Gå til innhold

Dere med 3+ barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gående diskusjon her i huset etter st barn nr4 er kommet til verden. Så hvordan bor dere? Det vil si hvor stort hus og hvor mange soverom? Er dere fornøyd med plassen dere har? 

Anonymkode: a4a7b...7d0

Fortsetter under...

Skrevet

Vi bor i enebolig på 165kvm. Fire soverom, to bad. Hage på ca 900kvm. To biler, en Ford Mondeo og en Ford S-max. Holder lenge dette. 

Anonymkode: fd1f8...0a5

Skrevet

Hus på 200 kvm og 5 soverom, et bad og en do i tillegg. To mål tomt og landlige omgivelser hvor ungene kan boltre seg. To biler der en har syv seter og en varebil.

skulle gjerne hatt et bad til ☺️

Anonymkode: 8b30f...369

Skrevet

Hus 360 m2, 6 soverom, praktikant del og utleieleilighet, hvis vi får behov for større plass (når de blir tenåringer). Tomten er 1 mål. Bilen 7 seter, men brukes sjelden siden vi bor veldig sentralt og har alt av fritidsaktivitet innen 5 min på sykkel. 

Anonymkode: ea257...efb

Skrevet

Interessant tråd!

Bor på 180 kvadratmeter, 6 knøttsmå soverom, diger tomt!

Hadde jeg vært rik, kunne jeg ønsket et bad til, og kanskje noe større kjøkken, MEN, siden alt også skal rengjøres, er det kanskje like greit jeg ikke er det! ;)

Anonymkode: 85ba0...72d

Skrevet

4 barn på 270 kvm. 2,5 mål tomt. 4 svære soverom, men mulighet for minst 4 til 😉  to av barna foretrekker å dele rom 😊 kjører en Touran 7 seter. 

Da vi hadde 3 barn bodde vi på 80 kvm med 3 små soverom. Funket bra det også 😊

Anonymkode: 8eae0...0c0

Annonse

Skrevet

4 barn

290 kvm, 7 soverom, 2 fulle bad, 2 toalettrom. Nesten 2 mål tomt.

Det viktigste for vår del er at alle har hvert sitt soverom, når man bor 6 personer sammen bør alle kunne trekke set tilbake og ha litt fred og ro når det trengs.

Etter at barna begynte vokse til ser vi også at det er veldig veldig greit med kjellerstue med egen inngang og bad tilknyttet, 16-åringen og vennene hans er her veldig mye. Det er så herlig å se ut på en gårdsplass full av mopeder, motorsykler og tråsykler, og høre musikk og latter fra kjelleren. Hører andre si de aldri ser tenåringene sine, de er aldri hjemme, jeg ser heldigvis mine tenåringer veldig mye og føler jeg kjenner vennene deres godt. Det er akkurat det jeg ønsket da vi kjøpte dette huset :)

Anonymkode: ec085...675

Skrevet

Har kun tre barn. Men bor på 90kvm med tre små soverom og ett knøttlite bad, som også er husets eneste do. 

Går helt fint. Men må nok flytte når barna blir større.  Litt trangt når 5 stk skal på do og/eller dusje om morgenen 😊

(Følte bare at "alle" her har 300kvm pr barn. Så ville jevne ut litt 😊)

Anonymkode: f5652...56d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har kun tre barn. Men bor på 90kvm med tre små soverom og ett knøttlite bad, som også er husets eneste do. 

Går helt fint. Men må nok flytte når barna blir større.  Litt trangt når 5 stk skal på do og/eller dusje om morgenen 😊

(Følte bare at "alle" her har 300kvm pr barn. Så ville jevne ut litt 😊)

Anonymkode: f5652...56d

Vi startet ikke på 300 kvm vi heller altså, og når barna er små trenger man det slett ikke :)

Men nå er jeg 43 år, mannen er 47, barna våre er fra 8 til 16 år gamle, og vi har bygget oss opp verdier gjennom et 20 år langt forhold.

Da jeg ble gravid med nr tre bodde vi på 75 kvm, og hadde to soverom. Det var et hus med to leiligheter i så vi leide ut 1.etg og bodde i 2.etg selv. Bruke leieinntektene på oppgradering og solgte med god fortjeneste. Da kjøpte vi huset vi bodde i nå, og da vi ventet nr fire bygget vi på 50 kvm.

Nå som vi har to tenåringer og to barneskolebarn føler jeg det er veldig godt med såpass plass. Vi har også pusset opp et gammelt vaskerom som var i kjelleren og gjort det om til fullverdig bad som da tenåringene bruker. Gull :)

Skrevet

3 barn og meg + 3 stk som leier i kjelleren. 350 kvm hus. 8 soverom, 3 stuer, 3 bad og 3 kjøkken. Leier ut sokkelen. Så har 5 soverom disponibelt + 2 stuer, 2 kjøkken og to bad. 

Hadde forsåvidt 80 kvadrats leilighet med 3 soverom da vi var 5 i husstanden og barna var små.

Anonymkode: a045a...ee2

Skrevet

Problemet vårt er, for å utdype det litt. Vi mangler ett soverom til lillemann og har ett knøtt lite bad( kun en do). Vi søkte om utbygning av boligen men fikk avslag fra kommunen, da arkitekten har gjort noe feil. Så sitter vi nå og diskuterer hva vi skal. Kjøpe ny bolig eller bygge på. Men vi finner ingen boliger med nok soverom! Vi trenger minst 5 soverom! 

Anonymkode: a4a7b...7d0

Skrevet

Vi har fire barn, to biler, en elbil med 5 seter, og en hybrid med plass til hele familien.

Vi har stor tomt, over fire mål, tilrettelagt for aktive barn med trampoline, basseng, trehytte med zipline osv. 

Huset vårt er rett over 300 kvm, 5 soverom, to stuer, to bad og et stort "lekerom" på loftet med TV, PlayStation, lego, bilbaner++

Vi har ganske normal inntekt, og kunne aldri kjøpt huset vårt slik det er nå. Det har gått med enorme mengder tålmodighet, egeninnsats og harde prioriteringer for å få det slik vi har det nå. 

Anonymkode: f79ec...ba8

Skrevet

Vi har 4 barn. Har hus på ca 230kvm. 6 soverom, 2 fulle bad + et toalett (er toalett på de to andre badene også altså), stor loftstue, den er gull!!😊 Stor hage og ligger landlig til. Har to biler, en 7 seter og en pickup. Synest det er herlig å ha nok soverom til alle oss og i tillegg ha et gjesterom😊

Anonymkode: aea80...bb1

Annonse

Skrevet

4 barn. Enebolig på 330 kvm med 5 soverom. 2 bad. 2 biler som er 7-seter. Det som er kjekt hos oss er at alle barna bor i samme etasje med egen stue og bad. Det er godt når de har venner på besøk,og veldig kjekt å ha alle leiker og "rot" i en etasje.

Anonymkode: 05d20...a24

Skrevet

Har tre barn, bor i funkis tomannsbolig, 149 kvm, 4 soverom, 2 bad. Viktig at alle får sitt eget rom, men savner en ekstra stue når barna vokser til. Derfor skal vi sette opp et funkis anneks i hagen som et gjesterom/ ekstra oppholdsrom. Synes 150 kvm holder for oss, klarer ikke å vaske det selv engang. Hva gjør dere med hus på 300 kvm? Må bli dyrt med vaskehjelp..

Anonymkode: e0d2c...7e5

Skrevet

I ALL VERDEN! Hvor bor dere med 300 kvm hus?! Her vi bor, i Asker, koster et hus på 300 kvm 10-15 mill. Så, hvordan har dere råd?

Skrevet

3 barn, vi har ett hus på 160 kvm fordelt på 3 etg. har 3 soverom men diger kjellerstue. vurderer å dele denne slik at vi kan ha ett soverom der nede når ungene blir større. 

Anonymkode: 9adcc...d72

Skrevet

3 barn, 150 kvm hus, 3 soverom, 2 bad. En VW Touran 5-seter pluss konebil. Passe stor hage og passe stort hus, men vi må bygge om inne for å få skvist inn et soverom til med tid og stunder. 

Anonymkode: 91cc8...5df

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I ALL VERDEN! Hvor bor dere med 300 kvm hus?! Her vi bor, i Asker, koster et hus på 300 kvm 10-15 mill. Så, hvordan har dere råd?

Nå bor vel ikke alle i Asker da 😉

Vi bor på sørlandet, og huset er taksert til 4 mill. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå bor vel ikke alle i Asker da 😉

Vi bor på sørlandet, og huset er taksert til 4 mill. 

Vi bor også på Sørlandet, 20 min i bil fra Kristiansand sentrum, og huset vårt er verdt rundt 6 millioner.

Anonymkode: f79ec...ba8

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor på landet og huset vårt har en verdi på 3,8 mill. Kunne aldri bodd i en stor by.

Anonymkode: 05d20...a24

Skrevet

3 barn, 3 soverom. Enebolig på 150 kvm, men leier ut 50. Tenker å bygge ut så vi får 60 kvm ekstra, et soverom til hver pluss loftstue. Det ideelle hadde vært et kontor også, men det tror jeg ikke vi får til.

Anonymkode: e3da7...6b5

Skrevet

Hus på 250kvm, 4barn, 2bad, 5soverom (men kan få fler ved behov. Ca 900-1mål tomt. Nettopp kjøpt caravelle og treger ikje et sekund.

Anonymkode: 093bf...b9d

Skrevet

4 barn.  Bor i leilighet 85 kvm.  Går helt fint det.  Eldste er 14 år.   Liker at vi er close jeg.  🙂  3 små soverom, 1 bad.  2 vanlige biler.  Vil ikke flytte!

Anonymkode: 356e0...bec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...