Gå til innhold

Husbukk i hus, bodd her kun noen måneder hva gjør vi?

Anbefalte innlegg

Tok over huset i mai. Har ved flere anledninger funnet billader i huset. Er nå rimelig sikker på at det er husbukk. Det er jo et skadedyr. 

Vi finner de såpass ofte at jeg ikke kan skjønne at ikke tidligere eierhsr lagt merke til dette. Vi fikk ikke noe beskjed om at det fantes skadedyr i huset da vi tok over sto heller ikke noe i prospekt. 

Hvir går veien videre nå? Tar vi først kontakt med skadedyrfirma og for bekreftet husbukk? Kontakter vi megler? Selgere? 

Så irriterende!

Fortsetter under...

1 minutt siden, tante grusom master of law skrev:

Tegnet dere boligkjøperforsikring? Da ville jeg i tilfelle kontaktet dem.

Nei det gjorde vi ikke. Så vi må ta jobben selv :) men hvem skal kontaktes i hvilken rekkefølge? :/

er litt på tuppa nå, for verdens største edderkopp var plutselig på skulderen min og da skvatt og bannet jeg så sykt så både baby og mann trodde jeg ble myrdet.. Damn it! 

Hva slags forsikring har dere da?

Vi har superforsikring på huset vårt, det dekker skadedyr, råte, sopp o.l., det bør vel alle som eier et eldre hus ha?

Men det kan jo hende eierskifte- eller kjøpeforsikring (om dere kjøpte det) dekker dette, det må dere nesten sjekke opp. Men først og fremst bør dere få skadedyrfirma til å se på det, så får kampen om hvem som tar regninga komme etterpå.

Anonymkode: bc00b...6e3

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags forsikring har dere da?

Vi har superforsikring på huset vårt, det dekker skadedyr, råte, sopp o.l., det bør vel alle som eier et eldre hus ha?

Men det kan jo hende eierskifte- eller kjøpeforsikring (om dere kjøpte det) dekker dette, det må dere nesten sjekke opp. Men først og fremst bør dere få skadedyrfirma til å se på det, så får kampen om hvem som tar regninga komme etterpå.

Vi har kjempebra innboforsikring, så den dekker alt. :) heldigvis.

men stusser veldig på at ikke forrige eiere visste dette.

Akkurat nå, Juliea ruger skrev:

Vi har kjempebra innboforsikring, så den dekker alt. :) heldigvis.

men stusser veldig på at ikke forrige eiere visste dette.

Om forrige eier tegnet eierskifteforsikring står vel det i papirene dere fikk når dere tok over? Da finner du sikkert navnet på forsikringsselskapet også.

Annonse

Hei.

Vi er i en lignende situasjon. Tok over et hus, og noen måneder etter oppdaget vi skadedyr. Vi tok kontakt med selgers eierskifteforsikring, og var i flere måneder i mailkontakt med dem. De tilbød oss 50.000 kr, men det ville ikke ha dekket 20% en gang, så vi tok advokat. Det er ikke mulig at de forrige eierene ikke visste om dette problemet, da vi fant rester av skadedyrmiddel i kjelleren. De forrige eierene hadde også krysset av for nei på egenmeldingsskjemaet, men det er udiskutabelt at de ikke visste om dette. I tillegg har naboer sagt til oss at de var klar over det. 

Likevel. En skulle tro dette var en enkel sak, men neida. Vi har nå holdt på i over ett år, og utgiftene vi har hatt rundt dette, er mer enn 150.000 kr. Saken ligger nå hos Finansklagenemnda, da ingen vil ta ansvar. 

Det er ikke lett. Selv om man har en god sak, vil folk og forsikringsselskap trenere og prøve å få dere til å gi opp. Mitt råd er; stå i det. Hold ut. Og lykke til.

Anonymkode: fd3e9...721

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...