Gå til innhold

Britax multitech 2 fremover, er dette trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilsetet sitter jo ikke montert fast, det eneste er at barnet og stolen har bilen sitt belte over? Kan ikke se at han fester setet med Isofix. Vi har et slik sete i bilen uten Isofix, ungen er nå 18 kg og 4 år, så vil snu setet fordi bena hans er nå for lange for bakovervent. 

Anonymkode: affae...0fb

Fortsetter under...

Skrevet

Forovervendt bør man bruke et sete som et lettest mulig,  så dere bør kjøpe et beltesete.

Anonymkode: 47f81...784

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forovervendt bør man bruke et sete som et lettest mulig,  så dere bør kjøpe et beltesete.

Er beltestol da vi ikke har Isofix, jeg skrev jo det :) Men er denne monteringen trygg?

Skrevet

Nei, setet er for tungt og fempunkt-sele framover er ikke anbefalt på grunn av ekstra belastning på nakken. Kjøp beltestol om han er over 15 kg, la beina være bøyd hvis ikke.

Anonymkode: 9feea...75e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, setet er for tungt og fempunkt-sele framover er ikke anbefalt på grunn av ekstra belastning på nakken. Kjøp beltestol om han er over 15 kg, la beina være bøyd hvis ikke.

Du har tydeligvis ikke sett på videoen fordi det er ikke fempunktsele som brukes der. Og jeg har nevnt hvor tung min sønn er.

Men om setet er for tungt så blir det jo noe annet, da må vi kjøpe et nytt.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har tydeligvis ikke sett på videoen fordi det er ikke fempunktsele som brukes der. Og jeg har nevnt hvor tung min sønn er.

Men om setet er for tungt så blir det jo noe annet, da må vi kjøpe et nytt.

Jeg har ikke sett videoen, men hadde setet i bruk i fem år. Ville aldri brukt det med bilens belter heller. Barnet vil få setets vekt som ekstra belastning i en kollisjon.

Annonse

Skrevet

Dette setet bør ikke brukes forovervendt, det er altfor tungt. Kjøp en beltestol, eller bedre - mye bedre - fortsett å bruke det bakovervendt til 25kg.

Anonymkode: a42fd...299

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sett videoen, men hadde setet i bruk i fem år. Ville aldri brukt det med bilens belter heller. Barnet vil få setets vekt som ekstra belastning i en kollisjon.

Er det jeg og tenker, se videoen, den kort, den monteringen kan umulig være trygg siden setet ikke er festet fast.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette setet bør ikke brukes forovervendt, det er altfor tungt. Kjøp en beltestol, eller bedre - mye bedre - fortsett å bruke det bakovervendt til 25kg.

Anonymkode: a42fd...299

Tviler for at det går bra frem til 25 kg. Men har skjønt nå ja at setet er for tungt. Er selve monteringen i videoen jeg stusser over, kan umulig være trygt.

Skrevet

Hvordan monteres en beltestol uten isofix?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan monteres en beltestol uten isofix?

Med bilens belter. De veier mye mindre enn multi tech.

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med bilens belter. De veier mye mindre enn multi tech.

Men skal ikke barnet ha bilens belte over seg?

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men skal ikke barnet ha bilens belte over seg?

Setet er egentlig løst, det er derfor det er viktig at det er lett. Kjøp et nytt sete som kun brukes med bilens belte og ikke et tungt sete som egentlig er bakovervendt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...