XxsprnvaxX Skrevet 16. august 2017 #1 Skrevet 16. august 2017 Hei! Hadde oppkjøring nå for ca. en time siden, og det gikk kjempe dårlig. Har ikke kjørt så dårlig på lenge og i tillegg var det dyrt! Menmen, ikke noe å gjøre med det nå. Er det flere her som har strøket? Har dere erfaringer med at oppkjøring nr. 2 går bedre? Vil virkelig ikke stryke igjen Og hvordan var ventetiden på ny oppkjøring?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #2 Skrevet 16. august 2017 Det er en karantenetid etter en stryk, mener det er 4 uker du må vente før du får lov å prøve på nytt. Jeg har ikke strøket selv, men har en venninne som sto på andre førsøk og en venninne som ikke sto før på tredje forsøk. Øvelseskjør så mye du kan nå i tiden mot neste oppkjøring, også avtaler du med kjørelæreren at du skal ha en oppvarmingstime før neste forsøk. Om du kjører rundt med kjørelæreren din i tre kvarter før selve oppkjøringen får du kjørt av deg noe av nervøsiteten og anspentheten. Anonymkode: 22054...51e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #3 Skrevet 16. august 2017 Om du gjorde det så dårlig ville jeg først og fremst kjørt med trafikklærer en time eller to for å se på hva du gjorde "feil" og hva fu bør øve mer på hjemme. Så skal du se det ordner seg neste gang. Lykke til! Anonymkode: d7270...6f9
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #4 Skrevet 16. august 2017 Min kjørelærer satt bak i bilen på min oppkjøring, og om jeg hadde strøket kunne hun da hjulpet meg med det jeg gjorde det dårlig på. Var det nerver eller dårlig kjøring? Det er forskjellige tiltak du kan gjøre avhengig av hva som er problemet Ta dette opp med kjørelæreren din, og lykke til neste gang! Anonymkode: 7aa75...1ef
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #5 Skrevet 16. august 2017 Ja, forresten en ting jeg kom på nå.. min venninne fikk høre av sin lærer at man må være godt over førerprøvenivå for å bestå. For alle blir normalt nervøse under oppkjøring og derfor vil ferdighetene "synke" der og da. Derfor skal man være veldig godt forberedt for alle situasjoner. Ta en time som sagt, hør hva læreren mener du bør trene på også kjører du MYE hjemme. Helst ulike ruter 3-4 ganger hver uke eller mer. Anonymkode: d7270...6f9
XxsprnvaxX Skrevet 16. august 2017 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2017 Hadde en oppvarmingstime før oppkjøringen, og den gikk bra. Noe av grunnen til at det gikk så dårlig var at nesten på starten av oppkjøringen skulle jeg kjøre inn i en sving (hadde senket farten på forhånd), men akkurat i svingen fikk jeg sola i øye og fikk ikke med meg fartsgrensa som forøvrig var 40. Trodde derfor ikke det var noe skilt det og tolket det som at det var 50. Fortalte det til han da. Også har jeg alltid trodd at når det er innkjøring forbudt skal det være to skilt på hver side av veien det gjelder, men tydeligvis kan det være bare ett og som er plassert på høyre side av veienKjørte ikke inn da, men sensor måtte gripe inn verbalt. Har nok bestemt meg for å bestille en kjøretime hver uke/ annen hver uke frem til førerprøven. Og en siste ting: er er vanlig at sensor bare forteller deg deler av det du gjorde feil? Mye av det han skrev kjente jeg meg ikke igjen i.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #7 Skrevet 16. august 2017 1. Er det sol bruker du solbriller. Så det er ingen unnskyldning. Folk har drept andre i trafikken før fordi de har fått solen i øynene. 2. Tror du innkjøring forbudt skilt ikke gjelds når det bare et ett av dem??? Hvorfor står det det da, er det bare til pynt? Anonymkode: 39e49...dce
XxsprnvaxX Skrevet 16. august 2017 Forfatter #8 Skrevet 16. august 2017 Jojo selvfølgelig gjelder skilt når det bare er ett av dem. Poenget mitt var at skiltet sto plassert mellom to veier (Y-vei), og jeg var usikker på hvilke av veiene skiltet gjaldt. Kunne jo liksom ikke gjelde begge veiene med tanke på at sensor ba meg kjøre inn.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #9 Skrevet 16. august 2017 3 minutter siden, XxsprnvaxX skrev: Jojo selvfølgelig gjelder skilt når det bare er ett av dem. Poenget mitt var at skiltet sto plassert mellom to veier (Y-vei), og jeg var usikker på hvilke av veiene skiltet gjaldt. Kunne jo liksom ikke gjelde begge veiene med tanke på at sensor ba meg kjøre inn. Når du kjører langs en vei, på hvilken side står skiltene da??? Det står kun på begge sider når det over en viss bredde på vegen, eller at det er en forandring i fart eller forbikjøring. Anonymkode: 39e49...dce
Anonym bruker Skrevet 16. august 2017 #10 Skrevet 16. august 2017 13 minutter siden, XxsprnvaxX skrev: Jojo selvfølgelig gjelder skilt når det bare er ett av dem. Poenget mitt var at skiltet sto plassert mellom to veier (Y-vei), og jeg var usikker på hvilke av veiene skiltet gjaldt. Kunne jo liksom ikke gjelde begge veiene med tanke på at sensor ba meg kjøre inn. Du kjører på høyre side av veien, så det er skiltet på høyre side du skal se på. Anonymkode: 22054...51e
XxsprnvaxX Skrevet 16. august 2017 Forfatter #11 Skrevet 16. august 2017 Tenkte desverre ikke over det der og da. Men nå vet jeg det, så gjør nok ikke den feilen igjen Gikk veldig mye på nervøsitet også skjønner dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå