GĂ„ til innhold

Dere som er gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halllo :D det er sĂ„ stille! Hvor langt er dere pĂ„ vei og hvordan er formen? â˜ș

Anonymkode: d251f...34e

Skrevet

9+1. Kvalm, sulten, sultenkvalm og trÞtt. Olabuksa begynner Ä bli trang nÄ, sikkert pga luft, men det er iallefall ubehagelig Ä ha igjen knappen. OgsÄ grininga da, er jo et kapittel for seg selv :cry3:

Skrevet

18+3 fÞler meg helt fin, merker ikke engang at jeg er gravid.. Skal pÄ ultralyd Mandag og gleder meg vilt til Ä se om det er en prins eller prinsesse inni der... <3 

Skrevet
50 minutter siden, MammaMĂž85 skrev:

9+1. Kvalm, sulten, sultenkvalm og trÞtt. Olabuksa begynner Ä bli trang nÄ, sikkert pga luft, men det er iallefall ubehagelig Ä ha igjen knappen. OgsÄ grininga da, er jo et kapittel for seg selv :cry3:

Samme her 😓 Skal du pĂ„ tidlig ul?

Skrevet

13+4 :) nĂ„ fĂžler jeg meg egentlig veldig fin, etter Ă„ ha vĂŠrt styggkvalm i 7 uker. Litt lett sliten, halsbrann og litt vonde hofter (som jeg hĂ„per er en strekk og ikke bekkenlĂžsning), ellers bra :) fĂžler meg endelig som meg selv igjen 👍😄

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme her 😓 Skal du pĂ„ tidlig ul?

Jeg var i uke 6 pga noen SA fþr. Alt var bra 😊 Skal du? 

Skrevet

8+2 her.

Er noe andpusten nÄr jeg gÄr, sÊrlig i oppoverbakker.
Har de siste dagene begynt Ä fÞle meg smÄuggen, bortimot kvalm pÄ ettermiddagene.
Ømme bryster som kommer og gÄr.

Vil egentlig si at formen er fantastisk i forhold til tidligere svangerskap hvor jeg har mÄtte sykemeldes tidlig fordi jeg har hatt sÄ mye plager helt fra fÞr positiv test.

Anonymkode: 1418c...fb5

Skrevet
Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev:

8+2 her.

Er noe andpusten nÄr jeg gÄr, sÊrlig i oppoverbakker.
Har de siste dagene begynt Ä fÞle meg smÄuggen, bortimot kvalm pÄ ettermiddagene.
Ømme bryster som kommer og gÄr.

Vil egentlig si at formen er fantastisk i forhold til tidligere svangerskap hvor jeg har mÄtte sykemeldes tidlig fordi jeg har hatt sÄ mye plager helt fra fÞr positiv test.

Anonymkode: 1418c...fb5

skulle ikke vĂŠre anonym

Skrevet

7+2. OppblĂ„st, smĂ„trĂžtt, smĂ„kvalm, bekkenlĂžsning pĂ„ vei for fullt, stĂžrre bryster, tisser oftere, smĂ„hormonell med lette tĂ„rer🙈 Kan jo ikke se serier lengre uten Ă„ sippe😂 Skal pĂ„ tidlig ul neste onsdag. Pga flere sa fĂžr kjenner jeg det blir godt Ă„ fĂ„ en bekreftelse pĂ„ om ting er som de skal 🙈

Skrevet (endret)

12+1 nĂ„ siden vi har bikket midnatt ❀ 

Det har sĂ„ langt ikke vĂŠrt noen symptomer / tegn / vondter / lyster eller noe... derfor har vi vĂŠrt pĂ„ to ultralyder allerede 😅 Synes det er litt vanskelig Ă„ "forstĂ„" at jeg er gravid sĂ„ jeg tar meg i Ă„ se pĂ„ ultralydbilde og hĂžre pĂ„ lydopptaket av hjerteslagene titt og ofte... Bakovervendt livmor ogsĂ„ sĂ„ fĂ„r nok ikke babybump pĂ„ en god stund i fĂžlge gynekologen â˜ș 

Men misforstĂ„ meg rett, klager absolutt ikke ❀ Ønsker alle sammen lykke til - spennende tider dette â˜ș

Endret av KatjaBB
Skrevet

9+2 ifĂžlge Preglife. Formen er heldigvis stigende, men fortsatt elendig. Hva er vitsen med svangerskapskvalmeđŸ˜© Skal pĂ„ tidlig ultralyd i slutten av aug. Pga den ekstreme kvalmen som jeg ikke har opplevd tidligere sĂ„ ble jeg brĂ„bekymret for at det kan vĂŠre 2 der inne🙈 

Skrevet

7+1, trĂžtt, kvalm/brekninger, tisser masse og overdriver allle fĂžlelser jeg har. Veldig sint, veldig trist.. allerede klart Ă„ skape noen scener đŸ€ŠđŸ»â€â™€ïž Sist svangerskap opplevde vi en MA... Jeg beskymrer meg derfor heletiden over alt! Mest av alt at babyen skal dĂž og jeg gĂ„r rundt lykkelig uviten đŸ€°đŸ»Akkurat som sist. Men prĂžver Ă„ tenke positivt ❀

Skrevet

32+1 - sliten og spent pÄ Ä mÞte prinsessa om ikkje sÄ mange veker. Slit med bekkenlÞysning og halsbrann :o

Skrevet

6+1 og kjenner fremdeles ingenting til graviditeten. Nesten som jeg Þnsker Ä bli kvalm, bare for Ä fÄ fÞlelsen av at det faktisk er noe der! Jeg har egentlig veldig lyst Ä si til min mor at jeg er gravid, men nÄr jeg ikke kjenner noe fÞles det helt rart Ä si det til noen. Noen som kan kjenne seg igjen i det? 

Skrevet
9 timer siden, mlini skrev:

6+1 og kjenner fremdeles ingenting til graviditeten. Nesten som jeg Þnsker Ä bli kvalm, bare for Ä fÄ fÞlelsen av at det faktisk er noe der! Jeg har egentlig veldig lyst Ä si til min mor at jeg er gravid, men nÄr jeg ikke kjenner noe fÞles det helt rart Ä si det til noen. Noen som kan kjenne seg igjen i det? 

Har du barn fra fÞr? Det er ikke alltid man merker sÄ mye. Jeg skjÞnte ikke at jeg var gravid fÞr jeg var 6/7 uker sist, da merket jeg det pga halsbrann. Samme som denne gang.( bare mye tidligere) det kan jo hjelpe med en privat ultralyd for Ä bare se at det faktisk er noe der ;) 

Skrevet
10 timer siden, mlini skrev:

Jeg har det akkurat sÄnn som deg. Har heller ikke fortalt det til mamma enda, er 8+5. Har heller ikke mange symptomer pÄ graviditet. (NÄ tenker jeg i forhold til tidligere svangerskap hvor jeg har blitt veldig dÄrlig tidlig).
Var litt smÄuggen pÄ ettermiddagene i begynnelsen av uka, og tenkte jippi, endelig, men sÄ gikk det over, ikke kjent noe til det de siste dagene.
Skulle Ăžnske privat ul hadde vĂŠrt et alternativ, men den muligheten har vi ikke her.

Skrevet
2 timer siden, 1-2-3 <3 skrev:

Har du barn fra fÞr? Det er ikke alltid man merker sÄ mye. Jeg skjÞnte ikke at jeg var gravid fÞr jeg var 6/7 uker sist, da merket jeg det pga halsbrann. Samme som denne gang.( bare mye tidligere) det kan jo hjelpe med en privat ultralyd for Ä bare se at det faktisk er noe der ;) 

Nei, dette er min fÞrste! Er halsbrann det eneste symptomet du har hatt til nÄ? Det eneste tegnet jeg kanskje har er at jeg er skikkelig oppblÄst dÞgnet rundt, sÄ pÄ den mÄten ser jeg allerede gravid ut. Men jeg har alltid slete med oppblÄsthet, derfor er det vanskelig Ä ta som et tegn. Tror likevel at det er mer av det nÄ enn til vanlig. Har vurdert privat ul, men har lyst Ä vente til uke 8 i alle fall. Innen da har forhÄpentligvis noen flere tegn dukket opp :) Det er sikkert ingenting Ä bekymre seg for, men basert pÄ alle disse mammaforumene, virker det som MA er sÄ utrolig vanlig. Skulle aldri ha googlet! ;) 

Skrevet
1 time siden, 2 store og snart 1 liten skrev:

Jeg har det akkurat sÄnn som deg. Har heller ikke fortalt det til mamma enda, er 8+5. Har heller ikke mange symptomer pÄ graviditet. (NÄ tenker jeg i forhold til tidligere svangerskap hvor jeg har blitt veldig dÄrlig tidlig).
Var litt smÄuggen pÄ ettermiddagene i begynnelsen av uka, og tenkte jippi, endelig, men sÄ gikk det over, ikke kjent noe til det de siste dagene.
Skulle Ăžnske privat ul hadde vĂŠrt et alternativ, men den muligheten har vi ikke her.

Er det ikke et tilbud der du bor mener du? Kjedelig! Jeg kommer nok til Ä ta det i uke 8 om ingen tegn har dukket opp til da. Hvis jeg klarer Ä vente sÄ lenge! 

