Gå til innhold

Hvilken leverandør av kjøkken er best!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke velg Sigdal!! Elendog kvalitet og dyrt. Har faktisk hatt god erfaring med IKEA men at man bytter ut benkeplata og hvitevarene med bedre kvalitet.

Anonymkode: 4c2a4...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig skulle det stå gitt. Sånn blir det med mobil i den ene hånda og pupp i den andre.

Anonymkode: 4c2a4...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster en bil? Hvor langt er et tau?

Hvilken kjøkkenleverandør som er best er et spørsmål du kun får subjektive svar på. Tviler på at to kjøkkenkjøpere har nøyaktig samme preferanser. 

Selv er jeg, i motsetning til en annen i dennevtråden, svært godt fornøyd med Sigdal-kjøkkenet mitt. Ikke var det dyrt heller. 

Anonymkode: 4279d...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! 

Nei ingen kan jo svare spesifikt, men om 10 stk er misfornøyd med en leverandør så trenger jeg ikke sette den øverst på lista. :) 

Anonymkode: 120d7...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTH og kvik er bygd opp på samme måte som ikea.jeg elsker ikea kjøkken og godt fornøyd med kvalitet på kjøkkenet.hth er som sagt samme oppbygging,men tåler mindre (min erfaring).har montert 4 ikea kjøkken og 2 HTH,HTH manglet det deler og ting ble ødelagt under montering pga svakt materiale.

 

har demontert ett sigdal kjøkken,veldig solid kjøkken.ofte veldig overpriset er min erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie-s

Jeg tror du heller må se litt på hva som er viktig for ditt kjøkken. Ønsker du ekstra brede benker (kvik), er det pris som er viktigst? For meg var det viktig å få utnyttet plassen godt. Det finnes så mye nytt og fancy der ute så ta deg en runde rundt titt i skap og skuffer. Jeg skal nå få levert kjøkken fra Sigdal så får vi se om de holder mål eller ikke, er fornøyd med kommunikasjonen så langt. Hadde kanskje valgt HTH om jeg fikk svar der når jeg ringte etter å ha sendt en e-post og ikke etter at jeg hadde sendt 5 e-poster.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, marie-s skrev:

Jeg tror du heller må se litt på hva som er viktig for ditt kjøkken. Ønsker du ekstra brede benker (kvik), er det pris som er viktigst? For meg var det viktig å få utnyttet plassen godt. Det finnes så mye nytt og fancy der ute så ta deg en runde rundt titt i skap og skuffer. Jeg skal nå få levert kjøkken fra Sigdal så får vi se om de holder mål eller ikke, er fornøyd med kommunikasjonen så langt. Hadde kanskje valgt HTH om jeg fikk svar der når jeg ringte etter å ha sendt en e-post og ikke etter at jeg hadde sendt 5 e-poster.   

Vi skal ta endel runder ja, det er klart. Skal og få det tegnet av en som kan det, men vi har laget et utgangspunkt. Smarte løsninger vi ikke selv ser er opp til andre å hjelpe oss med. Men vi må ta noen fridager fra jobb for å få til dette, så det er greit å vite hva vi absolutt IKKE bør gå for. Få litt oversikt :)

Anonymkode: 120d7...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet fornøyd med vårt IKEA-kjøkken. Kjøpt i 2012, de har 25 års garanti på kjøkken. Nå har vi behov for å kjøpe en ekstra del, men de har skiftet ut sortementet sitt og det er ikke lenger mulig å kjøpe reservedeler til det vi kjøpte for 5 år siden. Det er for dårlig når de lovte 25års garanti for 5 år siden. 

Anonymkode: 1cd72...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Sigdal ( i hvert fall ikke dersom du skal handle i Ålesund)  sender deg flatpakkede deler selv om alt skulle vært montert , hadde vi ikke trippelsjekket tegningen, hadde vi kjøpt et kjøkken som var 30 cm større enn selve kjøkkenet...

Anonymkode: 5b8aa...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest mye på IKEA sin Facebook side etter eget leveranse-helvete vet jeg at jeg iallfall ikke skal ha kjøkken fra de igjen. 

Ja det er rimelig og et bra kjøkken når det har kommet opp, men IKEA roter MYE med leveringene. De utsettes og utsettes, og når de kommet er det ofte mye feil og manglende deler. Vi brukte nesten et år på å få kjøkkenet komplett fra de. Hele salgsprosessen ventet tilslutt på de, så det måtte nien alvorlige trusler til før at de skulle ta seg sammen.

Først fikk vi noen feil deler, de var et helt annet kjøkken. Så fikk vi feil farge. Da hadde vi plutselig tofarget kjøkken. Midt i dette gikk vår opprinnelige farge ut av produksjon slik at alt mått skiftes til en tredje farge. Måtte 200-og ørten telefonsamtaler og mailer til før å få det løst.

 

 

Anonymkode: d6457...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Etter å ha lest mye på IKEA sin Facebook side etter eget leveranse-helvete vet jeg at jeg iallfall ikke skal ha kjøkken fra de igjen. 

Ja det er rimelig og et bra kjøkken når det har kommet opp, men IKEA roter MYE med leveringene. De utsettes og utsettes, og når de kommet er det ofte mye feil og manglende deler. Vi brukte nesten et år på å få kjøkkenet komplett fra de. Hele salgsprosessen ventet tilslutt på de, så det måtte nien alvorlige trusler til før at de skulle ta seg sammen.

Først fikk vi noen feil deler, de var et helt annet kjøkken. Så fikk vi feil farge. Da hadde vi plutselig tofarget kjøkken. Midt i dette gikk vår opprinnelige farge ut av produksjon slik at alt mått skiftes til en tredje farge. Måtte 200-og ørten telefonsamtaler og mailer til før å få det løst.

 

 

Anonymkode: d6457...3f4

Etter snart 3 år med sigdal har vi fortsatt ikke fått erstattet de feilproduserte delene de kom med til tross for x antall mailer og besøk. Mye rart hos alle leverandører. IKEA har til tross mye bedre kvalitet på dører, finishing og ikke minst hyllene. Nesten samtlige av hyllene til vårt store kjøkken hadde dårlig kutt slik at de fliset opp. Mange av dørene hadde enten hakk i malingen eller produksjonsfeil. Vi har både kjøkken og baderomsinnredning så det ble MYE å bytte. De er fortsatt ikke ferdige og tror ikke de blir ferdige noen gang

Anonymkode: 4c2a4...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I utgangspunktet fornøyd med vårt IKEA-kjøkken. Kjøpt i 2012, de har 25 års garanti på kjøkken. Nå har vi behov for å kjøpe en ekstra del, men de har skiftet ut sortementet sitt og det er ikke lenger mulig å kjøpe reservedeler til det vi kjøpte for 5 år siden. Det er for dårlig når de lovte 25års garanti for 5 år siden. 

Anonymkode: 1cd72...7ea

Veldig enig med deg!

Vi flyttet inn her i sep 12. Rett etterpå lanserte de nye kjøkken. Kjedelig. Fornøyd med det meste på ikea, men noen ting liker jeg lite. 

Pluss:

- kan sitte lenge å planlegge kjøkken selv på nett

- kort leveringstid, alt kom som lovet

- fikk hele kjøkkenet kjørt hjem, og båret inn for en 1000 lapp eller noe sånt

- selve kjøkkenet er solid og godt. Tåler en del vekt i skuffer  

- billig

 

Minus:

- jalla fronter og benkeplate 

- skjevheter som er umulig å rette opp i (som ved de fleste ikea-møbler)

- umulig å få tak i deler nå

 

Anonymkode: f3745...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill! Suger til meg all informasjon jeg kan få!

Noen som har erfaring med huseby?

Anonymkode: 120d7...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

I utgangspunktet fornøyd med vårt IKEA-kjøkken. Kjøpt i 2012, de har 25 års garanti på kjøkken. Nå har vi behov for å kjøpe en ekstra del, men de har skiftet ut sortementet sitt og det er ikke lenger mulig å kjøpe reservedeler til det vi kjøpte for 5 år siden. Det er for dårlig når de lovte 25års garanti for 5 år siden. 

Anonymkode: 1cd72...7ea

Samme her, kjøpte kjøkken fra de for 6 år siden. Og har i ettertid hatt behov for reservedeler, og er da surt, at det får man ikke tak i, for nå er det andre mål.

Kjøkkenet før det, var Sigdal, og jeg var utrolig fornøyd. Vi fikk en helt utrolig service. Og oppvaskmaskinen røyk etter 5 år, da fikk jeg ny og mye bedre utgave, med en gang, uten å betale en krone.

Anonymkode: ca00b...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...