i store samlinger. Jeg har nok en form for angst fordi jeg kan kjenne jeg vil besvime eller bare forsvinne ut av meg selv i situasjoner der jeg formelt må ta ordet. Muntlig eller fremføringer når jeg tok sykepleien tok nesten knekken på meg. Men jeg kom meg gjennom, jeg presset meg. Hadde søvnløse netter og smerter i magen. Min beste venninne skal gifte seg. Hun er motsatt av meg på det området... hun skal ha stort bryllup!! Sikkert over 100 gjester. Hun liker også oppmerksomheten og jeg tipper talen er veldig viktig for henne. Jeg må forberede meg godt for å klare dette!! Hva sier man i en slik tale? Jeg har ikke vært i bryllup siden jeg var liten og husker ingenting. Snakker man om fortiden med bruden? Om paret sammen? Hjelp meg!! Jeg kommer til å ha angst helt til neste sommer 🙁 Anonymkode: 7cf8f...baa
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 Om hun er glad i deg bør hun respektere at du får sånn angst av dette at får slippe. Men jeg har vært i et bryllup hvor forloveren hadde skrevet tale men en annen leste den opp for han, kunne det vært noe? Eller bare laget slideshow med bilder av dere til musikk? Anonymkode: c1bd5...1fb
Twintipp Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 Lag en kul video, det er mye morsommere🙂 Så får du toastmasteren til å presentere den for deg. Enkelte betaler litt og får andre til å redigere også, blir mye mer stemningsfylt og gøy enn å høre på taler synes jeg🙏🏼
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 Støtter den andre her: lag en video. Den kan presenteres i bryllupet og hun kan få den som minne. Bruk movie maker og se på tutoring filmer på YouTube så finner du raskt ut av det. I filmen kan du sette sammen bilder, tekst, filmer, musikk osv. Du kan lage VoiceOver og du kan for eks be andre venner (evt overraskelser - gamle bekjentskaper/venner) som sender videohilsninger. Det gjorde jeg til mine foreldres bursdag. De som ikke var i selskapet hadde lager video som jeg klippet inn i filmen. Veldig rørende og de satte enormt pris på det. Anonymkode: 128be...827
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 Jeg har så angst for sånt jeg også så aldri i verden om at jeg hadde holdt tale i ett bryllup. Er det er god vennine så skjønner hun det.Jeg har så angst for muntlig fremføring at når jeg holdt på å ta utdannelsen så skulket jeg alle prøveeksamener.Det sier litt om hvor sterk angsten er. Anonymkode: fd4e0...3e0
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #6 Skrevet 23. august 2017 Men må du holde tale? Forloveren min holdt ikke tale, det gjorde derimot både jeg og min mann, samt fedrene våre♡ Og det var mer enn nok taker for oss. Anonymkode: 39f95...c6f
beef sister Skrevet 23. august 2017 #7 Skrevet 23. august 2017 Da holder du ikke tale. Brudens ønske om fine ord er ikke verdt angst hos deg altså. Det er mer enn nok taler i et bryllup uansett.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #8 Skrevet 23. august 2017 I siste bryllup jeg var, hadde 4 av 5 taler lysbildefremvisning, uten å si noe som helst. Det de ville si var skrevet på slides innimellom. Det er visst det nye nå, så da får du gjort din "plikt" uten å utfordre taleskrekken. Anonymkode: 62988...a20
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #9 Skrevet 23. august 2017 Jeg er redd talen kommer til å ødelegge hele gleden for deg med dette bryllupet hvis du både skal grue deg i dager på forhånd og også hele den store dagen. Snakk med venninna di, jeg vil tro hun har forståelse. Har opplevd forlovere som har skrevet sang (ble delt ut så alle sang sammen), powerpoint, film, forlovere som hadde med «rekvisitter» (gjenstander/klesplagg/annet fra oppvekst, hybelliv og opplevelser sammen) som de snakket og mimret rundt og litt av hvert. Ofte blir slike ting enda bedre enn en «vanlig» tale. Anonymkode: 09b5a...17c
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #10 Skrevet 23. august 2017 Ta dette som en fantastisk mulighet til å jobbe med, redusere og kanskje til og med bli kvitt angsten din, HI. Ta kontakt med en god coach eller psykolog, si at du har denne angsten og at du nesten år har lyst å holde en tale for din venninne. Da tror jeg du kan greie å holde denne talen på en god måte også for deg selv Jeg hører mye heller på en tale enn den ene dårlige filmen eller lysbildeshow etter det andre. Husk at en tale ikke trenger (eller bør) være lang. Kort, personlig og gjerne litt morsom, men mest av alt rett fra hjertet. Ta tak i dette med en gang, sjekk hvilke muligheter som finnes der du bor og så ringer du noen i morgen, da er du i gang og har mye tid frem til neste sommer Anonymkode: 6954f...1e0
Takk bare bra Skrevet 23. august 2017 #11 Skrevet 23. august 2017 Jo, tale er endel av jobben som forlover. En rosa sang eller lysbildeshow kan ikke erstatte. Jeg hadde blitt skuffet om min forlover ikke holdt tale, men snakk med bruden - kanskje hun ser annerledes på det.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #12 Skrevet 23. august 2017 1 time siden, Takk bare bra skrev: Jo, tale er endel av jobben som forlover. En rosa sang eller lysbildeshow kan ikke erstatte. Jeg hadde blitt skuffet om min forlover ikke holdt tale, men snakk med bruden - kanskje hun ser annerledes på det. Det sier mye om hvor egoistisk drittkjerring du er da! Hadde blitt forbanna om min beste vennine prøvde å pushe meg til å holde tale fordi jeg er forlover,når hun vet hvor sterk angst jeg har for å snakke foran folk. Anonymkode: fd4e0...3e0
Takk bare bra Skrevet 23. august 2017 #13 Skrevet 23. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det sier mye om hvor egoistisk drittkjerring du er da! Hadde blitt forbanna om min beste vennine prøvde å pushe meg til å holde tale fordi jeg er forlover,når hun vet hvor sterk angst jeg har for å snakke foran folk. Anonymkode: fd4e0...3e0 Egoistisk drittkjerring faktisk jeg mener fremdeles at sier du ja til å være forlover er å holde tale en del av jobben, med mindre annet er avtalt med og greit for bruden.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #14 Skrevet 23. august 2017 Ja det er egoistist når du kun tenker på dine egoistiske behov istedenfor å tenke på hvor jævlig venninen din har det som har helt angst for å holde tale,å som kommer til å grue seg til den i flere månender. Anonymkode: fd4e0...3e0
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #15 Skrevet 23. august 2017 Jeg (hun med venninna hvor alle ditchet utdrikningslaget) holdt en sånn tale forrige helg. Den ble supervellykka. Halve selskapet satt og tørket tårene fordi de var så rørte, faktisk. Begynte med å gratulere brudeparet og å takke for muligheten. Så fortelle om hvordan vi har fulgt hverandre gjemmom tykt og tynr, hva vi pleide å gjøre som barn/ ungdommer og hvordan forholdet vårt er nå. Sa at jeg var sjalu på brudegommen for at fikk alle hverdagene med bruden og øste på med komplimenter til henne. Takket henne for at hun alltid stilte opp (med eksempler), det var da alle (inkl meg) gråt. Avsluttet med å si at vi ønsket å se begge to mer i fremtiden og skålte Tror det er mange måter å løse dette bra på, men nå har du et eksempel. Husk at mange i selskapet ikke kjenner deg, så start på scratch. Lykke til! :-) :-) Anonymkode: 1e5ac...8e1
Anonym bruker Skrevet 23. august 2017 #16 Skrevet 23. august 2017 Jeg sa jeg lunne være forlover såfremt jeg slapp å holde tale, da jeg blr spurt om å være forlover. Det var helt greit, for noe av grunnen til st hun spurte meg var st hun viste jeg ikke ville holde tale og hun hadde litn tro på utdrikkningslag. Det vurderte jeg sterkt, men ble anbefalt av mannen hannes om å droppe det. Egentlig så todde jeg hun var slik som likte tal og utdrikkningslag, men brulluppet ville hun ha lite og intimt. Ikke pompe og prakt med mye styr. Ett veldig hyggelig bryllup, litt utenom det vanlige og veldig ulikt henne. Anonymkode: 2dba1...9a1
Takk bare bra Skrevet 23. august 2017 #17 Skrevet 23. august 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det er egoistist når du kun tenker på dine egoistiske behov istedenfor å tenke på hvor jævlig venninen din har det som har helt angst for å holde tale,å som kommer til å grue seg til den i flere månender. Anonymkode: fd4e0...3e0 Les svaret mitt en gang til. Håper det ordner seg for deg Hi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå