Gå til innhold

6 åringen skal kanskje begynne på fotball. Hva må vi kjøpe av utstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om det er noe han kommer til å gå på lenge, men han har lyst til å prøve og skal få lov til det. Verken jeg eller mannen er opptatt av fotball. Hva må vi kjøpe av utstyr til første trening? Er det fotballsko eller holder det med joggesko? Skal jeg kjøpe sånn leggskinn? Noe annet jeg må huske på? 

Anonymkode: 1bc99...fed

Skrevet

Leggskinn må du ha. Fotballsko er best å spille i, men hvis han skal prøve noen ganger først fungerer det fint med vanlige joggesko. :) Ellers kommer jeg ikke på noe spesielt man trenger helt i starten.

Anonymkode: a69ee...f64

Skrevet

Det eneste vi fikk beskjed om fra starten her var sko. Innesko ettersom de trener i gymsalen. På våren begynte de med miniturneringer, og da måtte de ha fotballstrømper og shorts i lagets farger samt leggskinn. De fleste hadde fotballsko da, men vanlige joggesko var også helt greit.

Anonymkode: df348...57e

Skrevet

De må ha leggskinner (har med forsikring å gjøre) og da er det praktisk med strømper også. Joggesko fungerer fint inntil han vet om han vil være med eller ikke 😊 XXL selger ofte leggskinner til en 50-lapp, strømper likens. 

Anonymkode: c7296...10f

Skrevet

Jeg syns joggesko (på spesielt kunstgress) blir glatt og ubehagelig å spille med. Du finner sikkert brukte fotballsko på Facebook eller noe til veldig lite penger. Leggbeskyttere må han ha. 

Anonymkode: 1c4bc...f90

Skrevet

Fotballsko synes jeg er viktig for en god start. Leggbeskyttelse er et krav. Både på trening og på kamp. Kommer de uten får de ikke være med. Kampklær (skjorter) stiller trener med, ellers er det ikke nøye hva de har på. Så lenge det passer til bevegelse. 

Anonymkode: 8c748...daa

Skrevet

Fotballsko, leggskinner og strømper er vel det de må ha, hva de trener i ellers spiller ingen rolle,

Etterhvert, om han fortsetter, trenger han nok mer treningstøy, men hva han trenger kommer an på klubben så det er bare å vente å se.

Jeg har to fotballgutter selv, og her trener de ute hele vinteren, så de trenger vind- og vannavstøtende yttertøy å trene i, superundertøy/ull og fleece som mellomlag. Men naboklubben trener inne hele vinteren så der trener de hallsko og kortbokse og t-skjorte. Ikke kjøp noe før du vet om han vil fortsette og om klubben trener ute eller inne om vinteren.

Anonymkode: 1f671...451

Skrevet

Men ikke kjøp noen ting før etter første trening da, til første trening er det helt greit med bare joggesko og treningsvennlig tøy. Om han etter første trening vil fortsette kjøper du fotballsko, men om han sier at dette likte jeg ikke og vil aldri på igjen så trenger du ikke bruke penger på det ;)

Ingen forventer fullt utstyr på første trening.

Anonymkode: 1f671...451

Skrevet

Og hør om idrettslaget har rabatter f eks hos Mx sport 👍

Anonymkode: dab60...e86

Skrevet

Leggskinn og fotballsko bør/må du kjøpe. Leggskinn er påbudt hos oss, fotballsko må de ikke ha men det bør de ha. Det er ikke godt å sparke fotball i joggesko, så om det ødlegger gleden for å fortsette er det synd. Xxl og sndre butikker har ofte billige sko, dere må ikke kjøpe noen dyre. Men fotballsko er anderledes enn joggesko og knottne under gir de godt fest som de ikke får med joggesko. 

Dyrere fotballsko kjøper du evt nå når du er sikker på at han skal fortsette. Forskjell mellom fotballsko også, men det viktigst helt i starten er knottene under skoa igrunn. Og hvem sko som evt er best for ditt barn finner dere ut. Mitt ene barn skal ha skinnsko hun andre skal ha plastsko, så det varierer veldig hva de liker. 

Anonymkode: f242b...336

Skrevet

Ikke kjøp noe før etter minst en trening. Her kjøpte gubben full mundur til jentungen før første trening, fotballsko, leggskinn, shorts, t-skjorte, strømper. Vi kunne like gjerne brukt hundringsene til å tørke oss bak. Hun trente en dag, hvor hun sto mer på hender enn føtter, og det var det. ;-)

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke sikker på om det er noe han kommer til å gå på lenge, men han har lyst til å prøve og skal få lov til det. Verken jeg eller mannen er opptatt av fotball. Hva må vi kjøpe av utstyr til første trening? Er det fotballsko eller holder det med joggesko? Skal jeg kjøpe sånn leggskinn? Noe annet jeg må huske på? 

Anonymkode: 1bc99...fed

Sko.

Skrevet

Da jentungen begynte måtte hun ha egen fotball. Til første turnering måtte hun ha leggbeskyttere. Og så kjøpte jeg fotballsko, men det var ikke krav om det 

Anonymkode: 77c8f...e9e

Skrevet

Fotballsko og leggbeskyttere. Evt fotballsokker. Og joggebukse. 

Anonymkode: 1c52c...e0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...