Gå til innhold

Dine (og dine barns) favoritt vegetarmiddager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å starte med en vegetarmiddag i uken. Ser det er mange tips og blogger, men har dere en favoritt som også deres barn liker? Tenker da egentlig kjøtt og fiskefri middag, kan godt inneholde egg, ost og slike ting.

Tusen takk for tips 😊

Anonymkode: bc9a1...039

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd, men hverken mann eller barn spiser det. Har gitt opp. 

Anonymkode: 92dfc...525

Skrevet

Vår favoritt er spinat og feta lasagne fra trines matblogg. Den er meget god!!

Skrevet

Min absolutte favoritt er falafel i hjemmelaget pitabrød og hjemmelaget hummus. Det er seriøst det beste jeg kan få. 

Anonymkode: 76ecb...a0e

Skrevet

Fylt fersk pasta med pesto, pinjekjerner og en haug med parmesan. Lite jobb, og alle spiser det.

Tomatsuppe? 

Skrevet

De vegetarpølsene fra kiwi er supergode. I hvertfall om man vil ha noe enkelt. Men favoritten min er nok en slags gryte jeg lager av linser, kokosmelk, løk, paprika, koriander, indisk krydder (blandt annet garam masala) og quorn (som forestiller kylling)

Anonymkode: b6d38...622

Skrevet

Barnas favoritt er spagetti med tomatsaus. Skjærer opp div grønnsaker som gulrot, selleri, squash, sjampinjong, osv. Serveres med revet parmesan ost og friske urter.

Mine favoritter er diverse supper. Der er det bare fantasien som setter grenser. Størst favoritt er den tidløse blomkålsuppen:)

Anonymkode: 3c228...5db

Skrevet

Hjemmelaget tomatsuppe og blomkålsuppe. Mac'n'cheese med masse most søtpotet i sausen, pastaretter generelt er ofte vegetar. Brokkolisalat. Brød, kikkert og fennikel-stuing med pesto. 

Anonymkode: e8442...115

Skrevet

Blomkålkarri med ris. Har kikerter som proteinkilde i den, gjerne også cashewnøtter for å ha noe å bite i.

Pasta med spinatsaus og masse parmesan.

Pai med all mulig rart i

Frittatta/omelette

Falafel!

Anonymkode: 0a954...ca1

Skrevet

God gammeldags grønnsakssuppe spiser alle her i huset, ellers er vel tomatsuppe og pannekaker det mest populære ;)

Anonymkode: 05987...c26

Skrevet

IKEAs grønnsaksboller, ris, wokede grønnsaker og dipsaus.

Vegetarfajitas.

Pita med falafel og salat

Tomatsuppe med pastaskruer og havreboller.

Anonymkode: 23935...a0b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

IKEAs grønnsaksboller, ris, wokede grønnsaker og dipsaus.

Vegetarfajitas.

Pita med falafel og salat

Tomatsuppe med pastaskruer og havreboller.

Anonymkode: 23935...a0b

IKEAs grønnsaksboller er forjævlige (ihvertfall de som serveres i kafeen)

Spinatsuppe, blomkålsuppe og tomatsuppe. Gulrotsuppe er kjempegodt
Omelett med ost og grønnsaker
Ovnsbakt form med blomkål, løk, hvit saus og litt ost på toppen. Går ned på høykant hos ungene. Tilbehør etter hva man liker best. Mannen spiser poteter, minstemann vil helst ha ris og den andre vil ha pasta.
Pannekaker og grønnsaksuppe
Pasta carbonara uten bacon

Anonymkode: 7a024...f73

Skrevet

Hjemmelaget grønnsakssuppe er kjempegodt. Blomkål suppe og gulrtotsuppe også

Anonymkode: b6d38...622

Skrevet

Vegetables biryani med paneer

Vegetarlasagne med squash og aubergine

Navratan korma

Falafel i pita med masse salat og litt dressing

Daal

mm

Anonymkode: 5cb67...1ad

Skrevet

Pai med cottage cheese, spinat og fetaost står høyt i kurs. Du kan jo bare putte i det fyllet dere liker!

Anonymkode: 0c6d8...336

Skrevet

Grøt og pannekaker er stortsett det eneste jeg får i ungene her av vegetarmiddager.

Selv liker jeg falaffler, søtpotetsuppe med kokt egg og brød (har ikke prøvd det til middag, kun til lunsj i Thermos på tur)

Anonymkode: 2f701...bad

Skrevet

En feit cheeseburger med ekstra bacon og biff (blodig) med masse baconpølse egg og bacon ogmasse masse bacon!! Ingen grønnsaker eller potet! Nam!!!

hvis jeg må spise noe som ikke er kjøtt er det eneste jeg spiser søtpotetgryte. 

Anonymkode: 6bfea...c92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...