Skrevet
3 minutter siden, mlini skrev:

Er det ikke et tilbud der du bor mener du? Kjedelig! Jeg kommer nok til Ä ta det i uke 8 om ingen tegn har dukket opp til da. Hvis jeg klarer Ä vente sÄ lenge! 

Nei, er ikke tilbud om privat ul her hvor jeg bor. Skal til lege om 2 uker, kan jo kanskje da legge inn Ăžnske om tidlig ul da siden jeg har hatt 2 sa tidligere.

Skrevet
PĂ„ 11. august 2017 den 0.16, KatjaBB skrev:

Det har sĂ„ langt ikke vĂŠrt noen symptomer / tegn / vondter / lyster eller noe... derfor har vi vĂŠrt pĂ„ to ultralyder allerede 😅 Synes det er litt vanskelig Ă„ "forstĂ„" at jeg er gravid sĂ„ jeg tar meg i Ă„ se pĂ„ ultralydbilde og hĂžre pĂ„ lydopptaket av hjerteslagene titt og ofte... Bakovervendt livmor ogsĂ„ sĂ„ fĂ„r nok ikke babybump pĂ„ en god stund i fĂžlge gynekologen â˜ș 

Men misforstĂ„ meg rett, klager absolutt ikke ❀ Ønsker alle sammen lykke til - spennende tider dette â˜ș

Hvor fikk du tidlig ul? PÄ sykehuset eller klinikk, og mÄtte du henvises via lege fÞrst? :) 

Lykke til videre i svangerskapet :)

Skrevet (endret)

@FrĂžkenKokos â˜ș Vi har vĂŠrt pĂ„ to forskjellige private klinikker i Trondheim, kan fĂ„ time pĂ„ dagen hvis man Ăžnsker det - trenger ingen henvisning đŸ‘ŒđŸŒÂ 

Endret av KatjaBB
Skrevet
17 timer siden, mlini skrev:

Kjenner meg veldig igjen ja 😆 12+3 idag og sĂ„ langt merker jeg ingen ting 🙄 Men etter to tidlige ultralyder vet vi at det er noe veldig aktivt der inne ❀ NĂŠrmeste familie vet det, men mannen Ăžnsker Ă„ starte Ă„ fortelle venner det ogsĂ„ - fĂžles bare merkelig, nesten sĂ„ jeg "glemmer" det av og til.. Bestemt oss for Ă„ vente til 2.trimester om 1,5 uke đŸ‘đŸŒÂ 

Skrevet
4 timer siden, KatjaBB skrev:

Kjenner meg veldig igjen ja 😆 12+3 idag og sĂ„ langt merker jeg ingen ting 🙄 Men etter to tidlige ultralyder vet vi at det er noe veldig aktivt der inne ❀ NĂŠrmeste familie vet det, men mannen Ăžnsker Ă„ starte Ă„ fortelle venner det ogsĂ„ - fĂžles bare merkelig, nesten sĂ„ jeg "glemmer" det av og til.. Bestemt oss for Ă„ vente til 2.trimester om 1,5 uke đŸ‘đŸŒÂ 

Men da er du jo egentlig veldig heldig da, som har sluppet unna de verste plagene hele det fĂžrste trimesteret :) Det er nok likevel litt mer betryggende Ă„ kjenne noen tegn av og til! Blir gĂžy nĂ„ nĂ„r dere snart kan fortelle det - det blir sikkert litt mer virkelig da! 😃

Skrevet (endret)

34 uker pĂ„ vei â˜ș  med 4 barnet.   Er sÄÄÄ utrolig sliten, masse halsbrann, tisser konstant!! Mye vonde kynnere.  Men klager ikke da.... hehe...  Bare gleder meg sĂ„ fĂŠlt til Ă„ se babyen nĂ„, klarer nesten ikke vente đŸ€—   Bare irriterer meg at jeg ikke klarer trene nesten lenger.  Trener styrke, men nĂ„ gjĂžr det vondt og blir jo kjempe sliten bare jeg gĂ„r til bilen đŸ˜„       Edit: sĂ„ nĂ„ at denne lĂ„ pĂ„ 1 trimester ja 😃  sorry.

Endret av [email protected]
  • 2 uker senere...
Skrevet
PĂ„ 11.8.2017 den 0.16, KatjaBB skrev:

Jeg har det sÄnn ogsÄ. Er i uke 6 med null symptomer. Er kjempe bekymret siden det virker som om "alle" har symptomer. Jeg har null kvalme null Þmme bryster, appetitten er uendret. Skal til gynekolog pÄ fredag men har dÄrlig fÞlelse... Eneste er at mensen er uteblitt.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...