Gå til innhold

pcos: noen her som har fått dette for uønsket hårvekst - diane p-piller og Spirix(Spironolakton)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funket det? Jeg har fått det nå av min gynekolog men er skeptisk. Har også begynt på vaniqa krem som var svindyr. 480 kr for 30 g 😱 Er mer skeptisk til p-pillene og Spirix(Spironolakton) ?

del gjerne om du hatt dårlig erfaring eller bra! Er rimelig skeptisk til den Spirix(Spironolakton når den egentlig brukes til noe helt annet? 😏 Har også sendt søknad på riksen for elektrolyse. Håpet på laser jeg da men tror ikke de har det på riksen? 

Anonymkode: bb33b...e2d

Fortsetter under...

Skrevet

Har bare prøvd Diane. Fungerte best mot uren hud, men fikk også litt mindre hårvekst- spesielt i ansiktet. 

Anonymkode: a33d9...40a

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har bare prøvd Diane. Fungerte best mot uren hud, men fikk også litt mindre hårvekst- spesielt i ansiktet. 

Så bra! 👍🏻👍🏻 Hvor lenge gikk du på de?

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra! 👍🏻👍🏻 Hvor lenge gikk du på de?

I 5-6 år tror jeg. Merket ikke bedring før nesten etter et år så det kan ta tid. Hårveksten kom dessverre fort tilbake når jeg sluttet på dem. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I 5-6 år tror jeg. Merket ikke bedring før nesten etter et år så det kan ta tid. Hårveksten kom dessverre fort tilbake når jeg sluttet på dem. 

Såpass ja... da tror jeg ikke det er noe vits for meg å gå verken på p-pillene eller den andre medisinen. Når vi planlegger flere barn. Bortkastet penger at jeg kjøpte alt det i dag 😦😦 om jeg går på p-piller så tar det enda lengre tid for meg å bli gravid. Ene barnet ble av pergotime. Andre barnet naturlig! 

Skrevet

Jeg har ikke pcos, så kanskje ikke helt sammenlignbart. Jeg fikk Diane pga. problemhud. Hadde ingen effekt av dem, eller muligens bittelitt, men så lite at det egentlig ikke spilte noen rolle. Har generelt litt mye hårvekst også, men merket ingen endring på det heller. Derimot så fikk jeg humørsvigninger de luxe. Jeg som aldri hadde hatt antydning av pms fikk mye "pms" rett før jeg skulle ta pauseuken med dem og til noen dager ut i mensen. Jeg fikk også ganske mye bekkensmerter som jeg ikke satte i sammenheng med pillene før smertene ble borte da jeg sluttet på pillene. Det er visst en ganske vanlig bivirkning av p-piller, at man kan få bekkenløsningslignende smerter. Jeg var veldig plaget av det. Jeg fikk også mer vann i kroppen mens jeg gikk på Diane, men ikke helt sikker på at det var pga. pillene.

Jeg gikk 3-4 år på Diane uten særlig effekt. Og merket heller ingen endring til det verre etter jeg sluttet med dem. Men derimot følte jeg at jeg fikk tilbake meg selv etter jeg sluttet på dem, fikk tilbake mitt normale stabile humør, sluttet å være "hormontroll" en uke av måneden hvor jeg var irritert og sint på alt og alle og deprimert, og som sagt så forsvant også bekkensmertene.

Litt negativt dette, jeg vet om andre som har hatt grei effekt av Diane, men tror ikke jeg har hørt om veldig gode resultater, faktisk. På de jeg har snakket med som har brukt Diane virker det som om det er "enten eller", noen har grei virkning, andre lite eller ingen virkning.

Du har sikkert forsøkt det, men de jeg har vært borti som har hatt pcos har hatt absolutt best effekt av konsekvent lavkarbokosthold uten utskeieler (i hvert fall lang periode uten utskeielser, flere har sagt de har hatt negative reaksjoner på pcos'en selv med små utskeielser de første månendene).

Håper du får dekket behandling mtp. hårveksten din og at du slipper å vente for lenge :)  Det finnes sykehus som bruker laser, tror det er ett i Oslo, men jeg vet ikke hvilket.

Anonymkode: 705f3...c8b

Annonse

Skrevet

Tåler du på Vaniqa kremen?

Jeg fikk kraftig diare ca 2 timer etter å ha smurt på bittelitt. Trodde jeg hadde fått omgangssyka, men så skjønte jeg sammenhengen etterhvert... Måtte dessverre bare slutte, gikk jo ikke an å ha det slik :@ 

Anonymkode: 3848c...bed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...