Gå til innhold

Skal lage til et fint gravsted, og vet ikke hvor jeg skal begynne engang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen som kan noe om det hjelpe?

Hva burde jeg plante? Er det meningen jeg skal plante noe som holder seg gjennom vinteren? Noe som dukker opp igjen til våren? Jeg ser de andre gravstedene har så mye fin pynt. Finnes det nettbutikker som selger slikt? 

Anonymkode: 8abed...7fa

Skrevet

Vet du om noe personen likte spesielt godt? Hvilken klimasone/vekstforhold? Hvor mye kommer graven til å stelles? 

Anonymkode: 8902e...f44

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du om noe personen likte spesielt godt? Hvilken klimasone/vekstforhold? Hvor mye kommer graven til å stelles? 

Nei, egentlig ikke. H8. Jeg kommer nok til å stelle en del, men vil helst ikke ha det sånn at det ser ustelt ut med en gang jeg ikke er der og ordner. Da vil det bare stresse meg. 

Skrevet

Her planter vi lyng med friske farger, som står der fra sent om høsten og hele vinteren. Rundt advendt så legger vi opp en fin krans, gjerne med lys på. Vi har og 2 lykter til kubbelys, en gravvase til avskårne blomster og 2 fakkelholdere der. Så er det litt småting der som er fra barnebarna, noen figurer og fine steiner.. Blomsterbutikker og plantasjen har ofte litt pynt man kan bruke

Anonymkode: b0e16...81c

Skrevet

En rhododendron/annen vintergrønn busk, plass til vekselsvis lyng/sommerblomster, og påskeliljer mellom det vintergrønne og gravstøtten? Og en flat helle av noe slag til lys/dekorasjon på den plassen som er igjen?

Skrevet

Takk for svar begge to. Jeg tror ikke lyng holder seg hele vinteren her, så vintergrønt er sikkert lurt. 

Hi 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar begge to. Jeg tror ikke lyng holder seg hele vinteren her, så vintergrønt er sikkert lurt. 

Hi 

Hvor i landet bor du? Kanskje lettere å tipse deg om ting som passer hvis man vet det. Jeg bor på Sørlandet, og her er det ikke så vanskelig å få ting til å holde seg. Men regner med at man trenger litt andre ting feks oppe i nord

Anonymkode: b0e16...81c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...